דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים חברת הדברות? 

מאת    [ 05/12/2010 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2057 פעמים ]

 

במרבית הפעמים בהם ניתקל בתיקן, עכבר או כל מזיק אחר, התגובה המיידית שלנו תהיה בהלה וגועל, ואולי אפילו תגרום לנו לקפוץ מיד על הכיסא הקרוב. כשאנו יודעים שבביתנו שורצים מזיקים למיניהם, האינסטינקט הטבעי שלנו הוא להיפטר מהם בהקדם האפשרי, שכן מלבד הגועל ואי הנעימות, הם גם מהווים מפגע תברואתי חמור. במצב שכזה לא תמיד יש לנו את הזמן או המשאבים לבחור חברת הדברה באופן מושכל. במאמר הבא תוכלו למצוא מידע חיוני בנוגע לשיקולים החשובים בבחירת חברת הדברה.

רישיון הדברה

על פי תקנות רישוי עסקים (הדברת מזיקים) התשל"ה - 1975 כל חברת הדברה זקוקה לרישיון (היתר הדברה) מהמשרד להגנת הסביבה. לכן, הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא שלחברת ההדברה יש היתר הדברה. היתר זה מבטיח לכם שהחברה פועלת תחת פיקוחו של המשרד להגנת הסביבה, שהיא עושה שימוש בחומרי הדברה מאושרים בלבד, ושכל המדבירים שעובדים בה הם אנשי מקצוע בעלי הכשרה מתאימה.

כדאי לדעת שהמשרד להגנת הסביבה מנפיק 4 סוגים של היתרי הדברה: היתר קטילת חרקים, היתר קטילת מכרסמים, היתר איוד מוגבל והיתר איוד בלתי מוגבל. לכן חשוב מאוד לוודא שסוג ההיתר שיש לחברה אכן תואם את סוג השירותים שהיא מציעה. כך למשל, חברת הדברה בעלת היתר לקטילת חרקים לא יכולה לבצע הדברת עכברים.

סוג ההדברה

בשוק ישנן שיטות הדברת מזיקים רבות ומגוונות: הדברה כימית - במסגרתה משתמשים בחומרים כימיים כדי להמית את המזיקים. הדברה ביולוגית - במסגרתה מנצלים עקרונות ביולוגיים מאורח חיי המזיקים כדי להשמידם (לעיתים משלבים בה חומרים כימיים). הדברה אורגנית - במסגרתה משתמשים בחומרי הדברה טבעיים בלבד, שאינם מסכנים את בריאות האדם ושאינם מזיקים לסביבה. הדברה אולטרא-סונית - במסגרתה מרחיקים את המזיקים (ולא משמידים אותם) באמצעות גלי קול בתדרים המציקים לאוזניהם של המזיקים (בעיקר של מכרסמים, יונים וכו').

כמו כן ישנה אפשרות לרסס חומרי הדברה, לפזר פיתיונות רעילים, להציב מלכודות מסוגים שונים וכדומה. כשבוחרים חברת הדברה חשוב להיות מודעים לשיטת ההדברה שבה החברה משתמשת, כמו גם ליתרונות ולחסרונות של כל שיטה. כמו כן חשוב לדעת שלא בכל בעיית מזיקים ניתן להשתמש בכל שיטות ההדברה.

קרבה גיאוגרפית

בעיית מזיקים לא סובלת דיחוי ויש לטפל בה בהקדם. הצרה היא שמזיקים נוטים להופיע בעיקר בתקופת הקיץ, אז הביקוש לחברות הדברה הוא עצום וקשה מאוד להזמין מדביר בהתראה קצרה. כדי להבטיח שחברת הדברה תוכל להגיע אליכם בהקדם, מומלץ לפנות לחברה הפועלת באזור מגוריכם. כך למשל, אם אתם מתגוררים באזור חיפה והקריות, חפשו חברות הדברה בחיפה. רק חברת הדברה בחיפה תוכל להגיע אל ביתכם בהקדם האפשרי ולפטור אתכם מבעיית המזיקים מוקדם ככל האפשר.

ניסיון מקצועי ואחריות על העבודה

פרמטר חשוב נוסף בבחירת חברת הדברה בחיפה, או בכל מקום אחר בארץ, הוא הניסיון המקצועי של חברת ההדברה. חברת הדברה מנוסה ומקצועית היא חברה אשר יודעת לאבחן את סוג והיקף בעיית המזיקים ממנה אתם סובלים, ולהתאים עבורה את שיטת ההדברה האפקטיבית ביותר.

חברת הדברה מקצועית היא גם כזו שמעניקה אחריות על עבודתה למשך תקופה של חצי שנה - שנה וחצי (בהתאם לסוג ההדברה ולסוג המזיקים). רק עם חברת הדברות מקצועית ומנוסת אתם יכולים להיות בטוחים שהמזיקים לא יחזרו להטריד אתכם בקרוב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב