דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות עם סכנות בשלושה שלבים 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 1995 פעמים ]

במהלך כתיבתה של תוכנית עסקית, כשפונים לניתוח חיצוני של עסק, חייבים להביא בחשבון את האיומים שמצפים לנו מהתנהגות השוק, הצרכנים, המתחרים, המדיניות הממשלתית וגורמים נוספים. ניתוח של הגורמים החיצוניים יספק לנו את הכלים להתמודד מראש עם איומים פוטנציאלים ויאפשר לנו להקדים תרופה למכה.

ישנם מכשולים חיצוניים רבים איתם מתמודדים עסקים. כך למשל המצב הכלכלי; במהלך המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב עסקים טובים רבים כשלו, בשל הירידה בצריכה ובשל חוסר היכולת לקבל מימון להמשך קיום העסק. גם להעדפות של הצרכנים יש השפעה לא מבוטלת. למשל, מקדונלדס מפחיתה את השומן במוצריה וחברות קוסמטיקה משנות את שיטות המחקר שלהן כך שלא יפגע בבעלי חיים.
בניתוח איומים חיצוניים אנו מייחסים חשיבות רבה לניתוח המתחרים. ענקית הפלאפונים נוקיה מתמודדת מול שינויים בשוק אותם מובילה אפל. רשתות המזון מתמודדות עם מלחמת מחירים אותה מוביל רמי לוי. מודו התמודדה עם קריסת ספקים, כשבית התוכנה שפיתח את מערכת ההפעלה שלה סגר את שעריו. מסעדות מתמודדות עם עליית מחירי הירקות. גם למדיניות הממשלה השפעה מרכזית על הצלחת העסק; העלאת המיסוי על גז טבעי, ניסיונותיו של שר התקשורת משה כחלון להצר את מרחב פעילותן של חברות הסלולר ועוד.
כיצד ניתן להתמודד עם מצבים אלו, שאינם בשליטתנו? הפעולה הראשונה שצריכה להיעשות היא הניתוח עצמו. על בסיס הבנה של העוצמות הפנימיות של העסק וההזדמנויות החיצוניות הקיימות בשוק נוכל לבנות אסטרטגיה שתאפשר לנו להתמודד עם איומים חיצוניים. הניתוח אינו מסתיים לעולם וכל בעל עסק/חברה חייב להשקיע לא מעט מחשבה ולנתח באופן קבוע את הפעילות שהוא מוביל ואת הסביבה העסקית בה הוא פועל.לאחר שלב הניתוח מגיע שלב התכנון. מה אעשה אם הספקים איתם אני עובד יעלו מחירים? האם אני אספוג את העלייה במחיר, האם אני מסוגל "לגלגל" את העלייה במחיר על הלקוח בהתחשב במתחרים או שמא אחליף ספק. מה אם יפתחו במלחמת מחירים מולי? האם אוריד מחירים או אגביר את ערך המוצר / השירות ואתן תמורה גבוהה יותר במחיר גבוה יותר? בשלב השלישי, שלב הביצוע, יבחן העסק את יכולתו ליישם את הניתוח והתכנון שביצע. אם בצעתם את שני השלבים הראשונים לפני הופעת האיום סיכוייכם לצלוח משברים גדול לעין שיעור.

כמו בבניית בית, כך גם תוכנית עסקית טובה תאפשר לעסק להתבסס על יסודות חזקים. ניתוח אובייקטיבי ורציונאלי של האיומים החיצוניים ותכנון פעולות לפתירתן הינו מהותי לכל עסק, על מנת שיוכל להכין עצמו מראש להתמודדות עם בעיות אפשריות לכשאלו מתרחשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב