דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי ראש קלים ופטריית קנדידה 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 624   [ נצפה 2975 פעמים ]

כאבי ראש, גם אם הם חולפים מעצמם עשויים להוות מטרד בריאותי. רבים מדווחים כי הם סובלים מכאב ראש קל בתדירות של פעם בשבוע ויותר. כאבי ראש אלו אשר הופכים להיות שכיחים יותר ויותר, פוגעים באיכות החיים וביכולת לבצע מטלות בצורה נינוחה.

לכאב הראש עשויות להיות מגוון סיבות. אולם, ישנן סיבות שכיחות אשר יהוו את המקור למרבית כאבי הראש הנפוצים. מטבע הדברים, טיפול נכון בסיבה (מקור) יביא להקלה והתמדה בטיפול, תביא גם להעלמות המטרד. פטריית קנדידה עשויה להיות גורם מזרז להופעתם של כאבי ראש ברמות שונות ובשכיחות משתנה. עם זאת, בטרם נדון בזיהום קנדידה כגורם ישיר לכאבי ראש, נסקור את הסיבות והגורמים השכיחים לכאבי ראש המופיעים בתדירות משתנה. הסיבות הנפוצות לכאבי ראש הן:

•    לחץ ומתח (stress)
•    עייפות מצטברת.
•    מחסור בנוזלים.
•    הפרעות עיכול / קנדידה.
•    ירידה בראייה.

שלושת הגורמים הראשונים שצוינו, הנם גורמים שראוי ונכון להתמודד עמם כחלק מהשאיפה לאורח חיים נכון, יציב ובריא. לחצים ומתחים, עייפות, וירידה במשק המים (מחסור בנוזלים) הנם גורמים רבי השפעה מחד אולם ניתן לאזנם בקלות יחסית מאידך.

לחץ ומתח:

לחצים ומתחים (stress) הם גורם חלקי לבעיות בריאותיות רבות ומגוונות ולכן, מומלץ להוסיף לחיי היום יום תרגול להפגת מתחים. תרגול כזה יכול להיות: יוגה, מדיטציה, טאי-צ'י ושיטות אחרות אשר המשותף לכולן הנו הלימוד הפנימי להתמודדות עם לחצים והפגתם. רצוי לא להמתין להתחלתם של תסמינים כגון כאבי ראש בשכיחות גבוה על מנת להיות מודעים לצורך באיזון ושחרור מתחים ולחצים. אולם, במידה וכאבי הראש כבר מופיעים, תרגול טכניקות מן הסוג שהוזכר הנה נקודת התחלה טובה בדרך לאיזון מחדש.

עייפות מצטברת:

עייפות הנה תוצר טבעי של אורח החיים המודרני. גידול ילדים, עבודה מאומצת, שעות מול מסך של מחשב, עמידה יום יומית בפקקים, סידור וניקיון הבית כל אלו הנם מנת חלקו של הבוגר בעידן בו אנו חיים. הקפדה על מנוחה רציפה ונכונה הנה בסיס לבריאות טובה. שעות שינה רצופות ככל האפשר, מזרן נוח התומך בגב, שמירה על שקט סביבתי בזמן המנוחה הם כולם גורמים הנמצאים בשליטתו המלאה של כל אדם. כאבי ראש, עשויים להיות איתות גופני לעומד יתר. לפיכך, נקודה חשובה הנה, לדעת לעצור! לקחת הפסקה גם אם של 1/2 יום אשר תוקדש למנוחה טובה, עיסוי טוב וטעינת מצברים.

מחסור בנוזלים:

משק המים (מערך הנוזלים בגוף האדם) זקוק לשתיית מים בצורה סדירה ולאורך כל היום. הדבר נכון שבעתיים במדינה חמה כמו מדינת ישראל אשר בה יש לא פחות מ 8 חודשים חמים בשנה. חשוב להקפיד על שתיית מים ולהימנע מהחלפת המים בשתייה מוגזת עתירה סוכרים, צבעי מאכל וקלוריות מיותרות. מחסור בנוזלים, הנו סיבה מרכזית הגורמת לכאבי ראש ברמות שונות. לכן, כאב ראש גם אם קל, יכול להוות איתות לכך שכמה כוסות מים ישיבו את היקף הנוזלים בגוף לרמתו התקינה.
עיכול, קנדידה וכאבי ראש:

אחת הסיבות השכיחות לכאבי הראש, הנה מחלות מערכת העיכול שהקשר בינן  לשאר מערכות הגוף הנו ישיר וברור. לדוגמא, מערכת עיכול שלוקה בפרוק, קליטה וסילוק של רכיבי מזון שונים אינה מתמודדת עם רעלים שונים בדרך היעילה ביותר. רעלים אלו, אליהם אנו נחשפים הן מאכילת מזונות שונים (ריסוס, חומרים משמרים, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח וכו') והן מגורמים סביבתיים שונים ומגוונים יוצרים מצב של רעילות יתר (טוקיסיפיקציה) ואחד התסמינים עלול להיות כאב הראש.

פטריית קנדידה פוגעת באיזון פלורת המעי וע"י כך פוגעת ביכולתה של מערכת העיכול לפרק, לסלק ולקלוט רכיבים מן המזון. בנוסף, ידועים עשרות רעלים שונים הנפלטים על ידי פטריית קנדידה האגרסיבית. מטופלים רבים מדווחים על כאבי ראש המופיעים מדי שבוע ולעיתים אף מספר פעמים בשבוע. טיפול בקנדידה הכולל אסטרטגיה משולבת למיגור נוכחותה של הפטרייה במערכות הגוף השונות, יביא במקרים רבים לשיפור בעוצמת כאבי הראש, שכיחותם וככל שהטיפול נמשך, עקומת השיפור הולכת וגדלה.
הטיפול בזיהום קנדידה, יביא במקרים רבים לשיפור בתפקוד מערכת העיכול, הפועל היוצא יהיה שיפור ביכולת הפרוק, סילוק וקליטה של רכיבים תזונתיים ולצדו ירידה בהיקף הרעלים הנפלטים מהפטרייה שיצאה משליטה.

קנדידה סנטר ישראל – המרכז הישראלי הראשון המוסמך אבחון קנדידה המאחד רופאים קונבנציונלים יחד עם מרפאים טיבעיים תחת קורת גג אחת. מרכז קנדידה סנטר פועל לאבחון מעבדתי ומרכז שיטות טיפול בקנדידה מתחום הרפואה הקונבנציונלית והמשלימה לאנשים הסובלים מתופעות קלות עד קשות מזיהום פטרייתי אקוטי או כרוני.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב