דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקים קטנים - טובים או טובעים במדיה חברתית? 

מאת    [ 06/12/2010 ]

מילים במאמר: 699   [ נצפה 2570 פעמים ]

 

המובילים באימוץ מדיה חברתית בישראל של 2009-2010 היו  בעיקר עסקים גדולים ועסקים קטנים. בעוד עסקים גדולים (בנקים, חברות מזון, אפנה),  בעלי תקציבי פרסום ושיווק גדולים, נכנסו לזירה בכדי לרכב על ה"טרנד" ולהיתפס בעיני הציבור כחדשניים, עסקים קטנים (1-5 עובדים) אימצו את הכלי בעיקר כי אפשר להם לעקוף את הצורך בתקציבי ענק ולהגיע ישירות לקהלי היעד בחינם. 

סקרים בקרב עסקים קטנים

מנתוני סקרים בארה"ב בקרב עסקים קטנים ( 1-5 עובדים) ברבעונים שלישי ורביעי של 2010 נראה כי בעוד  69% מהנשאלים דיווחו שלקוחות הפכו "חברים"  של העסק בפייסבוק, ו-59% דיווחו על תנועה של גולשים מפייסבוק לאתר הבית של החברה, רק 42% דיווח על מכירות בפועל שנבעו מלידים שהגיעו מפייסבוק ( הנתונים מלינקדאין וטוויטר נמוכים יותר). סקר אחר  מוסיף כי  39% דיווחו שמדיה חברתית סייעה בהגדלת החשיפה לעסק אך ,  17% גרסו שלא הפיקו כל ערך מוסף בשימוש במדיה חברתיתהנתונים מעט מבלבלים. הרי חשבנו שמצאנו כאן זהב. האם הבאזז מוטעה?

נתוני גלישה בישראל

בישראל של 2010 לפי נתוני TIM גולשים באינטרנט כ- 4.5 מליןן איש. על פי סקר TIM יוני 2010 : גוגל , מנוע החיפוש,  זוכה לחשיפה שבועית של 91%   , פייסבוק - 67% חשיפה שבועית, יוטיוב-   חשיפה שבועית 64%. אם כך, אין ספק שקהל הצרכנים של כל העסקים נמצא באינטרנט. אך, איך רותמים את הכח לטובת העסק? הבאזז של פייסבוק בעיצומו וכרגע כל אחד רוצה חלק בעוגה.

מדיה חברתית-קלי קלות

מדיה חברתית נראת מאד קלה לביצוע. אם ילדים בני 17 עושים את זה, כמה קשה זה כבר יכול להיות. הבן של השותף יעשה לך עמוד בפייסבוק. אתם  תיכנסו פעם ביום ותשלחו כמה הודעות לחבר'ה והנה, מגיעים הלקוחות.  הפתעה חברים, זה לא עובד ככה. הקמת תשתית מדיה חברתית (עמוד בפייסבוק, בלוג בקפה דה-מרקר ועוד) צריכה לבא לאחר תכנון מחושב ומושכל. לאחר מכן, ניהול שוטף של מדיה חברתית דורש אף הוא ידע. אם אין לכם אדם שזה אכן מקצועו, ויעשה זאת עבורכם תמצאו עצמכם לאחר כחודשיים מאוכזבים. תשקיעו זמן רב שלא יצדיק עבורכם את התוצאות. לבסוף תשארו עם אנדרטאות ברשת שלא עושות את העבודה.

מדיה חברתית זה חינם

אתרי מדיה חברתית הם אתרים שבבסיסם אינם דורשים תשלום. לכן, קל מאד להיכנס ולהתחיל להפיץ מסרים לכל עבר. אך, העברת מסרים נכונה, דרך ניסוחם והמקום לשבצם דורשים  ידע . אם אין לכם את הידע תזדקקו לאיש מקצוע. איש מקצוע יעלה לכם כסף. רוצים לעשות זאת לבד ולחסוך את הכסף? מן הסתם תזדקקו לקורס כלשהו. קורס יעלה לכם כסף. בקורס, דוגמת אלו המבטיחים נפלאות בחמש שעות , תקבלו רק את הבסיס והעקרונות. אתם עדיין לא הופכים לאנשי מקצוע  ותצטרכו להשקיע מזמנכם בתרגול, הפנמה ועשיית מדיה חברתית בפועל. מסתבר ש"חינם"  זה ממש לא.

מה הבעיה לכתוב ברשת

אם אין לכם תכנים שוטפים הנוצרים בעסק (טקסטים, תמונות,וידאו) , פעילותכם חד גונית ואין על מה לספר... מה תספרו לקהל המסתובב במדיה חברתית? מדיה חברתית חיה ונושמת תכנים. תוכן מניע את גלגליה בוריאציות שונות ובמקומות שונים. איש מדיה חברתית יודע כיצד לעשות מניפולציות עם תוכן בכדי שימשוך אליך קהל מחד,  מאידך גם ימשוך את מנוע החיפוש של גוגל וידרג את אתרכם גבוה בתוצאות. אם אין לכם את הידע ליצר תוכן מסוג זה תדרשו לאיש מקצוע.

לידים מחר בבוקר

אם אתם זקוקים ללידים למכירות כאן ועכשיו בכדי להניע את העסק, מדיה חברתית אינה הפתרון עבורכם. מדיה חברתית היא מערכת יחסים. היא תקשורת שאתם מנהלים עם לקוחות פוטנציאלים ולקוחות קיימים ברשת. כמו כל מערכת יחסים היא דורשת השקעה וזמן בכדי להראות פירות. אם אין לכם אורך נשימה, אם אתם חייבים תוצאות מיידיות, אם התקציב שלכם מאפשר לכם "מדיה חברתית" רק לשלושה -ארבעה חודשים, עצתי, אל תתחילו בכלל. עשו לכם פרסום ממומן בגוגל, תזכו לחשיפה מהירה ולידים מהירים. (קמפיינים במדיה חברתית הם חריג מאחר והם מלכתחילה פרויקט משולם הנעשה על ידי חברה מתמחה. אלו אכן יכולים לחולל לידים בצורה מהירה יותר).

עצות לעסקים קטנים בטרם כניסה למדיה חברתית


    • תקציב- אתם זקוקים לטווח נשימה כספי של חצי שנה -שנה לפחות בכדי להעריך ולבחון תוצאות ולהחליט על המשך פעילות.
    • ללמוד תחום חדש- אם אינכם חובבי אינטרנט, אינכם רואים אותו כחלק אינטגרלי מיומכם ומוכנים להשקעה בלימוד על בסיס קבוע , אל תכנסו למדיה חברתית בעצמכם קחו איש מקצוע.
    • פרופורציות- מדיה חברתית היא צינור שיווק שנוסף לנו לארסנל העסקי.  צריך ללמוד אותו כמו כל כלי שיווקי ולדעת מה מגבלותיך ותפוקותיו. יש להשתמש בו בצורה מושכלת כחלק מתוכנית שיווק כוללת לעסק. אין כאן קסם.

בהצלחה!

גילה גדעון נותנת הדרכה לחברות טרם בכניסה והתנהלות במדיה חברתית.

גילה גדעון | אפקטיבה
יעוץ להתנהלות במדיה חברתית | פרויקטי גיוס במדיה חברתית
/>info@effectiva.co.il |  www.effectiva.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב