דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות מיקום הקולטים על הגג 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 4546 פעמים ]

יצא לכם פעם לשמוע משכן שכשרצה לבנות על הגג והוא עבר בין השכנים להחתמה על המסמך המאשר אז מרבית השכנים הדגישו לו שידאג להחזיר את הקולטים למקומם הראשוני? כנראה שיצא לכם להפגש בכזה מקרה, ואם לא בכזה מקרה אז במקרה דומה לו ואם לא נתקלתם בכזה מקרה אז בוודאי שמעתם על אחד כזה שהמשותף לכל המקרים הוא להקפיד על המיקום של הקולטים, אתם בוודאי הרמתם גבה, מה הלחץ למיקום של הקולטי שמש על הגג? למה אנשים מדגישים להחזיר את הקולט שמש שלהם דווקא לכיוון מסוים (צפון, דרום, מזרח או מערב)? במאמר הזה נבין מדוע חשוב כל כך להקפיד על המיקום של הקולטים, ומה תפקידם.

לאיזה כיוון מעמידים את דוד השמש?

חשיבות רבה יש למיקום הסופי של קולט השמש על הגג וכמו כן חשיבות רבה לצורת עמידתו. איך מעמידים קולטי שמש? כל בר דעת שיודע מה תפקידם של הקולטים, שהם מושכים אליהם את קרני השמש ובאמצעותם מחמים את המים שבדודי שמש יבין מיד שעל מנת שקולטי השמש יעבדו בצורה הטובה ביותר יש לכוונם לכיוון השמש, אך גם בקביעה זו יש מספר דעות, יהיו שיבואו ויאמרו, "אה, צריך מול השמש, אז נניח את הקולט שמש בצורה מאוזנת" לא נכון! אין להניחם בצורה כזו, דוד השמש צריך להיות מונח בצורה כזו שהוא יצור זוית חדה עם המישור עליו הוא מונח.

מדען אחד מקליפורניה ערך בדיקה והוא גילה שבמקום מגוריו רב הקולטים מונחים בצורה כזו שבעונת הקיץ הקולטים עובדים מצוין ויש המון המון מים חמים, ממש קיים עודף במים חמים ולא משתמשים בכל המים החמים והמים לא מנוצלים. אבל לעומת זאת בעונות החורף אין בכלל מים חמים וקיים מחסור חמור במים חמים. אותו מדען גילה שאם מטים את הקולט שמש ויצרים זוית מעט יותר גדולה אז בסתיו ובחורף תיהיה קליטה יותר טובה ובקיץ תרד מעט היעילות של קולטי השמש, אבל שירד מעט מכמות המים החמים בקיץ זה לא מפריע כי במילא יש עודף של מים חמים, ולעומת זאת בחורף ובסתיו יגדל משמעותית כמות המים החמים, אומנם עדיין יצטרכו לחמם מים גם בעזרת גוף חימום חשמלי, אבל המים שכן יתחממו יגדלו משמעותית לעומת כמות המים שתתחמם על ידי הקולטים כשהם מונחים בזוית קטנה יותר עם המישור.

דבר נוסף לבד מן הצורה בה מונח הדוד יש לשים לב גם לכיוון שאליו פונה הדוד שמש, את הקולט שמש יש להציב בארבעים וחמש עד שלושים וחמש מעלות לכיוון השמש, צריך לכוון את הקולטים אל המקום בה השמש נמצאת בשעותיה החמות ביותר, זהו כיוון דרום. (יש לבדוק שאין הצללה על המקום שבו מונח הקולט)

מכל האמור לעיל מובן מדוע מקפידים כל כך האנשים שיחזירו את הקולט שמש שלהם בדיוק למקום בו הוא עמד, כי מיקומו - הכיוון אליו הוא מופנה והצורה בה הוא עומד מכריעים האם יהיה מים חמים בקיץ או שמא לא! 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב