דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מבנה - צעד הכרחי 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2330 פעמים ]

ביטוח מבנה – צעד הכרחי

אם אתה מתכנן לרכוש בית או מבנה אחר, למטרה עיסקית או לכל מטרה אחרת, כדאי שתרכוש גם פוליסה שתבטח את המבנה, מפני נזקים שונים, העלולים להתרחש. לצערנו, אנו עדים בימים האחרונים לנזקים הנוראים שלעיתים יכולים להגרם לבתים ולמבנים בעקבות שריפות או נזקי טבע אחרים.

ביטוח מבנה יכסה אותך מפני נזקים שעלולים להגרם למבנה שלך בתחום הצנרת, מערכת החשמל והביוב, ההסקה, מתקני טלפון, התקרה, רצפה, קירות והגג. הביטוח כולל אף את המבנים הצמודים לבית, כגון מרפסות, אך לא יכסה את הצמחיה הצמודה לבית, אלא אם כן תבחר לכלול זאת באופן מפורש בפוליסה.

ביטוח מבנה – איך בוחרים?

הדבר הראשון שעליך לקחת בחשבון כשאתה שוקל איזה ביטוח מבנה לבחור, הוא אלו סיכונים אתה מוכן לקחת על עצמך בתחום הזה, שכן ביטוח מבנים מבוסס על "סיכויי לעומת סיכון". אם למשל המבנה אותו אתה רוכש הוא באיזור הידוע כאיזור שיש בו רעידות אדמה תכופות, אזי מוטב כי תוודא שהביטוח שלך אכן כולל גם ביטוח מפני רעידות אדמה, אך אם אתה חי באיזור שאולי היתה בו רעידת אדמה אחת לפני שנים מאוד רבות, יחד עם זאת זהו איזור פגיע מבחינות אחרות, אז אולי מוטב לוותר על סעיף "רעידת אדמה" ולהשקיע בסעיף שהוא רלוונטי יותר בעבורך.

כדאי שתשקול אם אתה מעוניין כי הביטוח יכלול גם את תכולת המבנה ולא רק את המבנה עצמו. ביטוח תכולת המבנה תבטיח לך כיסויי גם בפני פריצות ונזקים העלולים להגרם לרכוש הנמצא בתוך המבנה.
ישנן פוליסות ביטוח מבנים שונות ומגוונות, ובעצם כאשר רוכשים ביטוח תופרים פוליסה מותאמת אישית ללקוח הספציפי.

ביטוח מבנה – סוגי ביטוחים

ישנם שני מצבים של ביטוחי מבנה: ביטוח מבנה חסר וביטוח יתר. הביטוח הראשון הוא במקרים שהמבוטח משלם על פי הערכה שהיא פחותה משווי האמיתי של הנכס ובמקרים של נזק, המבוטח לעולם לא יקבל פיצוי שהוא גבוה יותר מהפרמיה אותה הוא שילם.
בביטוח יתר חישוב שווי הנכס הוא גבוה יותר מערכו בשוק ובמקרים של פיצוי יקבל המבוטח את מלוא הערך בחזרה. במקרים של ביטוח יתר ישנן למעשה שתי שיטות החזר: שיפוי – המבוטח יקבל החזר כספי על פי הנזק שנגרם לרכוש.
שיטת הפיצוי – בה יקבל המבוטח רכוש חדש תמורת ישן, כך למשל אם המזגן היה כלול בביטוח, והוא ניזוק, חברת הביטוח תפצה את הלקוח במזגן חדש לחלוטין.
מובן ששיטת ביטוח זו היא יקרה יותר.

לסכום: ביטוח מבנים הינו תחום רחב בו האפשרויות כמעט אינסופיות. בבואך לבטח את המבנה שלך, עליך לבדוק מה הם הסיכונים הרלוונטיים ביותר בעבורך. האם עדיף לך לבטח גם את התכולה? מובן שאחד הגורמים העיקריים שיש לקחת בחשבון הוא: מה התקציב העומד לרשותך למטרה זו.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב