דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הממלכה הקסומה - תאילנד 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2632 פעמים ]

 

תאילנד הקסומה היא ממלכה הנמצאת בדרומה של יבשת אסיה. תאילנד היא ללא ספק מוקד משיכה מרכזי למטייל במזרח אסיה., היא נותנת למטייל שפע פינוקים ואטרקציות, נוף פראי בצפון, בדרום ובאיים המרהיבים המקיפים את לשון היבשה. השילוב של יעד פופולארי עם העובדה כי מחירי הטיסות, הלינה, המחייה והאטרקציות זולים ביותר,הם אלו אשר מציפים את תאילנד במיליוני מבקרים כמדי שנה. שמה הנוסף והרשמי של תאילנד הוא "ממלכת סיאם" - שם בה נודעה הממלכה בעיקר עד אמצע המאה ה-20.

הממלכה תאילנד שהיא מונרכיה חוקתית ודמוקראטית בהגדרה, גובלת עם מספר מדינות ובינם: קמבודיה, לאוס, מיאנמר ומלזיה. בראש הממלכה עומד כאמור המלך - הנערץ על כל תושביה. רוב התושבים בתאילנד הם אנשי כפרים אשר עוסקים בגידולים חקלאיים ובדיג. בנוסף, בשנים האחרונות התפתח בתאילנד גם ענף הטקסטיל נפלסטיק והאלקטרוניקה. עם זאת הענף המכניס ביותר הוא ענף התיירות המגלגל קרוב לשבעה מיליוני שקלים מידי שנה.

התיירות המפותחת והמזמינה בתאילנד קוראת למיליוני המבקרים לתור בעיקר את האיים וחופי הים המשגעים הנמצאים בהם. אלו, המצויים לאורך קו החוף בצפון (אזור טראט) במזרח ובמערב וכמובן, סביב האיים הנפלאים מהווים עדן עלי אדמות עבור כל מי אשר מחפש מעט רוגע. איך אפשר שלא להירגע למראות ים הטורקיז, החולות הלבנים ועצי הקוקוס. בנוס, החופשות באיי תאילנד השונים  מספקות כאמור שלל אטרקציות במחירים שהתייר המערבי רק יכול לחלום עליהם. החל מפעילויות צלילה וקורסים באי קוטאו - גן עדן לצוללנים וכלה בפעילויות אותם תמצאו בכל אי כגון- טיולים, השכרת קיאקים באיים, עיסויים לרגליים הדואבות ועוד.  חלק מאיי תאילנד נודעים כאטרקציות עבור בליינים צעירים אשר מחפשים מסיבות. בין אלו נודעים יותר מסיבות הפול מון המתרחשות באי קופנגן - אחד מהאיים אשר נמצאים מזרחית לחבל הארץ. אטרקציות נוספות ונודעות בתאילנד כוללות טיול בג'ונגלים, שייט נהרות וכמובן הטריקים הרגליים - בייחוד בצפון באזור המשולש - תאילנד, לאוס וקמבודיה. 

 

מי שחופי הים המרהיבים של תאילנד פחות מעניינים אותו ומחפש מעט יותר תרבות ופולקלור ימצא בתאילנד אוכל משובח (ובכללו מגוון עצום של מתכונים ושייקים המבוסיים על פירות טרופיים) וכמובן התושבים החייכנים והידועים בנושא הכנסת אורחים. בנגקוק, לדוגמא, בירת תאילנד, תמצאו שילוב בין מזרח למערב. למרות זיהום האוויר, תנועת הדרכים המסוכנת והבלגן שנדמה כי שורר בכל, בנגקוק הינה עיר צבעונית במיוחד ובעלת קסם רב. המחפש חוויה רוחנית ימצא הן בבנקוק ובתאילנד בכלל מקדשים רבים וגם מרכזים של מדיטציה הפועלים בשיטות שונות ומשונות. בנוסף, לחובבי הספורט- ודאי תרצו לחוות מופע של אגרוף תאילנדי - תאילנד, כמובן, היא המקום לראות מופע שכזה.

עם השנים, תאילנד פתחה את מערכת השירותים המוצעת לתייר מחו"ל ותיירים המגיעים מרחבי המדינה עצמה. ישנם איים, כגון קוצ'אנג בצפון אשר מתאפיינים למשל יותר בתנועה מתיירות פנים ואיים אחרים אשר מציעים מלונות יוקרה לתושבי חוץ. בתאילנד תמצאו מערכת אוטובוסים ורכבות זולה המרשתת כל פינת חמדה במדינה ומביאה לנגישות מקסימלית. לעניין טיסות, אגב, תאילנד מחזיקה מספר חברות תעופה - הן תאי אייר הממשלתית והן חברות תעופה פנימיות המספקות טיסות פנים בתאילנד ובמחירים משתלמים במיוחד, בעזרת חברות כמו תאי אייר, אסיה אייר ונוק אייר תוכלו להגיע ליעדים רחוקים בתוך תאילנד ואף מחוצה לה בלא יותר משעת טיסה. בנוסף תיהנו מגוון אוטובוסים מפנקים אשר נועדו לנסיעות לילה (אוטובוס שינה) וכאמור- רכבות המאפשרות גישה לכל אזור במדינה. כך למשל במידה וזמנכם קצר תוכלו לבחור לשריין מקומות בטיסות פנים לכל יעד, במידה ותרצו לחוות את הנסיעה בארץ תוכלו לבחור באוטובוסים ורכבות. 

מבחינת מזג אוויר בתאילנד, התקופה המומלצת ביותר היא בין החודשים נובמבר לפברואר - היא העונה היבשה בתאילנד בה הלחות פחותה ועומס החום סביר. יש לבחון בעונה אחרת- במידה ואנו שמים פעמינו לאיי הדרום אם אין מדובר בעונה של מונסונים המאפיינים בעיקר את התקופה הרטובה.

לסיכום, תאילנד היא בין היעדים הפופולריים בדרום מזרח אסיה. הישראלים, חובבי הבטן גב וגם חובבי הטראקים ימצאו בה שפע של אטרקציות וטיולים במחירים משתלמים במיוחד. זכרו לבחון את מזג האוויר בתאילנד טרם צאתכם לטיול ובחרו היטב את יעדי הטיול ודרכי התחבורה- אם ניתן התכוננו מראש היות ותאילנד היא מדינה גדולה אשר לא ניתן להספיק לראות בה הכול בזמן ביקור קצר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב