דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב - הלכה למעשה 

מאת    [ 09/12/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2393 פעמים ]

מדוע צריך ביטוח חובה? ביטוח חובה לרכב הוא למעשה הביטוח הראשוני שלכם, כשאתם נוסעים ברכב. אם חלילה תתרחש תאונה ברכב, ותיפגעו או רכבכם יינזק, ביטוח חובה הוא זה שיעזור לכם, ישלם לכם פיצויים וישיב את הדברים לקדמותם. כאשר רוכשים ביטוח רכב, יש לשים לב לנקודות מסוימות, ולהקפיד לרכוש הביטוח בצמוד לרכישת הרכב.

כשקונים רכב משומש, פעמים רבות מודיעים המוכרים שהרכב נמכר יחד עם ביטוח חובה. אין לסמוך על מה שאומרים המוכרים במקרה כזה, ויש לבדוק את הביטוח לעומק. פעמים רבות חברות הביטוח אינן מכירות בהעברת הבעלות, וביטוח הרכב לא יהיה תקף במקרה של תאונה. חברת הביטוח רשאית לא לשלם פיצויים, במקרה שלא ידעה על העברת הבעלות, ולכן יש לדאוג וליידע את חברת הביטוח על קניית הרכב, ולהבטיח את קיומו של ביטוח חובה. במקרים מסוימים עדיף אפילו לרכוש ביטוח חובה חדש, ולא להסתמך ולהישאר עם הביטוח הקודם.

לפי מה מחושב ביטוח החובה לרכב? ביטוח החובה יכול לנוע בטווח מסוים, ומחשבים אותו לפי כמה קריטריונים- ראשית גילו של הנהג הצעיר ביותר, שעושה שימוש קבוע ונרחב ברכב, ומספר השנים שבהן הוא נוהג בכלי רכב, נהג צעיר יעלה את פרמיית ביטוח הרכב בסכום מסוים. שנית תחושב ההיסטוריה של נהגי הרכב- מספר התאונות שהתרחשו על ידי נהגי הרכב בשלוש השנים האחרונות ומספר ההרשעות בשלוש השנים האחרונות, במידה שאלו הובילו לשלילת רישיון הנהיגה של נהגי הרכב. כמו כן מובאים בחשבון מאפייני רכב מסוימים- הימצאותה או חסרונה של כרית אוויר אחת לפחות, ונפח המנוע בסמ"ק.

כדי לרכוש ביטוח חובה, אפשר לבצע סקר שוק באמצעות אתרי האינטרנט של חברות הביטוח. באתרים רבים תוכלו למצוא מחשבון, אשר אליו תכניסו פרטים מסוימים, והוא יחשב בשבילכם את עלות הביטוח המשוערת באותה חברת ביטוח. כך תוכלו לוודא שאתם מקבלים את ההצעה הטובה והזולה ביותר, או לחילופין להראות את הצעת הביטוח הזולה, לחברת הביטוח שבה אתם רוצים לבצע ביטוח רכב.

כאשר אם יודעים שתשתמשו ברכב רק לתקופה מוגבלת, למשל לפני נסיעה לטיול ארוך בחו"ל, או לפני קבלת רכב מהעבודה, כדאי לעשות ביטוח רכב לכמה חודשים בלבד, ולא לשנה שלמה. אם אתם מתכננים למכור את האוטו, גם אז מומלץ לעשות ביטוח לכמה חודשים. בכל מקרה דאגו להיות מעודכנים, ולחדש את הביטוח במידה שהרכב נשאר בחזקתכם, או שדחיתם נסיעה לחו"ל או רכישת רכב אחר. ביטוח חובה הוא חובה על פי החוק, ואי החזקתו מהווה עבירה פלילית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב