דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח בית משותף 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2926 פעמים ]

ביטוח בית משותף.

במאמר זה נעסוק בהיבטים השונים של ביטוח בית משותף. בטרם נדון בנושא ביטוח בתים משותפים, הבה נגדיר מהו בניין משותף. בניין משותף הנו בניין שיש בו לפחות שתי דירות. אין זה משנה אם זהו בניין רב קומות חדיש, או מבנה בעל שתי קומות ישן. ברגע שישנן לפחות שתי דירות בבניין, אזי ישנם גם שטחים ואיזורים המשותפים לדיירים. שטחים אלה יכולים להיות, שביל הכניסה וקומת הכניסה של הבניין, מעלית במידה ויש, מקלט, חדר אופניים וכו'.

ביטוח בית משותף או ביטוח דירה?

נשאלת השאלה, מה קורה כאשר חיים בבניין דירות, האם כדאי שכל דייר יבטח את ביתו בעצמו ויחליט אם ברצונו לבטח רק את המבנה או שברצונו לבטח גם את התכולה. ביטוח מבנה בביניין דירות הוא שונה לחלוטין מאשר בבית פרטי, שכן ישנם איזורים רבים המשותפים לדיירי הבית, כגון המסדרונות, הלובי של הביניין המעליות ועוד. אם כך אז האם בכלל אפשר לרכוש ביטוח דירה באופן אישי כאשר חיים בביניין דרות?

החיים בבית משותף מחייבים את הדיירים בתשלום ביטוח בית משותף, על פי רוב חברי ועד הבית יצרו קשר עם חברות ביטוח שונות ויקבלו הצעות מחיר. הועד הוא למעשה הגורם המבוטח מבחינת חברות הביטוח ודיירי הבית נחשבים לצד ג' מבחינת חברת הביטוח.

ביטוח בית משותף כולל כיסוי גם לכל באי הבניין, בין אם הם מתארחים אצל דיירי הבית, עובדים בביניין, כגון גננים או מנקים, או אפילו סתם עוברי אורח שנקלעו לתחום הביניין המבוטח.

ביטוח בית משותף – צד ג'.

יתכן ותשאלו את עצמכם האם באמת ביטוח צד ג' הוא הכרחי, כאשר חיים בבנין משותף? לאלה מבינכם התוהים לגבי כך, אביא את הדוגמא הבאה:
דמיינו שאחד מהאורחים שהגיע לביקור בביניין החליק ברצפת חדר המדרגות שנותרה מעט לחה משטיפתה לפני הגעת האורח. לצערכם האורח נפגע ונגרם לו נזק פיזי. אותו אורח, רשאי להגיש תביעה נגד בעלי הבניין, במקרה הזה דיירי הבניין הם למעשה גם הבעלים. תביעה שכזאת עלולה להגיע לסכומים מאוד גדולים ואף על פי שדיירי הבניין יתחלקו בהוצאה, תביעה כזאת עלולה לעלות לכם בכסף רב.
יתרה מכך הרי מצבים אלה של הגשת תביעה הם אף פעם לא נעימים ועלולים לגרום למתחים מיותרים בין השכנים.
לכן אם אתם רוצים לשמור על ראש שקט, הן מבחינת הוצאות בלתי צפויות, בגין תביעות והן על יחסי שלום עם שכניכם ואורחיהם, מומלץ בכל פה כי אכן תרכשו פוליסת ביטוח בית משותף – צד ג'.

לסכום: גם כאשר חיים בבית משותף, מאוד מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה שתכסה, את דיירי הבניין, את העובדים בו ואף את האורחים המגיעים לבקר בבניין. ועד הבית מהווה את כתובת ההתקשרות עם חברת הביטוח, לשם הרכישה ואף במקרים של פיצויים נדרשים.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב