דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושגים בתחום המסחר בבורסה 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2664 פעמים ]

 

אם אתם שוקלים להתחיל לעסוק במסחר בבורסה, בעצמכם או על ידי מתווכים כמו בתי השקעות או בנקים, כדאי שתלמדו מעט את הנושא, תכירו את המושגים הבסיסיים ותדעו על מה מדובר. גם אם אתם נותנים לאדם מקצועי ומנוסה לטפל לכם בכל הקשור לתיק ההשקעות שלכם, כדאי שתבינו על מה הוא מדבר כשהוא מבקש מכם אישור על פעולה כלשהי, או כאשר אתם בוחרים את אפיקי ההשקעה ואופי תיק ההשקעות שלכם.

רשימת המושגים שנוגעת במסחר בבורסה היא ארוכה ומסועפת, אך הנה כמה מושגי יסוד- מנהל תיקים- זהו אדם שמנהל את ההשקעה מטעם בית השקעות, בונה ללקוח תיק השקעות ומייעץ לו בקשר לאפיקי ההשקעה, בהתחשב ברמת הסיכון שבה מעוניין הלקוח להשקיע, בגודל תיק ההשקעות שלו, ובמטרת ההשקעה של הלקוח. לאחר מכן מנהל אותו מנהל תיקים את המסחר בבורסה של אותו לקוח, מבצע עבורו פעולות של קנייה ומכירה, ומקבל עמלות ודמי ניהול שונים.

תיק ההשקעות, הוא המונח המתאר את כל הנכסים שביד הלקוח. אגרות חוב, מט"ח, מניות, נדל"ן ועוד. אדם יכול לנהל בעצמו את תיק ההשקעות, ולבצע בעצמו מסחר בבורסה, או לתת לאדם אחר להיות אחראי על ניהול התיק שלו.  מונח נוסף שחשוב במסחר בבורסה, הוא מדד המחירים לצרכן. זהו מדד מחירים של שירותים וסחורות בסיסיים, שיש צורך בהם כדי לשמור על רמת חיים בסיסית. פעם בשנה מ פרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את המדד הזה, ומראה את העליות והירידות של המוצרים השונים. אם המדד עלה, הדבר מצביע על אינפלציה, ואם ירד- דפלציה.

ניירות ערך- אלו תעודות שמונפקות על ידי חברות פרטיות, תאגידים, אגודות ועוד. התעודות האלו מקנות זכות חברות, או השתתפות בחברה המנפיקה. תחת השם ניירות ערך אפשר למצוא מניות, אגרות חוב, אופציות ועוד. כך החברות מגייסות כספים לחברה. אם החברה תפשוט רגל, היא לא תהיה מחויבת לאותם אנשים שרכשו ממנה ניירות ערך, ולא יהיו מחויבים להחזיר את כספם. כאשר חברה מנפיקה ניירות ערך, היא הופכת לחברה ציבורית (חוץ ממקרה שבו היא מנפיקה אגרות חוב בלבד). כאשר חברה הופכת לחברה ציבורית מתחיל להתבצע בה מסחר בבורסה.

אחד המושגים החשובים- תשואה. זהו מדד ההכנה או הרווח, והוא נמדד באחוזים, לפי סכום ההשקעה הראשונית. לרוב מקבלים את התשואה אחרי שנה, והיא מחושבת תוך חישוב גורמים מסוימים- מועד ההשקעה, או המסחר בבורסה, רווח ההשקעה ומועד קבלת התשואה. אם אחוזי הרווח נמוכים, או למרבה הצער הפסד, התשואה תהיה נמוכה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב