דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום או אדריכלות נוף? בעיקבות אסון הכרמל. 

מאת    [ 08/12/2010 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2997 פעמים ]

 

כולנו היינו עדים לשריפה הנוראה שהשתוללה בסוף השבוע האחרון בהר הכרמל..כולנו ראינו את הקולות ואת הלפידים..כולנו הצטערנו לישמוע על אובדן חיי אדם, על מותם של הצוערים ועל אהובה שלאחר מלחמה מתישה בחיים, עברה לעולם שכולו טוב.

כולנו שמענו על החיות בשמורת הטבע חי בר, אשר גורן לא היה ידוע עד שהסתיימה השריפה, וכולנו שמענו על חמישים אלף דונם עצים שהיו ואינם, את מקומו של הירוק הפורח תפס שחור מר וקשה,שכדי לשקם את ההרס הזה יש צורך בתיכנון מדוקדק של אדריכלות נוף ואשר לא נותן לשכוח את האסון שהתרחש כאן עד לא מזמן..

 

היום שאחרי, המדינה מנסה להשתקם איש עוזר לרעהו, עשרות אם לא מאות משפחות איבדו את ביתם בשריפה הנוראה, את פרנסתם ובראש ובראשונה את שלוות חייהם.

עשרות משפחות שלא היה להן לאן לחזור, שאצלם השריפה היא לא ידיעה חדשותית מעניינת, להם, היא שינתה את החיים. ועכשיו- צריך להחזיר להם את הירוק לחיים, עכשיו צריך ליצור להם מצב שהם ישכחו כי פעם קירות הבית שלהם היו שחורים כפחם, וזה כידוע דורש עבודה מאומצת ומשאבים רבים על מנת לנסות ולחכות את מהשהטבע נתן לנו בחינם..

 

בעיקבות האירוע הטרגי הנ"ל התיישבו התכנסה הכנסת לישיבה דחופה בה היא ליקקה את פצעיה וניסתה להבין או להחליט מה יהיה מחר..חברי כנסת הציעו להשקיע משאבים רבים לשיקום הכרמל, להוציא תקציבים ממקומות אחרים על מנת שיחזור הכרמל לקדמותו במהירות האפשרית.אך האנשים מהחברה להגנת הטבע אמרו שלא כדאי להתחיל לשכור אנשים שיעשו אדריכלות נוף או לקחת אנשים שיטעו עצים בכרמל....כדאי לתת לטבע לעשות את שלו, תנו לטבע להוכיח את עצמו שהרי יש לו את הכלים לשקם את עצמו הוא רק צריך זמן.

 

יש אנשים שתמיד ידעו לעשות מכל דבר כסף גם אם זאת טרגדיה מדינית וגם אם זה סתם טרנד חזק..חברה פרטית מוציאה משפחות לטיסת סיור מעל הכרמל במחיר סימלי של אלף שש מאות שקל..איכשהוא למרות שזה אפסורדי למדי..אני יכולה להבין את אלא שרוצים לראות את הכרמל מלמעלה..אם פעם היו עושים את זה כדי לראות את ההר שהיה ירוק כל השנה..(כן, כן ועל שמו השיר המפורסם) איך עכשיו הוא שחור ומפוחם, איך המישפט מספיק טיפש אחד כדי לישרוף יער שלם נכון כל כך ונורא כל כך .

 

אנו צריכים ליזכור כי הטבע היה פה לפנינו והוא יכול להסתדר מצויין בילעדינו למעשה אנחנו אולי לא מסתדרים בילעדיו, וכמובן כמו שכבר הבנו מזמן והעיניין האחרון רק חידד לנו את זה עוד, אנחנו לא יכולים עליו! אסונות טבע הם לרוב אסונות קשים כל כך כי הטבע הוא מפחיד בעוצתמתו! מביט לארץ ותירעד..מישהו עומד מאחורי הכל מישהו שבששת ימי בראשית שעשה את תיכנון האדריכלות נוף הטוב ביותר, שלא צריך שירותי כריתת עצים או גינון כדי לתחזק את מה שברא.. והוא זה שגם רצה שתיקרה השריפה רצה שיאבדו אנשים את בתיהם כדי שניתעורר! כדי שנבין מי מנהל את העולם, וגם אם אנחנו חושבים כי התגברנו על השריפה הרי שאין בכך כלום לא התגברנו על כלום בסך הכל ביקש ממנה הקב"ה להוריד פרופיל אבל היא תחזור אלינו עוד אולי בצורה אחרת אולי בתור מלחמה או אני לא יודעת מה, לא רוצה לפתוח פה לשטן..אבל חשוב ליזכור-מי מכוון את התנועה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב