דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך נעצב חדרי שינה 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1707 פעמים ]

 

בדרך כלל, כשאנו שומעים את צמד המלים "חדרי שינה" אנו מדמיינים בעיני רוחנו שתי שידות, מיטה זוגית, ארון ואולי גם קומודה. השינויים בין הדגמים השונים של חדרי השינה מינוריים ביותר אם בכלל, ומשתנים בעיקר בצבעים ובעיטורים. יחד עם זאת, מעצבים עובדים קשה במטרה להפוך את הרהיטים של חדרי השינה לנוחים יותר ומעוצבים יותר. הבה נפרק את המרכיבים השונים של חדרי שינה ונבחן כיצד אפשר להפוך אותם למעוצבים יותר.

 

מיטות

מיטות הן החלק המרכזי של חדר השינה, והן שתופסות את השטח הרב ביותר בו. רוב שטחה של המיטה הוא "שטח מת" מבחינת העיצוב, שכן לא ניתן לגעת באזור מנח המיטה. יחד עם זאת, יש הרבה מקום למשחקים עם המשענת הקדמית. קודם כל, אותה משענת יכולה להיות מעוגלת ומעוטרת, ולשלב עיצוב של שני צבעים.

אפשרות אחרת, היא ריפוד עור או בד עמיד על גבי משענת הראש ובחלק של הרגליים. בד מוסיף אווירה מיוחדת לחדר שינה, ואם אפשר להתאים את צבע הריפוד לצבע הווילונות - התוצאה תהיה פנטסטית.

מעצבי רהיטים מציעים לאנשים אמיצים במיוחד גם מיטות בצורות שונות ומשונות, היכולות בהחלט להוות גיוון מרשים. יחד עם זאת, צריך לבדוק שהעיצוב לא בא על חשבון הנוחות וגם להיות מוכנים לשלם על העניין.

 

שידות ליד המיטה

ככלל השידות הקטנות שליד המיטה מגיעות כרהיטים נפרדים, וחשוב לעצב את חדר השינה עם שתי שידות או ללא שידות כלל. שידה אחת בלבד יוצרת אסימטריה לא אסתטית בחדר השינה ולכן לא כדאי לפנות לכיוון זה.

ניתן לעצב גם את השידות בצורה מיוחדת, והעיצובים המיוחדים יותר מכניסים את השידה לעיצוב המיטה. כך למשל, חדרי השינה שכוללים מערכת ארונות במקום גב המיטה, כוללים כמובן גם את השידות בתוך המערכת.

צורתם הקטנה והקומפקטית של השידות והתפקיד המצומצם שלהן מאפשרים דווקא מרחב רב לדמיונם של המעצבים.

 

ארון

ארון צריך להיות גדול ככל האפשר. נאמר את זה כך, אם הגיע הארון החדש וכבר הצלחתם למלא אותו, אתם צפויים לבעיית מקום. ארון גדול עוד לא הפריע לאף אחד, וארון קטן לעומת זאת, מהווה בעיה אמיתית. יש לנצל את מקסימום המקום שיש בחדרי השינה עבור הארון. יחד עם זאת, במידה והארון מעמיס על החדר בצורה משמעותית, אפשר בהחלט להוציאו לחדר אחר. מצד שני, אם הארון בכל זאת חייב להישאר בחדר, ניתן לעצב אותו עם זכוכית חלבית, וכך הוא יעניק מראה קליל ואוורירי יותר לכל החדר.

 

קומודה

קומודה זה רהיט נוח מאוד והוא משמש בדרך כלל כשולחן איפור. הקומודה כוללת מגרות רבות שתמיד יש להם שימושים רבים. פרט לכך, מראה, שהיא חלק בלתי נפרד מהקומודה, תורמת לעיצוב של כל חדר. יחד עם זאת, במידה והקומודה מעמיסה על החדר, עדיף לוותר עליה מאשר ליצור צפיפות בחדר. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב