דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלכלה וניהול כספים בחיי הפרט 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2630 פעמים ]

מאז ומעולם היו בני האדם תלויים ברכוש. בימי קדם, עוד לפני שהומצא הכסף, השתמשו בני האדם בסחר חליפין על מנת להשיג את מה שהם זקוקים לו. אחדים עסקו בחקלאות וחילקו את יבולם בתמורה לכלי חרס או כלי נשק, אשר יוצרו בידי אנשים אחרים. לימים הפך תחום זה למה שאנחנו נוהגים לכנות היום כלכלה. את מקומו של סחר החליפין תפס היום הכסף - מטבעות, שטרות וכסף בחשבון הבנק. כל אחד מאיתנו הוא בעל רכוש, וכל אותן פעולות שאנו עושים בכדי להשיג את רכושנו נכנסות לתוך ההגדרה של פעילות כלכלית.

חלקנו עובדים קשה בכדי להשיג את לחמם, בעוד שאחרים נולדו למשפחה עשירה והם חיים למעשה מכספים ששייכים לשושלת אמידה, אשר השיגה את הונה כבר לפני שנים. גם אותם יורשי ממון נדרשים להקדיש מזמנם לתחום הכלכלי, כדי לנהל את כספיהם. תחום הפיננסים מכיל בתוכו עיסוק עם השקעות בניירות ערך, ניהול חשבונות בנק, מניות והשקעות בבורסה וכיוצא בזה. אנשים בעלי ממון משקיעים פעמים רבות את כספם באפיקי השקעות שונים, כאשר את עבודת ניהול הכספים, או גזברות כמו שהיו קוראים לזה פעם, הם משאירים לעובדים שכירים מטעם משרד השקעות.

ישנם בינינו גם אנשים המשקיעים את כספם, גם אם אינם עשירים או אמידים. אלו אנשים פרטיים אשר חסכו כסף משכרם החודשי במשך שנים ובחרו לנסות להרוויח כמה שיותר על הכסף שברשותם. רבים מהם לא ממש מבינים בכלכלה או בהשקעות, אולם הם מנסים את מזלם בעזרת עיתונים כלכליים כמו גלובס או דה מרקר, אשר מפרסמים נתונים מן הבורסה. לא מעט משקיעים מחליטים לעזוב את עבודתם ולהקדיש ימים כלילות למחקר הבורסה ומעקב אחר כספיהם, במטרה להשקיע במקומות הנכונים, לקנות ולמכור מניות, במטרה להתעשר, או אם לא, אז לפחות להרוויח סכום הקרוב למשכורת חודשית.

הצנועים יותר מאיתנו ימשיכו כנראה להיות שכירים וינווטו את מרצם בעבודתם. רוב משקי הבית בישראל מתקיימים ממשכורות חודשיות, כאשר את העודפים הם משקיעים בחסכונות שונים בבנק. לעיתים חלק מן הכסף מושקע בנירות ערך, או בתיקי השקעות המנוהלים ע"י משרד השקעות וחלסכונות. רבים מתבססים על העיקרון של לא לשים את כל הביצים בסל אחד, ומחלקים בהתאם את כספם בין חסכונות שונים, השקעות רבות ולעיתים אפילו שומרים חלק מן הרכוש בכספת בביתם. השקעה בנדל"ן נחשבת גם היא להשקעה מקובלת בארץ, ורבים מעדיפים לחסוך לקניית דירה. ישנן משפחות שקונות דירה אחת או יותר ומשכירות את הדירות על מנת להרוויח מהשקעתם.

תחום הכלכלה נהייה מאוד פופולרי בשנים האחרונות, ורבים מתעניינים בכספים. עקב כך חלה עלייה בכמות הצעירים הפונים ללימודי כלכלה באוניברסיטאות או במכללות ברחבי הארץ. לימודי הכלכלה כוללים תחומים שונים וביניהם כלכלה פוליטית, וכלכלה חברתית - בהם שנים בהשפעת הכלכה והכסך על החברה שלנו, ועל הקשר בין הפרט לבין הכלכלה. לאחר לימודי כלכלה וקבלת תואר ראשון, יכולים אותם סטודנטים להשתלב בעבודה במשרדי השקעות, בבנקים או בחברות שונות, בתור כלכלנים. העיסוק בתחום זה הוא בדרך כלל ריווחי, וישנם כלכלנים שעובדים כפרילנסרים או שפותחים משרד כעצמאים.

כולנו למעשה עוסקים במידה זו או אחרת בכלכלה וניהול כספים. אנחנו מרוויחים כסף בדרכים שונות ומנהלים את ההכנסות שלנו על מנת לנהוג בו בתבונה לפי השקפת עולמנו. גם אלו מאיתנו הסולדים מן העיסוק ברכוש או כסף, מוכרחים לנהל את ההכנסות שלנו, ולכן רצוי לקרוא מידי פעם עדכוני כלכלה וללמוד את תחום הכספים, כדי לא להפסיד בגלל טעויות של מתחילים. החדשות והעיתונים מלאים בנושאים כלכליים וצריך רק לפתוח את העיניים ולקרוא מאמרים חדשותיים או מבזקים הקשורים בפיננסים על מנת להישאר בעיניינים. גם במהדורת החדשות המרכזית בטלוויזיה ישנם מדורי כלכלה נרחבים וגם מהמם ניתן ללמוד רבות של שוק ההון ועל משק הבית הפרטי וניהול כספי המשפחה.

 בניית אתרים, קידום אורגני של אתרי אינטרנט ושיווק באינטרנט - פארטי אפ מבית מיזם גרופ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב