דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחמם בלי להתחמם-דוד שמש 

מאת    [ 06/12/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3274 פעמים ]

 

כשם שהקיץ היא עונת השיא של טכנאי המזגנים, כך החורף הוא העונה ה"חמה" עבור טכנאי דודי שמש . כי מסתבר שגם דודי השמש שמעו על חוק מרפי, וגם הם יתקלקלו בדיוק ברגע שבו נזדקק להם יותר מכל - היום הקר ביותר בשנה. בחודשי החורף טכנאי דודי שמש עובדים מסביב לשעון, עוברים מבית לבית, מתקנים מאיצי חום, מחליפים חלפים בדוד השמש, מתקינים דודי שמש חדשים ועוד. אך למרות הסברה שמדובר בחוק מרפי, יש לא מעט סיבות הגיוניות לכך שדודי השמש שלנו מתקלקלים דווקא בחורף.

דודי שמש - בקיץ ובחורף

דוד השמש הומצא במטרה לנצל את אנרגיית השמש הטבעית לטובת חימום מים. בקיץ, כשקרינת השמש חזקה ונמשכת לאורך מרבית שעות היום, אנו יכולים להסתמך אך ורק עליה לצורך חימום המים שלנו. לעומת זאת, בחורף הטמפרטורות אינן גבוהות מספיק כדי לחמם את המים. גם אם השמש מואילה בטובה לבצבץ מבעד לעננים, זוהי "שמש שקרנית" בלבד, שכן היא כלל לא מחממת. לכן, בחורף אנו נאלצים לחמם את המים באמצעים אחרים.

כמעט בכל דוד שמש מותקן מאיץ חום חשמלי. תפקידו של מאיץ החום הוא לסייע בחימום המים כאשר אין מספיק שמש. מאיץ החום מחמם את המים באמצעות אנרגיית החשמל. כאשר אנו מדליקים את הדוד בחורף, אנו למעשה מפעילים את מאיץ החום, אשר מחמם את המים שבדוד.

על דודי שמש וחיסכון באנרגיה ובכסף

דודי שמש הן אחת ההמצאות ה"ירוקות" הנפוצות והחשובות ביותר. הם מאפשרים לנו לנצל אנרגיה טבעית, הזמינה עבורנו בשפע, מבלי לצרוך אנרגיית חשמל ולזהם את הסביבה. העובדה שבאזורנו השמש זורחת במלוא עוצמתה במשך מרבית חודשי השנה, מאפשרת לנו לחסוך כמויות עצומות של אנרגיה. וכשאנחנו לא זקוקים לאנרגיית חשמל כדי לחמם את המים שלנו, אנו למעשה צורכים פחות חשמל וגם חוסכים בכסף.

אחד הסממנים המובהקים של חודשי החורף הוא עלייה בצריכת החשמל. עלייה זו נובעת לא רק משימוש מוגבר באמצעי חימום ומהצורך להאיר את הבית, המשרד והרחובות במשך שעות רבות יותר (שכן החשיכה יורדת מוקדם יותר). גם העובדה שלא ניתן להסתמך על השמש כדי לחמם את המים שלנו תורמת רבות לעלייה בצריכת החשמל.

זאת ועוד, בחורף ישנן תקלות רבות יותר במאיצי החום של דודי השמש. תקלות במאיץ החום נובעות בדרך כלל מהצטברות של אבנית סביב גוף החימום. האבנית פוגעת בכושר ובמהירות החימום של המים, וכפועל יוצא מאיץ החום נדרש לעבוד שעות נוספות כדי לחמם את אותה כמות מים. וכשמאיץ החום עובד יותר, אנו צורכים יותר חשמל ומבזבזים יותר כסף.

אם בכל זאת אתם מעוניינים לחסוך בצריכת החשמל בחורף, הקפידו לוודא שמאיץ החום שלכם נקי מאבנית. מומלץ לבצע ביקורת ותחזוקה תקופתית של דודי השמש, ובמסגרתה לנקות את האבנית ממאיץ החום. כך ניתן להבטיח שמאיץ החום יעבוד במלוא עוצמתו ובמהירות המרבית, ואנו לא נאלץ לבזבז יותר מדי חשמל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב