דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשרק נפגשנו - המדריך המלא לדייטים חלק ב 

מאת    [ 19/06/2007 ]

מילים במאמר: 1337   [ נצפה 7535 פעמים ]

הכותב הינו מדריך בתוכנית "אומנות המשיכה ודייטינג" של חברת Dmen "תרבות גברית".

אוקיי, אז אם במאמר הראשון דיברנו על אמונות שמשפיעות על ההצלחה שלנו עם המין השני, במאמר הזה נדבר טיפה על כלים. ולמה בעצם בכוונה?

כלים - האם אנחנו יודעים על מה לדבר ומאילו נושאים להתרחק? איך שוברים קרח ושתיקות מביכות? מה אנחנו משדרים בשפת הגוף שלנו? מה שפת גופם של אחרים רומזת לנו? כיצד לזהות עניין? וכיצד להתמודד בזמן, ובאופן יעיל, עם שיעמום ודעיכה בדייט?

בואו נתחיל בעל מה לדבר ועל מה לא לדבר... בכל פגישה עם אדם חדש יש לנו תמיד את הנטייה לחפש איזה שהוא נושא משותף שיקרב בינינו ויפיג קצת את המתח שנובע מהזרות שעדיין שוררת ביננו. וכבר כאן רובנו נופלים בפח... הדבר שהכי קל לנו ליצור סביבו עניין משותף הוא תיסכול ממשהו שסובב אותנו, לדוגמא - פקקים, האוכל במסעדה, מזג אוויר גרוע, וממשלה שתמיד אשמה בכל... אנחנו חושבים שאם נתחיל להתלונן על הנ"ל, אז הצד השני יתחבר לזה, וזה ישבור את הקרח, מה שאנחנו לא מודעים אליו זאת הפגיעה שהדבר יפגע בנו בטווח הארוך! זה בסדר אומנם להזכיר פה ושם פקקים, ולצחוק מעט על המלצר המגושם, אבל לאורך זמן זה יכנה לכם דימוי של אדם שלילי, בעוד שאתם בסה"כ חיפשתם דרך לשבור את השתיקה הרועמת... ומי ירצה להיות בחברתו של אדם שלישי, שלא לומר לצאת איתו?

לפני כמה שבועות בזמן אחד הקורסים שלנו, לקוח הרים את היד ואמר שיש לו שאלה. הוא סיפר לי מקרה שקרה לו, זה נשמע בערך ככה:
"אתמול יצאתי עם חבר למסעדה בקריות, בדרך מהחניון ראינו כמה בחורות עומדות ומחכות למונית, התקרבתי אליהן ושאלתי עם חיוך? "תגידו בנות, יש פה באזור מסעדה טובה? כי זאת הפעם השלישית שאני נמצא כאן באזור וכל פעם אני נופל על אוכל מזעזע...". מיותר לציין שאינטראקציה לא ממש צלחה...

אומנם הוא התחיל שיחה, אבל התוכן שלה היה בעייתי. במודע או לא במודע, הבנות נפגעו מעט מזה שרומזים על כך שאזור הקריות הוא אזור "נחשל גסטרנומית", והרושם הראשוני שהלקוח שלי יצר היה רושם שלילי.... הצעתי לו בפעם ההבאה לנסות משהו בסגנון "יש לכן אולי מסעדה טובה להמליץ עלייה? כל פעם שאני מגיע לאזור אני נופל על מסעדה מדהימה אחרת, ואני סומך עליכן שגם הפעם תפנו אותי למקום טוב".
בצורה הזאת הוא עדיין היה משיג את המטרה - פותח שיחה, ואף יוצר פתח לסיטואציה בה הבנות עוד עלולות להצטרף אליו... אגב, שלשלום הוא התקשר אליי, וסיפר לי שהוא ניסה את הגישה החדשה בפגישה עסקית בבאר שבע, ושהפנו אותו למסעדה מעולה שבה הוא פגש מישהי שהוא קבע איתה כבר לדייט השני... אם הוא היה מנסה לשבור קרח על ידי להישמע מצחיק ולקשור לה את באר שבע ל"חול, מדבר, וגמלים" אני בספק אם זה היה קורה...

אז מה המסקנה מכל זה? אנשים אוהבים אנשים חיוביים. כשיש לכם ברירה, תמיד תדברו על הכל בנימה חיובית. מזג האוויר מצויין, האוכל תענוג, והמוסיקה מזכירה לכם נשכחות... ואם אתם מרגישים צורך עז להתלונן על זה שהבירה מדוללת, פשוט תתאפקו!

אז יש לנו קו מנחה. ועכשיו, מה הם הנושאים עליהם מותר לדבר?
ובכן זה פשוט, יש שלושה:
1. רגשות.
2. יחסים.
3. ו... סקס.

כמה פעמים קרה לכם שדייט הרגיש כמו שאלון 200? איפה אתה גר, איפה עובד, מה למדת, איפה שירתת... וזה לא נגמר. כשלקוחות שלי מגיעים למצבים כאלה, אני ממליץ להם להציע לדייט לפקסס להם מהמשרד דבר ראשון על הבוקר קורות חיים, ובכך לסיים חלק שבלוני זה של הערב...
אנחנו מגיעים לדייט מתוך מטרה להנות ולהכיר, ובסוף מה שקורה זה שכל אחד עוטה מסכה ומציג לשני מצבור של שאלות אוטוביוגרפיות. האם מזה שתדעו כי האדם שמולכם למד כלכלה ולא הנדסה, יוכרע גורל הערב? האם זה יגרום לכם לראות אם יש כימיה בין שניכם? האם כך, אתם תלמדו "מי באמת" יושב מולכם?

אני מתאר לעצמי שאלא אם כן אתם מחפשים להתחתן עם אנשים עשירים, להתגרש מהם, ולקחת להם חצי מהכסף, התשובה היא לא...

ועכשיו מתחיל כל הכיף. עכשיו אנחנו מתחילים לקלף את השכבות ולגלות מי נמצא מאחורי המסכה...
נושא ראשון - רגשות.
כל שאלה שאתם שואלים צריכה לחשוף כמה שיותר רגשות. אתם שמים לב איך רגשות מציפים אתכם כשאתם שומעים שיר מיוחד כלשהו ברקע? מה היה קורה אם בני הזוג שלכם היו גורמים לכם להרגיש כך כל פעם מחדש בדייט? אני הולך ללמד אתכם את משפטי הקסם שיגרמו למי שנמצא מולכם להרגיש ככה בדיוק!
תשאלו אותם - מה היה הכי מאושר בחיים שלהם? מה המתנה הכי מרגשת שהם אי פעם קיבלו? ואיך הם הרגישו ביום הראשון שלהם בכיתה א'? זה אולי מעלה בכם חיוך של קיטש... אבל - האם אתם יודעים מה היום הכי מאושר בחיים שלכם..? ברגע שתגרמו לבני הזוג להיזכר בנוסטלגיה ברגעים הכי יפים שלהם, מה שהם יזכרו מהדייט זה את אותו רגש עוצמתי, לעומת החלופה ה"עקרונית משהו" שהיא "באיזה אזור של גוש דן גרתם בזמן התיכון".

נושא שני - יחסים.
כשאני אומר "לדבר על" חסים" אני לא אומר חלילה "לדבר על אקסים". אקסים זה בדרך כלל נושא עם מטען רגשי שלילי, ואתם זוכרים מה אמרנו על נושאים שליליים נכון..?
כשלקוחה שלי התקשרה אליי מפגישה וסיפרה לי שהדייט שלה לא מספיק לדבר על הבעיות שהיו לו עם האקסית שלה, אמרתי לה במיידי לשנות נושא באופן קיצוני ואם זה לא הולך, פשוט לסיים את הפגישה. והאמת היא יכלה להאשים רק את עצמה, מכיוון שהיא הרשתה לבן זוגה לגרור את השיחה למקומות שלא עניינו אותה, אבל במקום לעשות עם זה משהו, היא המשיכה לשבת ולשחק את הפסיכולוג...
אז כשאתם מדברים על יחסים, זאת בהחלט הזדמנות טובה להזכיר חוויות חיוביות שהיו לכם עם בני זוג קודמים, זה יעזור לכם ליצור רושם של מישהו שמוקף על ידי אנשים חיוביים, ובמקביל להציב גבולות באופן אלגנטי. למשל כשאני מדבר בפגישה על מישהי מדהימה שיצאתי איתה בעבר, ועד כמה שהערכתי אותה על כך שהיא כיבדה את זה שאני לא מעשן, ודאגה לכבות את הסיגריה כשנכנסתי לחדר, אני מציב גבולות מאוד ברורים לגבי דברים שחשובים לי, כמו - כבוד הדדי. האם היא תאהב את זה? אני מקווה מאוד שכן, ואם לא, היא לא "הטיפוס" איתו אני רוצה להמשיך להתראות.
כמובן שאסור להזכיר חוויות שליליות מיחסים שהיו לכם בעבר, ובטח ובטח לא לצייר את האקסים שלכם באור שלילי. אם האקסים שלכם היו שקרנים ולוזרים, אז אתם, בתור האנשים שנשמכו אליהם, מאבדים מערככם. אם הם היו "מדהימים ומרתקים" (שזה אגב מה שגרם לכם לרצות אותן מלכתחילה לא?), אז המניה שלכם רק תעלה...

נושא שלישי - סקס.
עם כל הטכנולוגיה הוקידמה בה אנו חיים היום, הרבה אנשים, בעיקר גברים, עדיין חושבים שסקס זאת מילה גסה. במיוחד בדייט ראשון.
אם הייתי מקבל שקל על כל פה פעור שנפתח אצלנו בקורסים כשגברים הבינו שנשים אוהבות סקס בדיוק כמוהם, אם לא יותר, הייתי כותב לכם מאמר זה מאיזה אי פרטי בקאריביים....
משום מה, גברים עדיין נורא נזהרים מלדבר על סקס באופן חופשי, ונשים, אשר חוששות מזה שהגבר יקבל את זה בצורה קשה, נמנעות מכך באותה המידה.
אז אני לא אומר שאתם צריכים לפתוח כל שיחה ב"אז מה, איזה תנוחה הכי עושה לך את זה?", אבל אם, כשתתחילו להרגיש מעט נוח יותר בשיחה, תשחילו שאלה כמו "מה המקום הכי אקזוטי בו עשית את זה?", זה רק יוסיף מתח מיני לשיחה וייקח אתכם למקום מרתקים.

ומה עושים ברגעים של שתיקות מביכות?
קודם כל אני אוהב אוהב להוציא את הפיל מחוץ לסלון ולהדגיש שקיימת שתיקה כזאת... משפט קליל כמו "תגידי, גם את מתה על השתיקות המביכות האלה שמתרחשות כשאין מה להגיד" יעשה את העבודה....
אבל כדי להקדים תרופה למכה, תבנו את השאלה שלכם כשאלה פתוחה...
במקום לשאול - "ראית סרט טוב השבוע?"ולקבל "לא" קצר.
תגידו - "תספרי לי על סרט טוב שראית לאחרונה", אתם תקבלו תגובה אחרת לחלוטין.

אני חווה את זה על בשרי כשבקורסים שלנו אני שואל "קרה לכם פעם משהו מצחיק בזמן דייט?" ואז משכתב את השאלה ל"תספרו על חוויה אחת מצחיקה שקרתה לכם בדייט" - אין כאן הזדמנות לומר "לא" קצר ולהימנע מלחשוב על הנושא... אני מניע אותם לפעולה, והפעולה הזאת גורמת לכולנו לצחוק כל כך הרבה עד שבסוך הערב כולנו כבר גמורים מרוב צחוק... סמנטיקה זה דבר חזק, תנסו את זה.

לסיכום, אם תנהלו נכון את השיחה, כבר בסופו של הדייט אתם תוכלו לדעת על מי שיושב מולכם יותר ממה שרוב האנשים יודעים עליו... והרושם שאתם תשאירו עליו יהיה כמו חזק כמו השיר הזה שגורם לכם לצמרמורת בכל רחבי הגוף בכל פעם שאתם שומעים אותו...

במאמר הבא אנחנו נדבר על שפת הגוף שלנו בדייטים, אבל עד אז... מה אתם הולכים לעשות עם המידע הזה בשביל לראות איך זה עובד בתכלס?
אילן וולקוב הוא מנהל ומדריך ראשי בחברת
"Dmen - תרבות גברית", אשר עוסקת בתקשורת בין-אישית ומתמחה בדייטינג. כל שנה מאות גברים ונשים בישראל עוברים את קורסי הדייטינג שלו,
ורבים מכתביו פורסמו ברשת ובעיתונים שונים בארץ ובחו"ל.
למאמרים דומים ולהרשמה לקורס הכרויות ודייטינג, ניתן להיכנס לאתר http://www.Dmen.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב