דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כתב טכני חייב הכשרה טכנית ? 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 3044 פעמים ]

מה כוללת הכשרתו של כתב טכני ?

הכשרה ככתב טכני אינה מתמקדת בתחום טכני מסויים. בבתי ספר לכתיבה טכנית נלמדים עקרונות כלליים לכתיבה נכונה, ועקרונות לכתיבה טכנית בפרט. לדוגמא, אחד מעקרונות הכתיבה הנלמדים הוא פיתוח רעיון בכל פיסקה ופיסקה, תוך שמירה על חוט רעיוני בין כל הפסקאות. זאת על מנת לבנות רעיון כללי מהטקסט כולו. כתיבה נכונה, בין אם היא טכנית ובין אם לאו, שומרת על קוהרנטיות ובהירות בהעברת המסרים.
העקרונות הנוגעים לכתיבה טכנית בפרט כוללים תמציתיות (תוך שמירה על הפרטים ההכרחיים), שימוש נכון ברשימות ממוספרות ובולטות (bullets), מבנה נכון של מסמכים טכניים וכיוצא בזה. טרמינולוגיה ספציפית של תחום מסוים איננה חלק מתוכנית הלימודים של כתיבה טכנית.

אילו סוגי כתבים מחפשים המעסיקים ?

למרות שהכשרתם של הכתבים הטכניים היא כללית, כתבים טכניים לרוב נדרשים לכתיבה טכנית בתחום מסויים, בהתאם לתחום הפעילות של החברה או הלקוח עבורם הם עובדים. תחומים כגון אלקטרוניקה, מכונאות, תוכנה, אוירונאוטיקה וציוד רפואי הם רק קומץ קטן מהתחומים של כתיבה טכנית. תחומים אלו יכולים להיות נבדלים זה מזה במידה רבה מאוד.
לרוב המעסיקים יעדיפו כתב או כתבת טכניים בעלי רקע בתחום הספציפי אותו הם מתעדים. אין ספק שמהנדסת אלקטרוניקה אשר עברה הסמכה ככתבת טכנית תתעד חומר הקשור באלקטרוניקה בצורה הטובה ביותר. רבים הכתבים הטכניים אשר הגיעו לעולם הכתיבה לאחר שעברו הכשרה וצברו ניסיון כמהנדסים בתחום זה או אחר, כמתכנתים, או כמומחים בתחומים אחרים שעושים שימוש בכתיבה טכנית. עם זאת, לא כל הכתבים הטכניים הם בעלי הכשרה טכנית, ולכן כתב טכני מיומן צריך להתגבר על "מכשלה" זו.

הסתגלותו של הכתב הטכני לטרמינולוגיה הטכנית

אחת התכונות החשובות בהן ניכר כתב טכני טוב היא אדפטיביות - התאמת עצמו לסביבה ולמוצר אותם עליו לתעד. אין זה מתפקידו של הכתב לתכנן את המערכת או לכתוב את התוכנה. לשם כך קיימים מהנדסים, מתכנתים ובעלי מקצוע אחרים. תפקידו של הכתב הוא העברת המסר בצורה נהירה וברורה, והכלים העומדים לרשותו הם המילים. כתבים טכניים טובים, היודעים להשתמש במילים כדי להעביר מסר זה או אחר, רוכשים בקלות מילים חדשות. רכישת טרמינולוגיה חדשה איננה תהליך ארוך וכתבים בעלי תפיסה מהירה יכולים בקלות לשלוט בטרמינולוגיה החדשה. לכן, טרמינולוגיה מסויימת הלוקה בחסר אצל כתב טכני לא צריכה בהכרח להטריד מעסיקים ולמנוע את העסקתו.

 

עם זאת, המציאות מלמדת כי מעסיקים רבים יעדיפו להימנע מהעסקת כתבים מהסוג הזה. מעסיקים לא ירצו שהכתב או הכתבת ילמדו "על חשבונם". עובדה זו מצערת מאוד שכן כתבים טובים עלולים להפסיד מקומות עבודה פוטונציאליים ואילו מעסיקים עלולים להפסיד כתבים טכניים מעולים אשר יבצעו את עבודתם בצורה מצויינת.

לסיכום אומר כי טרמינולוגיה חסרה אינה צריכה להוות מחסום כאשר מדובר בכתב מיומן. על המעסיק הפוטנציאלי מונחת האחריות לבחור עובד שיבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר. אין זו משימה פשוטה בכלל, אולם למעסיק כדאי לשקול תכונות רבות אחרות בטרם יטיל וטו על כתב זו או אחר רק בגלל שחסרה לו הטרמינולוגיה של התחום.

תמר ברא"ז


ביירון - שירותי שפות:  תרגום לאנגלית, כתיבה טכנית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב