דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי גב תחתון 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2776 פעמים ]

כאבי גב תחתון  

כאבי גב תחתון הם נפוצים מאוד, עד כדי כך שאנשים פשוט מקבלים את זה שיש להם כאבי גב כחלק מתהליך ההתבגרות וההזדקנות. קל למצוא תירוצים חיצוניים לכאבי הגב ? מזרון לא טוב, כיסא מחשב לא נוח, חוסר בפעילות גופנית, עומס עבודה, עמידה או ישיבה ממושכים. ? אלה דברים שצריך להתייחס אליהם, אבל יש גם מעבר לזה.   מגיעים אליי לא מעט לקוחות אחרי שכבר החליפו מזרון וכרית וכיסאות ועוד כמה רהיטים והתחילו פעילות גופנית והורידו עומס עבודה והגב עדיין כואב. ולפעמים דווקא אחרי שנת לילה הכאבים מתגברים.  

אז איזה סיבות נוספות יש לכאבי גב תחתון? מעבר לסיבות שעל פני השטח? מהן הסיבות הנפוצות לכאבי גב תחתון?

הגב התחתון הוא איזור שאחראי על המסגרות בחיינו, על דברים שהם קבועים ויציבים יחסית, כמו ? מסגרת עבודה, משפחה, כסף (מסגרת תקציב), צרכים בסיסיים (אוכל, שתייה, שינה, קורת גג, וכו').  

ברגע שמשהו מתערער באחת המסגרות ? יהיה לזה ביטוי בגב התחתון.

לכן, כשמגיע אליי לקוח עם כאב גב תחתון אני קודם כל בודקת ממתי, ואם היו שינויים ומעברים בתקופה בה התחילו כאבי הגב. למשל ? מעבר דירה או שיפוץ בדירה מעבר עבודה (פיטורים או גם התחלה במקום חדש) גירושים או חתונה מוות או לידה של בן משפחה גם שינוי גדול במצב הכלכלי לטוב או לרע   זו לא חייבת להיות טראומה, אלא אירוע שדורש הסתגלות למצב חדש, למסגרת חדשה.  

כשמזהים את הסיבה העמוקה יותר לכאבים אפשר לשחרר את הרגשות שקשורים ושמזינים את הכאב.

רגשות שאופייניים למצבים כאלה יהיו ? חוסר אונים, תסכול, בלבול, כעס, התעלמות ועוד.   עוד סיבה אופיינית לכאבי גב תחתון היא חוסר ביטחון בסיסי.-
תחושה של "אין לי מקום בעולם", או צורך עז לפעול כל הזמן ולהוכיח שצריכים אותי, כדי לחפות על התחושה שבעצם אין לי זכות קיום כאן. אנשים כאלה יעמיסו על עצמם עוד ועוד משימות, ויכולים להיות מאוד מצליחים, אבל לא להרגיש אף פעם סיפוק מההצלחות שלהם, כי הבעיה האמיתית שלהם היא החוויה שאין להם מקום כאן בעולם. שום עשייה לא יכולה לחפות על תחושה כזו.  

השורשים של חוסר ביטחון מהסוג הזה כזו יכולים להיות מהעבר הקרוב או הרחוק.

היתה לי לקוחה שהסיבה שחשה כך הייתה שהיא היתה תינוקת לא מתוכננת והאם שקלה להפיל אותה. כבר כעובר היא הרגישה שאין לה מקום בעולם והמשיכה לסחוב את החוויה בחייה עד ששחררנו את הרגשות הקשים בטיפול.  

לקוחה אחרת שלי היתה תאומה, היא הרגישה שבנוכחות שלה היא תופסת את המקום של אחותה שאהבה, והרגישה אשמה על כך. כששחררנו את האשמה והיא הרשתה לעצמה לתפוס מקום ולהבין שלכל אחת יש את המקום שלה ? כאבי הגב שלה פסקו.  

דרישה של הורים לעשייה רבה יחד עם ביקורתיות יכולה אף היא ללמד ילד שרק כשהוא עושה ומצליח הוא בעל ערך, ולתלות את הערך העצמי שלו בעשייה ובהצלחה, ואז שוב אין מקום להוויה ולמנוחה.  

במצב כזה אני מלמדת דרך הגוף איך להרגיש שיש זכות קיום, זה רגש שניתן ללמוד ולחוות אותו, ולהתמלא בו, ואז להפחית את הצורך בעשייה מוגזמת.  

לפעמים נוצר כאב גב תחתון כשאדם דווקא רוצה לעשות שינוי ומרגיש שהוא לא יכול.

היה לי לקוח שכאב הגב שלו התחיל כשרצה מאוד להפסיק לעבוד במסגרת שלא הזדהה עם ערכי ההנהלה בה. הוא לא יכל להתפטר כי חתם על התחייבות לתקופה ארוכה. התחילו כאבי גב חזקים כל כך שפגעו בתפקוד שלו וגרמו לבסוף לכך ששוחרר מתפקידו עם פיצויים. הוא ידע שהוא לא רוצה לעבוד שם אבל לא הבין שהגב שלו פשוט שיתף איתו פעולה. כששחררנו רגשות שהיו קשורים לתקופה ההיא הכאבים פחתו בצורה משמעותית.  

בקיצור, יש בהחלט מה לעשות עם כאבי גב.

החשוב ביותר הוא לזהות מה הסיבה או הסיבות, ואז ניתן לפתור את הבעיה מהשורש שלה והכאבים נעלמים.

ניתן לכתוב לי שאלות ולהתייעץ בדף הזה או פשוט לקבוע אצלי תור לאבחון וטיפול. -052-8200082

אם התחברתם למה שכתבתי, אולי תרוויחו מקריאת מאמרים נוספים שכתבתי כאן. בכל אופן, אל תחכו עם כאבים, יש להם נטייה להתקבע בגוף ואז הרבה יותר קשה להפטר מהם.

תתקשרו ותטפלו בעצמכם 052-8200082, הגוף יודה לכם.

רינת גל אוחיון, בעלת "תרגוף לאנשים בריאים"  מומחית לכאבים כרוניים, מתרגמת את הגוף ומשחררת דפוסי התנהגות וכאבים כרוניים מדריכה מוסמכת בשיטת גרינברג, מטפלת בתטא הילינג וקונסטלציה משפחתית  052-8200082  http://www.rinatgal.co.il/  http://www.facebook.com/targuf  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב