דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית תקציב משפחתי 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3331 פעמים ]

בשוק הישראלי קיימות תוכנות חינמיות שעוזרות לניהול תקציב המשפחתי אך תוכנה מתקדמת ככל שתהיה, לא תוכל לסייע במידה ולא תסגלו לעצמכם כללים חדשים בניהול כלכלת המשפחה. משפחה צריכה לבצע מידי פעם בדק בית והתייעלות מידי פעם בניהול כלכלת משפחה. מאמר זה מכיל שלל טיפים לשם ניהול תקציב משפחתי והדרכה לעתיד כלכלי טוב יותר.

כשלב מקדים, לפני שנבנה תקציב חודשי משפחתי, נתחיל מצמצום ההוצאות הקבועות. ניתן לסקור מאמר התייעלות בהוצאות המשפחתיות על מנת לקבל הדרכה בצמצום ההוצאות.

לאחר ששיפרנו את ההוצאות הקבועות נמשיך בשלב של תכנון התקציב המשפחתי. בדקו את ההוצאות החודשיות שלכם בחצי שנה האחרונה וחשבו את הממוצע. במידה ואתם מתקשים לבצע תהליך זה סביר להניח שישנה בעיה בשקיפות הנתונים כלומר, קושי ביכולת הזיהוי לכל הוצאה והוצאה בחודשים האחרונים. על מנת שתוכלו לקבל מידע בקלות על ההוצאות שלכם מומלץ לבצע את כל הרכישות עד כמה שניתן דרך כרטיס אשראי, במידה ולא ניתן לשלם בכרטיס האשראי נבחר בתשלום דרך ש'ק. כלל נוסף, הימנעו מלשלם במזומן, קשה מאוד לעקוב אחר הוצאות במזומן. בנוסף, תשלום במזומן תורם לחוסר איזון כלכלי בתקציב החודשי (יפורט בהמשך). עבודה דרך כרטיס אשראי משלבת מספר יתרונות, יכולת מעקב חודשית, ריכוז כל ההוצאות במקום אחד, קבלת אינפורמציה על הרכישות לניידמייל  דרך המערכות של חברות האשראי, קבלת הנחות, צבירת נקודות וכו'. במידה וקיימות לכם הוראות קבע דרך החשבון העו"ש מומלץ להעביר אותם לכרטיס האשראי. כאשר אתם משלמים דרך העו"ש אתם משלמים עמלות מיותרות שאותם אתם יכולים לחסוך בתשלום דרך כרטיס האשראי בנוסף אתם מרכזים את ההוצאות במקום אחד.

לאחר ששיפרנו את התשלומים הקבועים וסיכמנו את ממוצע ההוצאות החודשיות הגיע השלב לבדוק את ההכנסות. סכמו את ההכנסות שלכם – משכורות, ביטוח לאומי, הכנסה משכר דירה וכו'. בדקו מה ההפרש הכנסות מול הוצאות, במידה ואתם ביתרה מצבם טוב, במידה ולא הגיע השעה ליצור איזון בניהול כלכלת הבית. בדקו מהם ההוצאות החודשיות הקבועות ההכרחיות? בדרך כלל אלא תשלומים עבור גנים, משכנתא, שכר דירה, תחבורה, מזון, טלוויזיה, וכו'. לאחר שמיפתם את ההוצאות ההכרחיות, שאר ההוצאות אמורות להיות הוצאות משתנות כגון: חוגים,הלבשה ותרבות.

הגדירו לעצמכם תקציב משפחתי חודשי הכולל בתוכו את ההוצאות הקבועות וההוצאות המשתנות. התקציב אמור להכיל בתוכו את כל ההוצאות שלכם במהלך החודש. התקציב אמור להיות עד 90% מההכנסות שלכם. ה - 10% ישמשו אותנו לחסכונות עתידיים. מתוך התקציב הראשי שהגדרתם החסירו את סכ"ה ההוצאות הקבועות, הסכום שיצא זהו למעשה התקציב להוצאות המשתנות במהלך החודש, הסכום שמוקצה לכם לכל רכישה שתחפצו במהלך החודש כגון ביגוד, בילויים וכו'.  ההוצאות הקבועות כמעט ולא ניתנות לשינוי ולכן נקבל אותם כמצב נתון. מטרת התקציב היא לבנות לכם מסגרת שאתם יכולים לעמוד בה מבלי להיכנס למינוס בסוף החודש.

לאזן הכנסות מול הוצאות היא משימה לא פשוטה אך הכרחית על מנת לשמור על כלכלת משפחה בריאה. ככל הנראה תתצרכו לעשות וויתורים זמניים על פינוקים שהתרגלתם במהלך השנים עד להשגת האיזון הכלכלי. המטרה היא לא לגרוע מרמת החיים שסיגלתם לעצמכם אלא לבנות לכם הרגלים שדרכם תשלמו בעבור המוצרים שאתם חפצים בהם בצורה מבוקרת ושקולה.

טיפים נוספים בעמידה במסגרת התקציב המשפחתי ניתן למצוא באתר המדריך לכלכלת הבית והמשפחה.

רונן,
מייסד אתר כלכלת הבית והמשפחה.
אתר בתחום כלכלת המשפחה, תקציב משפחתי,משכנתא, כללי אצבע בבחירת תמהיל משכנתא, טיפים כלכליים ועוד


http://www.calcala-tips.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב