דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפילות של קשישים 

מאת    [ 02/12/2010 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 5210 פעמים ]

ככל שמתבגרים שיווי המשקל והיציבה הולכים ונפגעים, התוצאה, קשיים בהליכה וריבוי נפילות. נפילה של קשיש עלולה להיות טראומטית במיוחד, היות וגופו חלש יותר ולפיכך עלינו לעשות הכול על מנת למנוע נפילות בקרב קשישים, לאתר את הגורם המפריע ולטפל בו באופן מיידי.

כשמדובר על נפילות של קשישים, חשוב לעשות את האבחנה בין נפילה חד פעמית, שנגרמה כתוצאה מהיסח דעת או מפגע נקודתי, לבין נפילות חוזרות ונשנות, אשר מסכנות את הקשיש ועלולות לגרום לחבלה של ממש.

על מנת לטפל בנפילות חוזרות ונשנות, ראשית עלינו להבין מה גורם לקשיש ליפול והאם מדובר בבעיה סביבתית או בהתדרדרות גופנית, נפשית או קוגניטיבית אצל הקשיש עצמו.

בשלב הראשון חשוב מאוד לבדוק ולאפיין היכן מרבה הקשיש ליפול. האם הוא מאבד את שיווי משקלו דווקא בביתו, האם הוא מועד כשהוא יוצא החוצה. איתור הסביבה הגיאוגרפית של נפילת הקשיש, יכולה ללמד אותנו רבות. לא פחות חשוב, נסו להבין מתי הקשיש נופל. האם כאשר הוא תשוש או עייף, האם לנפילה יש כאשר למצב בריאותי אחר, כמו ירידת לחץ דם, או ירידת סוכר. או האם הנפילות אינן תלויות במצבו ברגע הנפילה. כל אחד מהגורמים הללו יכול לסייע לנו להבין את סיבת הנפילה ולטפל בהתאם.

סיבות לנפילות קשישים

עם הזקנה הולכים ונחלשים חושים כמו שמיעה או ראייה. כאשר קשיש מועד, זה יכול להיות בגלל שהוא אינו רואה מה נמצא מולו ולכן הוא נתקל או מועד בדברים.

סיבה נוספת למעידות ונפילות אצל קשישים, יכולה להיות התדרדרות המצב הגופני, ניוון מקולרי תלוי גיל, פגיעה במוקד שיווי משקל, התנוונות כחוסר מביצוע פעולות, נפיחות רגליים כתוצאה מסכרת או בצקות.

תנועות פתאומיות וחדות, כמו מעבר מהיר מדי ממצב של שכיבה או ישיבה ממושכת, למצב של עמידה, יכול אף הוא לגרום לנפילה אצל קשישים.

שימוש בתרופות שונות או שילובים שונים של תרופות, יכול לגרום לסחרחורת ולאובדן שיווי משקל.

ליקויים בבית כמו שטיח רופף, שידה שעומדת במקום לא נוח או כל מפגע חיצוני או ליקוי בבית, יכולים לגרום לנפילות של קשישים.

נפילות קשישים, מה מומלץ לעשות

ראשית יש לאתר את גורם הנפילה. האם הוא חיצוני, האם קשור באופן ישיר למצבו הבריאותי של הקשיש. ברגע שיודעים את סיבת הנפילות החוזרות ונשנות, קל יותר לטפל ולהתייחס לבעיה. לפעמים כל מה שצריך זה לשנות הרגלים, לנהוג יותר בזהירות או להדריך את הקשיש ממה להימנע וממה להיזהר.

מומלץ לקחת את הקשיש לבדיקות רפואיות, על מנת לוודא האם חלה התדרדרות במצבו הגופני, והאם יש צורך לשנות או להוסיף לו תרופות.

חשוב מאוד להמשיך ולהשגיח על הקשיש עד אשר מאתרים ופותרים את הגורם לנפילה. נפילות חוזרות ונשנות בגיל מבוגר, עלולות לגרום לסיבוכים, שטפי דם או לשברים בעצמאות. תוצאות אשר קשה מאוד להתמודד עימן, בעיקר בגיל מבוגר ועלולות לנטרל את הקשיש ולהשפיע על מצבו הפיזי והנפשי. באם אין לכם אפשרות להשגיח על הקשיש ואתם רוצים להבטיח את שלומו, תוכלו לחבר אותו ל לחצן מצוקה לקשישים. לחצן מצוקה מחובר 24 שעות למוקד רפואה ומאפשר לקשיש לקבל סיוע מיידי במקרה של נפילה. בדרך זו אתם מבטיחים שתמיד יהיה מישהו שיעניק סיוע, אוזן קשבת ויידע אתכם במקרה של נפילה.

 

הורה קשיש מתגורר לבדו ? עברתם אירוע לב ? אתר לחצן מצוקה, מוקד מצוקה, מוקד רפואה כל המידע שאתם צריכים בתחום לחצני המצוקה. http://distressbutton.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב