דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2223 פעמים ]

ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב, כשמו כן הוא, זהו ביטוח המחייב על פי חוק, על כל בעל רכב לעשותו. ביטוח זה נועד לכסות את בעל הרכב והנוסעים ברכב, מבחינה כספית במקרה של פגיעה מתאונה בשעת הנסיעה ברכב ובמקרה שכתוצאה מהפגיעה על הנהג או הנוסעים לעבור בדיקות או טיפולים רפואיים.

יש לציין ולהדגיש כי חלה חובה על כל בעלי הרכבים לרכוש ביטוח זה ונסיעה ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה, מהווה למעשה עבירה על החוק. נהג הנתפס נוהג ללא ביטוח זה, לרוב יזומן לבית הדין לדיני תעבורה. העונש על עבירה זו, של נסיעה ללא ביטוח חובה, עלול להיות קנס כספי ולעיתים אף שלילת רישיון הנהיגה לתקופה מסויימת.

המחיר של ביטוח זה מאוד דומה בכל חברות הביטוח למיניהן. מחיר ביטוח החובה עלול להיות יקר יותר, במקרים של נהגים בעלי עבר "עשיר" בתאונות. הבדל נוסף במחירי הביטוחים, נובע מהפרמטרים האחרים שבביטוח, כגון ביטוח רכב מקיף וביטוח צד ג'.

ביטוח חובה – תאונת דרכים

כדי להדגיש ולהמחיש את חשיבותו של ביטוח חובה לרכב, מעבר לחוק המדינה המחייב, נפרט כאן מה קורה, במקרה שנהג מעורב חלילה בתאונת דרכים. בל נשכח גם כי לעיתים תאונות דרכים נגרמות על ידי נהגים אחרים הנוסעים באותה העת ובאותה הדרך שאף אנו בחרנו ואנו אפילו לא אשמים כלל בתאונה.

אז דמיינו לכם שאתם נוסעים להנאתכם למחוז חפצכם ולפתע כאילו משום מקום, נוגח בכם רכב אחר, אתם וכל הנוסעים שאיתכם ברכב, לא תהיו מכוסים מבחינת החוק, אם לא דאגתם לבטח את רכבכם בביטוח חובה. בנוסף לכך, הנוסעים עמכם ברכב יהיו רשאים בעצם לתבוע אתכם על הנזקים שנגרמו להם שכן, לכם אין ביטוח.
ברצוני להדגיש כי במקרים שכגון אלה, בהם הנוסעים ברכב נפגעים ולנהג אין ביטוח חובה, המדינה תפצה את הנוסעים הנפגעים. ישנה קרן שהוקמה במיוחד למקרים שכגון אלה: קרן "קרנית".
זאת אומנם דוגמא קטנה ופשוטה, יחד עם זאת היא ממחישה לכם את החשיבות הגדולה שיש לביטוח החובה לרכב.

ביטוח חובה לרכב מכסה אתכם ואת הנוסעים עמכם במקרה של פגיעה גופנית, ביטוח זה מכסה אתכם גם אם חלילה פגעתם בהולך רגל. אין ביטוח זה מכסה פגיעות ברכוש או ברכב עצמו, לשם כך יש כמובן לרכוש ביטוחים אחרים. ביטוח זה מכסה את הנפגעים גם במקרים של "אובדן כושר עבודה" ומטרתו היא בעצם לסייע לנפגעים להשתקם ולשוב לשיגרת חייהם.

לסיכום: הצעד הראשון בו עליך לנקוט מיד עם רכישת הרכב, היא לדאוג לבטוח חובה לרכבך, בין אם הרכב חדש או ישן. ביטוח זה יבטיח לך ולנוסעים איתך שקט נפשי. מחיר ביטוח זה מושפע מעברך כנהג, אז הנה יש לך סיבה נוספת להקפיד לנהוג על פי החוק ולהמנע מתאונות מיותרות.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב