דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון, מהו? 

מאת    [ 23/06/2007 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 3403 פעמים ]

הסכם ממון



בשנים האחרונות צובר הסכם הממון פופולריות רבה ובני זוג רבים חותמים עליו, טרם נישואיהם , גם אם הסיטואציה הרגשית אינה פשוטה לאמור כי ערב החתונה מתווים בני הזוג את תנאי גירושיהם וחלוקת הממון שביניהם.
הסכם ממון כשמו כן הוא ,נועד להסדיר את יחסי הממון בין בני זוג וזוגות אשר נישאו לאחר שנת 1974 ולא ערכו ביניהם הסכם ממון, משמע מסכימים להסדר הממון אשר בחוק יחסי ממון התשל"ג- 1973 הקובע כי חלוקת הרכוש תחולק בין בני הזוג בחלקים שווים אף ללא כל קשר לאופן רישומו של הרכוש (גם אם הרכוש רשום רק ע"ש אחד מבני הזוג), למעט ירושות, מתנות ופיצויים בגין נזקי גוף.
הסכם ממון חייב לעמוד במספר דרישות מהותיות לאמור, דרישת הצורניות- ההסכם חייב להיות בכתב וכן תוקפו של ההסכם מותנה באישורו ע"י בית המשפט או בית הדין.
העובדה כי בני הזוג מתייצבים בפני ערכאה שיפוטית אשר מוודאת כי אכן חתמו בני הזוג על ההסכם לאחר שהבינו משמעותו ותוצאותיו המשפטיות וכן עשו זאת ללא עושק ולחץ, מבטיחה כי אין מצב של יתרון בלתי הוגן או ניצול לרעה של מי מהצדדים .
הסכם הממון מבטיח כי המקורות הכספיים אשר מביא מי מבני הזוג למערכת הנישואין ימשיכו וייחודו לו גם אם הללו מוטמעים בנכס כלשהוא אשר רכשו הצדדים. בעיקרון יכולים בני הזוג לקבוע בהסכם הממון כל דרך שהיא לחלוקת הממון שביניהם, כמו גם את "לוחות הזמנים" ואולם לא יכולים הם להתנות בדבר מזונות הילדים אשר טרם נולדו ואף לא על משמורתם.
הסכם ממון יוצר וודאות ויעילותו ומקל על הליך הגירושין, בהיותו משקף עבור בני הזוג את אותה התנהלות עתידית ובכך מונע אפשרות של יצירת לחצים של אחד מבני הזוג החפץ להקנות לו יתרון כלכלי, תוך העמדת דרישות בלתי הגיוניות לצד האחר.
יתרון נוסף של הסכם הממון בהיותו מונע את אותו "מירוץ סמכויות" של מי מבני הזוג בין ביה"ד הרבני ובין ביהמ"ש למשפחה בבחירת הערכאה הנוחה לו יותר לניהול תביעותיו הרכושיות והנו מבטיח את סמכות השיפוט לאותה ערכאה המאשרת את ההסכם.
רבים אינם מודעים לכך כי הסכם ממון גובר על חוק הירושה וההסדר הנקוב בו יבוצע כלשונו כך שגם אם עורך בן הזוג צוואה לטובת אחר במועד מאוחר יותר ומייחד לו רכוש כלשהוא אשר בהסכם הממון כבר הקנה לבן הזוג, אזי אין תוקף לתניות הצוואה והאמור בהסכם יקוים.
כל שינוי בהסכם הממון חייב להיות בכתב והוא אף טעון את אישורה של הערכאה השיפוטית אשר אישרה אותו, בפעם הראשונה.
עו"ד סיגל בילינסון שפרן, בעלת משרד עורכי דין המתמחה בדיני משפחה. בוגרת לימודי משפטים ובוגרת לימודי מדעי המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. http://www.sbs-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב