דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין ארונות חשמל מעץ לארונות חשמל ממתכת? 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 4196 פעמים ]

 

כשנכנסיים לבניינים העתיקים מרובי השנים, כבר מפתח הבניין המיושן מציצים אל כל עובר ושב ארונות חשמל מזדקנים, אשר פתיחת הדלת מסכנת את הפותח בנפילת הדלת, או במקרה היותר טוב (או הפחות טוב, נתון לבחירה) הדלת לא נפתחת כלל, הצירים החלודים כמו מכריזים על קיומם רב השנים... ארונות חשמל ישנים אינם מראים את אותותיהם רק בצירי הדלתות, לא צריכים להיות מקצועיים בשביל לדעת את הסימנים לארון חשמל מיושן. הצבע המתקלף מהעץ, הקוצים היוצאים לכל עבר המסכנים הן את הידיים (בכניסת קוצים) והן את הבגדים (יצירת צ'פים) כל אלו ועוד חוברים ייחדיו למראה המושלם של ארון חשמל מזדקן. האם להעלים עין מהארון חשמל הישן? או שמא ארון חשמל ישן נכלל תחת הכותרת "כשל" ויש לטפל בו במיידי? במאמר זה ננסה לענות על שאלות אלו ואחרות, ולתת מענה לכל מה שקשור ישירות או בעקיפין לארון חשמל מתבגר...

ממה עשויים ארונות החשמל?

רב רובם של הארונות החשמל הישנים עשויים מעץ, העץ צבוע אך בכל זאת, זה עץ, הארונות חשמל החדשים יותר עשויים כבר ממתכת עמידה ויפה אשר גם היא מסתירה מאחוריה מתכת, אבל זה מתכת ולא עץ, עדיפות ארון מתכת על פני ארון חשמל מעץ גדולה בלי שעור, לארון חשמל ממתכת יש יתרונות רבים על פני ארון חשמל מעץ.

מהם היתרונות של ארונות חשמל ממתכת לעומת ארונות חשמל מעץ?

הארון חשמל מעץ הינו בלתי עמיד לאורך זמן ומתישן במהירות, הצבע הצובע את העץ מתקלף מהר, ומשאיר מראה דוחה אשר משווה לכל הבניין מראה של בניין עני ומוזנח, במקומות רבים עושים נכון וצובעים שוב את הארון חשמל בצבע, אך הצבע לא גורם לארון להיות צעיר יותר, הוא רק משלה שהארון נראה כעת כצעיר יותר ויפה, הארון באמת ממשיך להזדקן ומתחיל להתפורר, קוצים מתחילים לצוץ מכל עבר ומסכנים את המעוניינים להציץ במה שקורה בתוך הארון. מה שאין כן בארון חשמל ממתכת שהוא חומר עמיד, שנכון ולפעמים צריך לחדש את מראהו בצביעה כי הצבע התקלף, אבל החומר גלם "מתכת" הינו חזק, ויחזיק מעמד לאורך שנים רבות, יותר מהעץ.

כמו כן, המתכת הינה חומר עמיד מאש, מה שהעץ בדיוק להיפך הוא חומר בערה מקסים, לעיתים רבות כאשר נוצרים קצרים בארון החשמל, או שכל דבר אחר משתבש בתוך הארון קיימת אפשרות שתפרוץ שריפה, דבר שקורה לעיתים. ובמקרה והארון היה עשוי מעץ, אז העץ שהינו אחד מן הדברים המזרזים ביותר להתקדמות ולהתפשטות האש מהווה כר נח מאוד להתעצמות האש. אך ארון  שעשוי ממתכת יכול לבלום קמעה את התקדמות האש והשריפה, וזהו עניין של חיים ומוות!     

למעשה, יש שיגידו כל עוד בתוך הארון חשמל הכל מתנהל כשורה, והמראה החיצוני, וההתרקבות הפנימית של העץ לא מפריעים לתפקוד של חוטי החשמל, של המתגים וכל השאר, אין צורך לטפל בארון ולהתערב, לפי כל האמור לעיל מובן כי קביעה זו אינה צודקת! ולכן החלפת ארונות חשמל מעץ לארונות חשמל העשויים מעבודות מתכת זהו דבר חשוב וחיוני בהחלט!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב