דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החל מה- 14.12.2010 - במקרה של ביטול עסקה - תוכלו לקבל החזר כספי במקום זיכוי על רשימה של מוצרים וטובין! 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 1000   [ נצפה 4560 פעמים ]

 תקנות אלו מתייחסות לזכות לביטול עסקה הנובעת משיקולי נוחות בלבד!  

מטרת התקנות להוסיף אמצעים לביטול עיסקה לאמצעים ולסיבות המופיעות בחוק הגנת הצרכן ולא להפחית ממנו.

 

חשוב לשים לב : התקנות אומנם, מאפשרות לנו הצרכנים להחזיר מוצרים ולקבל את כספנו חזרה, אך יחד עם זאת יש מספר תנאים אותם עלינו למלא על מנת לקבל את כספנו חזרה.

 

התקנות קובעות רשימה של עסקאות לרכישת טובין או שירות אשר לגביהן תחול זכות ביטול והשבת המזומן וכן את פרק הזמן העומד לצרכן למימוש הזכות. מומלץ לקרוא את התקנות היטב, היות והן מכילות מספר רב של תנאים לצורך קבלת הכסף חזרה. התקנות חלות גם על מוצרים ושירותים שניתנו לצרכן במתנה ממי שאינו העוסק וכולל גם שובר מתנה ולמעט תווי קניה שלא נרכשו על ידי הצרכן.

 

לפני שנעבור לרשימת המוצרים/השירותים הנכללים בתקנות עלינו לדעת כי התקנות קובעות 2 תנאים ראשונים להחלתן:

  1. עלות המוצר צריכה להיות מעל- 50 ש"ח.
  2. הצרכן ישיב את המוצר לעוסק, כשהמוצר אינו פגום ולא נעשה בו כל שימוש.

מה המשמעות? המשמעות כי ברוב המקרים החזרת הטובין באריזתם המקורית, גם אם   היא נפתחה, יכולה להיחשב כראייה מספיקה לכך שלא השתמשו בהם.

 

ישנן 4 קבוצות עיקריות של מוצרים/שירותים המפורטים בתקנות:

קבוצה א' כוללת ריהוט, ציוד לבית ולגן, למעט כלי אוכל לא ארוזים; מכשירי חשמל ומכשיר אלקטרוני, לרבות ציוד קצה (כגון :מודם, טלפון סלולרי, ממיר, צלחת לווין וכו'); טובין הארוזים באריזה המקורית ושלא נפתחו על ידי הצרכן, טובין שהוזמנו על ידי הצרכן אולם טרם סופקו לו, מטהר מים ומתקן למים מינראליים, שעונים.

פרק הזמן לביטול העיסקה בקשר עם המוצרים בקבוצה א' הינו בתוך 14 ימים מיום שהצרכן קיבל את הטובין.

חשוב לציין כי התקנות קובעות, כי אם המוצר חובר לחשמל, גז או מים - ייחשב כעניין כאילו השתמשו במוצר ואז לא ניתן יהיה להשיבו.

קבוצה ב' כוללת מוצרי ביגוד והנעלה וגם תכשיטים (שהמחיר ששולם עבורם אינו עולה על 3,000 ש"ח) - אותם ניתן להשיב בתנאי שתווית המחיר על הטובין, אם ישנה, לא הוסרה. פרק הזמן לביטול העיסקה - מיום הרכישה ועד תום שני (2) ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה.

קבוצה ג'  כוללת שירותי הארחה, נסיעה, בילוי ותיירות בפנים הארץ וכן חוגים וקורסים (למעט פסיכומטרי) - אותם גם ניתן לבטל בתוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה לפחות 7 ימים (שאינם ימי מנוחה) לפני המועד בו אמור היה להתקבל השירות.

הערה: חשוב לציין כי החל מיום ה- 14.3.2011 תחול זכות הביטול גם לגבי שירותי הארחה, נסיעה, בילוי ותיירות המיועדים להתבצע במלואם מחוץ לארץ.

קבוצה ד' כוללת - שירותי קוסמטיקה, אסטטיקה, לרבות טיפולי הסרת שיער; עסקת נופש ארוך טווח; חברות או מנוי במועדון הנחות; שירותי תקשורת - טלפוניה נייחת/ניידת, אינטרנט, כבלים ולוויין; חברות או מנוי במועדון כושר, לרבות מועדון בריאות (ספא); חברות או מנוי במועדון הכרויות ושידוכים; מנוי להגרלות הימורים. פרק הזמן לביטול העסקה - בתוך 14 יום מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה או מסמך בכתב, לפי המאוחר ואין זה משנה אם החלו במתן השירות  או לא.

 

מתי לא ניתן לבטל עיסקה:

במקרים כגון - ריהוט שהורכב בבית הצרכן, טובין שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, מוצרי מזון, תרופות ותוספי תזונה, טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק או שכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית, הלבשה תחתנוה, לרבות בגדי ים; גז. חשוב לציין כי גם בגד ללא הטיקט - תו מוצר או בגד שעשו בו שימוש, בגד שהותאם אישית לצרכי הלקוח - בכל המקרים האלה לא ניתן יהיה לבטל את העיסקה

 

צרכן המעוניין לבטל עיסקה ולקבל את כספו חזרה צריך להציג לעוסק חשבונית או סרט קופה או פתק החלפה או כל מסמך אחר המעיד על עצם ביצוע העיסקה, מועדה והסכום ששולם בעדה, לרבות אמצעי התשלום.

צרכן המגיע לעוסק למימוש זכות הביטול, ישיב לעוסק את המוצר והעוסק מחוייב להשיב לצרכן את התמורה או לבטל את החיוב.

ההפסד הכספי בהשבת המוצר וקבלת החזר כספי-

במידה והתקנות מאפשרות להשיב את המוצר ולקבל החזר כספי - עדיין ההחזר הכספי אינו מלא.

הצרכן ישלם דמי ביטול בשיעור של 5 % ממחיר המוצר או ערך השירות שרכש או 100 ש"ח, לפי הנמוך מבינהם. לעיתים, יהיה רשאי העוסק לגבות אף 10% מערך הטובין, בהתאם למקרים המפורטים בתקנות.

בנוסף, אם העיסקה בוצעה בכרטיס אשראי ובעל העסק הוכיח כי נגבתה ממנו עמלת סליקה, העוסק רשאי לחייב את הצרכן גם בעמלת הסליקה.

אופן השבת הכספים גם הוא מפורט בתקנות - במועד ביטול העסקה ככל שניתן או במועד קרוב ולא מאוחר מחמישה ימי עסקים ותעשה באותה הדרך בה נעשה התשלום. כלומר אם התשלום היה במזומן החזרת התמורה תהיה במזומן או בשיק מזומן.

אם התשלום היה בשיק:

 

לנוחותכם, הפנייה לתקנות עצמן:

http://www.chamber.org.il/images/Files/8047/kalkala2010-06-28.pdf

קרן כהן, עו"ד ומגשרת - משרד עו"ד תחומי טיפול: משפט מסחרי - דיני חברות, ייעוץ משפטי שוטף לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים, לחברות, החל משלב הקמת העסק או החברה, סיוע משפטי בניהול יומיומי של העסק, עריכת הסכמים מול ספקים, לקוחות, קבלני משנה, עובדים - דיני עבודה - הסכמי עבודה, הסכמי סודיות, ניהול תביעות חוזיות, מסחריות.משפט אזרחי- תביעות כספיות, תביעות חוזיות, ומסחריות, עריכת חוזים, צוואות, הסכמי ממון,אפוטרופסות, תצהירים ומסמכים משפטיים אחרים.  הגנת הצרכן, דיני מקרקעין - קנייה ו/או מכירה של מקרקעין, שכירויות, בית משותף, דיירות מוגנת, ייעוץ משפטי כללי. שירותים נוטריוניים. ___________________________________________ כל המוצג בשמי באתר זה הוא מידע כללי בלבד ואינו נועד בשום מקרה לשמש כייעוץ משפטי ו/או כתחליף לייעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. המחבר ו/או מפעילי האתר אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי המבקרים באתר אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת החלטה . הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת אתר הבית: http://www.kc-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב