דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמיכות פוך- מתת האל לאדם 

מאת    [ 07/12/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2457 פעמים ]

כסותו של אדם

שמיכות פוך- מתת האל לאדם

בהגיענו לחודש נובמבר, למרות שעדיין אין גשם, הטמפרטורות יורדות. חיות הבר מצוידות היטב להתמודד עם שינוי אקלים זה. ניתן לראות שיטות רבות בעזרתן שומרות הן על חום גופן; הפנתר והזברה הרזים והצבעוניים כיסו עצמם בכסות פרווה צבעונית מרהיבה של פסים ונקודות. אחרות כמו הכבשה והאלפקה, הנעימות למגע, מגדלות תלתלים של צמר רך ואוורירי. ישנן גם שמנמנות, שמלבד המעטה החיצוני הוסיפו לעשות  וריפדו עצמן בשכבת שומן עבה, דוגמת דובי הפנדה והקוטב. במחלקת העופות (לא בסופר! בטבע...) ענו על צורך זה באופן שונה, הללו גידלו נוצות חלולות, רכות ונעימות, העטופות שכבת חומר מיוחד הדוחה מים. מנוצות אלה בעיקר מייצר האדם את שמיכות הפוך.

העניינים מתחממים - שמיכות פוך.

גם לנו, בני האדם, קר. לצערנו, מנגנוני הטבע לא ציידו אותנו באופן מספק להתמודדות עם תופעה זו.  לכן  רובנו משתמשים בעונה הקרה בשמיכות פוך. "שמיכות פוך" הוא שם כולל לשמיכות בד חלקות. סוד החימום של השמיכות פוך טמון בחומר המילוי שלהן. השמיכות האיכותיות, כאמור, ממולאות בשכבה עבה של נוצות טבעיות, בדרך כלל נוצות אווז.  אך האיכותיות ביותר ממולאות בפלומת נוצות. פלומת נוצות הינה רכה יותר, עדינה יותר וגמישה יותר. תכונות אלה מהוות את בסיס המדידה לשמיכת הפוך. שכן, ככל שזו תהא עדינה וגמישה יותר כך רמת בידוד החום והתחושה הנעימה יהיו גבוהות יותר. פלומת הנוצות מופיעה בשוק בשני גוונים, לבן ואפור. זה המקום לציין שמלבד הצבע אין הבדל בין השתיים. כיום, ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של שמיכות, הממולאות בתערובות של נוצות ופלומה ביחסים שונים, בהתאם לדרישת הלקוח וסביבת מחייתו. כיוון שהעלות של פלומת הנוצות האקסקלוסיבית גבוהה יותר, החלו חברות לייצר גם שמיכות ממולאות בחומרים סינטטיים. עם התקדמות הטכנולוגיה הגיעו יצרני השמיכות לתוצאות טובות ביותר במדדי הרכות והגמישות בשמיכות בעלות מילוי סינטטי, ביניהן בולטות השמיכות פוך הסינטטיות של פריד.

גוף השמיכה בנוי ריבועים ריבועים..

המחשבה העיקרית מאחרי עיצובן של שמיכות פוך היא כמובן נוחות למשתמש. משקל שמיכת פוך יכול להגיע גם לקילו וחצי, בהתאם למילוי ורמת החימום הנדרשת. משקל זה מפוזר באופן שווה על פני כל השמיכה בתאים ריבועיים קטנים שנתפרים במפעל. באופן זה מתקבלות שמיכות פוך עוטפות, ללא בליטות או חלקים דקים מרוקנים ממילוי פוך. בגדלים גדולים המתאימים לזוג אוהב, מתבטלת לחלוטין תופעת נזילת המילוי לצד אחד. אדרבה, מתקבלת הרגשה טבעית של חום.

מה לשמיכות פוך ולרוסיה?

מזרחה של אירופה שופע באזורים כפריים, בהם מצויים אגמים ומשקים חקלאיים רבים. היוצא מכך הוא מספר רב של בעלי כנף. עוד שופעות באזור הן תקופות ארוכות של קור כבד. רק הגיוני הדבר שמשני אלה תיוולד ההמצאה של שמיכות פוך. ולא לחינם הפירוש המילולי של המילה "פוך" בשפה הרוסית הוא "פלומה". לכן, ניתן להעמיד את שמיכת הפוך בגאון לצד רשימת המורשת המזרח אירופאית: הקלצ'ניקוב, הכלבה ליקה, הבולשוי והוודקה. האחרונה אולי מחממת לא פחות משמיכת הפלומה האיכותית ביותר...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב