דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמיכות פוך פריד 

מאת    [ 07/12/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 6125 פעמים ]

שמיכות פוך לחורף

החורף בארצנו הקטנטונת הוא מושג יחסי. איננו חווים חורפים מושלגים כבחלקים אחרים של העולם, ואפילו הגשם הפך למוצר נדיר מאז שבעיית ההתחממות הגלובלית הרימה ראשה. ובכל זאת, מה לעשות, בחורף קר! ובלילה- עוד יותר קר!! ומה עושים כדי להתחמם? מתכרבלים תחת שמיכות פוך רכות ומפנקות.

שמיכות פוך, ולא אחרת...

מפתיע שמוסד שמיכות הפוך שרד כל כך הרבה שנים, ועד היום לא נמצא לו תחליף מספק. תנור העצים עתיק היומין כבר הוחלף בתנורי גז ולבסוף בתנורים חשמליים, גזיית הבישול הוחלפה בכיריים חשמליים, כפפות העור הוחלפו בכפפות פליז מחממות פי כמה, אך השמיכות פוך הישנות של סבא וסבתא, לעולם לא יאבד עליהן הכלח!במרבית העולם שמיכות פוך הן אך ורק שמיכות עשויות פלומה. לא כך בארץ. בארץ אנו נוטים לכנות גם שמיכות נוצות ושמיכות סינטטיות שמיכות פוך, על אף שקיים הבדל רב בין האיכות של שמיכת פלומה לאיכות של שתי אלו.שמיכות עשויות פלומה הן בעלות יתרון על שמיכות סינטטיות ושמיכות נוצות בשל הגמישות שלהן, יכולת הבידוד שלהן ויכולת אידוי לחות הגוף. השמיכות הסינטטיות של פריד, העשויות פייברבול, או בעברית סיבים כדוריים, אמנם איכותיות מאוד, ומשתוות לשמיכות הפלומה בתכונות רבות, אך הגמישות והרכות שלהן, אשר כן זהות ואף עולות על אלו של שמיכות הנוצות בהרבה מקרים, לא יכולות להשתוות לאלו של שמיכות הפלומה העשויות כמיטב המסורת האירופאית.

שוקו פוך וספר

איזהו בילוי חורפי יותר מכוס שוקו חמה ומהבילה, ספר טוב, ושמיכת פוך עוטפת ומלטפת? ואם ישנו בן או בת זוג להוסיף למשוואה, מה טוב. קשה לוותר על תמונה מעין זו לטובת פיז'מה מחממת בלבד, מצעי פלנל, או חימום תת רצפתי. אוקי, כל הנ"ל יטפלו בבעיית הקור הארצישראלית בלי למצמץ, אך מה יהיה על הפינוק?רבים מעדיפים לוותר על התנור החשמלי בחדר, או על מצעי פלנל, הכל לטובת האפשרות להנות מן החום הנעים מכל- חומן של שמיכות פוך, או יותר נכון- חום הגוף שלהם עצמם, אשר נשמר היטב על ידי השמיכה האהובה שמצאה דרכה מן הבויידם עם המטר הראשון.

דוקטור, אני מאוהב בשמיכה שלי...

כיצד יתכן שאנו חשים רגשות כה עזים כלפי מוצר דומם כמו שמיכת הפוך שלנו? פסיכולוגים פרויידיאנים יאמרו אולי שבזמן שאנו ישנים השמיכה החמה מדמה עבורנו חיבוק אוהב של בן זוג או הורה. בהחלט יתכן שהם צודקים. שמיכות פוך, בערפול החושים של הלילה, אכן נותנות לנו תחושה של הגנה ובטחון. קרה לכם פעם שנרדמתם בטעות ללא השמיכה בחורף קר? האם אתם זוכרים מה היה טיב החלומות שאפיינו שינה מסוג זה? הם לא היו חלומות נעימים, נכון?הכל מצביע לאימוץ השמיכה הרכה לחיקנו כסמל לצורך האנושי שלנו בחום ואהבה. לכן, גם בעידן של חימום מרכזי, סדין חשמלי, טרנינגים ומפזרי חום ממוקדים, אין תחליף לאהובתנו הנצחית- שמיכת הפוך!

אז קדימה, טפסו אל הבויידם, ושחררו את אהובתכם מכבליה הקיציים. ואם אין ברשותכם עדיין שמיכה אהובה שכזו, רוצו לקנות, אנו בפריד מבטיחים למצוא לכם את השידוך המושלם!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב