דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הידועות {לשמצה} בציבור 

מאת    [ 01/12/2010 ]

מילים במאמר: 1990   [ נצפה 2502 פעמים ]

הפתעה גדולה... פשוט מדהים... קשה לתאר במילים...

את התחושה הגדולה שניתן להשוותה  לניצחון  הגדול של דוד על גולית...

לתפארת מדינת ישראל

 

 

 

            לאור פס"ד בעליון-המוסד לביטוח לאומי כנגד האלמנות

 

                   מעתה- הידועות {לשמצה} בציבור  

 

 

הנדון: הניצחון האדיר של המוסד לביטוח לאומי והעומדת בראשו, הגברת  אסתר דומיניסיני, על האלמנות ביטוח לאומי - שבעליהן  נהרגו בעבודה. גם אחרי ההפסד בבית הדין לעבודה לא נשברו והמשיכו להילחם עד אשר הצליחו להכריע את האלמנות - ולבטל את  קצבת התלויים שקיבלו מהביטוח לאומי, משום   שהעזו לשקם את חייהם ולחיות עם גבר לאחר מות בעליהן.

 

קראתי את הפסק דין ונדהמתי לשמוע שכל ההסברים של כבוד השופטים/ות מתייחסים אך ורק לסעיף האם ידועה בציבור נחשבת לנשואה כן או לא....  ריבונו של עולם אחרי הסעיף הזה מסתתרים נשים שעברו טרגדיה  איומה,  יום בהיר אחד ללא הודעה מוקדמת מודיעים להן שבעליהן נהרגו בעבודה ומעכשיו והלאה תסתדרו בעצמכן עם כל המשתמע מכך במיוחד כשיש יתומים  קטנים בבית.  מי שהתמזל מזלה ובעלה השתכר שכר גבוה, תמשיך האלמנה לקבל פיצוי של קצבת שאירים בגובה של 75%. הרשו לי להזכירכם  כבוד השופטים וקברניטי המוסד לביטוח הלאומי, שאת קצבת השאירים שמקבלת האלמנה  מהמוסד לביטוח לאומי היא מקבלת אותה בזכות ולא בחסד, הבעל המנוח שילם מידי חודש בחודשו סכומים נכבדים ביותר למוסד לביטוח לאומי, שנוכו ישירות משכרו  מבלי לשאול את דעתו האם הוא  מעוניין בכך. על מנת לקבל פרופורציה לגבי חוסר השוויוניות אציג בפניכם עובדה, עובד שהוא עצמאי או שכיר שמשלמים את התקרה המקסימאלית  12,635 ש"ח לחודש ביטוח לאומי {בשנת 2010}, ועובד אשר משלם מידי חודש בחודשו 200 ש"ח לחודש זכאים לאותה פנסיה בגיל 67 גבר 64 אישה. הכיצד? מהכסף של בעלי הכנסות הגבוהות עוזרים לאוכלוסיה החלשה, נכים, אמהות חד הוריות, אלמנים ואלמנות ועוד.....  על זה יש לומר כל הכבוד מדינה סוציאלית .

 

שימו לב לדוגמא הבאה: אלמנה שבעלה נהרג בעבודה והשתכר20,000 ש"ח תקבל 75% דהיינו 15,000 ש"ח ובמידה ויש לה ילדים קטנים תקבל עוד תוספת{יפה מאוד}. עם זה ברוך השם הצליחה להסתדר{אפילו עם קצת עזרה של ההורים וחברים}.

ומה לעשות  שאחרי מספר שנים  הסביבה והטבע עושים את שלהם והאלמנה רוצה  ולפעמים גם נדרשת להכיר גבר חדש על מנת לשקם את חייה.

כאן  גבירותיי ורבותי האלמנה בבעיה קשה מאוד, ראשית להכיר גבר חדש זה קשה מאוד, כי הבעל אהבת חייה נשאר בלב כל החיים, והיום היא אלמנה + ילדים ומספר הגברים הוא לא גדול בלשון המעטה כפי שהייתה רווקה. מי יסכים לקבל עליו עול של גידול ילדים וצער?

כנראה רק גברים באותו סטאטוס. אבל בו נצא מנקודת הנחה שלאלמנה שלנו היה מזל גדול כי היא גם יפה גם חכמה והצליחה אחרי מספר ניסיונות לא מבוטלים  להכיר גבר נחמד שמסתדר עם הילדים שרואים בו תחליף לאב שמטרתו אמיתית להקים משפחה עם האלמנה ולא בה  רק בשביל צרכיו הפרטיים מבלי לפרט. ושכחנו עוד פרט הגבר הנ"ל הוא גם רווק . די נדיר למצוא אחד כזה בשוק הפנויים ופנויות, תשאלו את האלמנות איזה ייסורים עד שמצאו גבר שיהיה תחליף ראוי לבעל {לא לשכוח לא מדובר בגרושות שרוצות לשכוח את בעליהן שבגד בהם הכה אותם ולפעמים התעלל בהם} ועוד פרט קטן, הגבר שהכירה עובד כפקיד במשרד ממשלתי ומרוויח 6,000 ש"ח לחודש. לא נורא נסתדר עם הקצבה שאני מקבלת והמשכורת של החבר - העיקר שלילדים יהיה טוב ושאני לא אשאר לבד עם ארבע קירות תוהה ובוכה למה דווקא לי זה מגיע?

 

עד כאן  צודקת אלמנתנו האומללה, אבל תזכרי דבר אחד שביטוח לאומי הסתיר במשך 10 שנים והיום כבר לא צריך להסתיר כי יש פס"ד בעליון, אם תכניסי גבר הביתה את נחשבת לידועה בציבור וידועה בציבור נחשבת לנשואה- אז אנחנו מפסיקים לשלם לך את הקצבה. רגע תוהה האלמנה אתם רוצים שאני אגדל את ילדי האומללים מ-6,000 ש"ח {שכחתי להזכיר לכם שיש לי משכנתה  לא גדולה 2,500 ש"ח  בחודש } אז אני צריכה לחיות3,500 ש"ח לחודש כי אני לא יכולה לצאת לעבודה ולהשאיר ילדים קטנים בבית. אז מה עושים ריבונו של עולם? ובכן, יש פיתרון אחד לבעיה שצצה פתאום משום מקום, להוציא את הגבר הרווק שהכרת מהבית ולהישאר אלמנה לצמיתות, או שיהיה לך מזל  גדול ויבוא איזה גבר שיהיה גם נחמד, גם אדיב עם הילדים  הגיל כבר לא משנה  נתפשר. הקריטריון החשוב ביותר: שיהיה בעל הכנסה גבוהה מאוד כדי  שיוכל לפרנס אותך ואת ילדיך. נשמע קצת קשה ומסובך לא נורא אסור להתייאש צריך  להמשיך ולחפש.  ועוד  הצעה לאלמנתנו,  להיזהר מהמוסד לביטוח לאומי -  שלא יראה אותך מסתובבת יותר מידי  עם איזה גבר קבוע  תקופה ממושכת, כי אז את נחשבת לידועה בציבור שנחשבת לנשואה, לאור פס"ד החדש ואו אז הלכה הגמלה שניתנה לך בזכות ולא בחסד, כי בעליך ז"ל שילם כל חודש סכומים נכבדים לביטוח לאומי שאם חס וחלילה הוא יפגע או ימות, אז לפחות מבחינה כלכלית תוכל המשפחה לחיות  בצורה סבירה. אבל  אל ייאוש יש הצעה לאלמנתנו! תיגשי ליועץ מס, או רו"ח, וכל גבר שתכירי תבקשי שימלא הצהרת הון, או שיגיש לך את השומההכנסה האחרונה שהגיש למס הכנסה וכך תוכלי לדעת אם הגבר מתאים לך או לא. נכון זה הזוי ובלתי מציאותי, והסיבה? כן כן המוסד לביטוח לאומי והעומדת בראשו הגברת אסתר דומיניסיני.

 

וזה לא  הכול גברת אסתר דומיניסיני -  מנהלת המוסד לביטוח הלאומי: שבמשך 10 שנים הסתירו את פסק הדין שנקבע בשנת 1994, שידועה בציבור נחשבת לנשואה וכי למה? חוק ביטוח לאומי קבע שאלמנה שנישאה כדת משה בישראל, תופסק לה הקצבה ותקבל מענק חד פעמי. והיה ותתגרש לדוגמא: אחרי 3 או 4 שנים תוחזר הגמלה, ומנגד האלמנה תחזיר את המענק החד פעמי שקיבלה. אבל שימו לב היטב היטב לנתון הבא , במידה ואלמנתנו מתגרשת אחרי 10 שנים אזי אין דרך חזרה, הגמלה תופסק לצמיתות. מה  עושה ביטוח לאומי מסתיר את הפסק דין עד סוף 2003 ובאותה שנה שולח חוקרים לאלמנות ומודיע להן שהם לא זכאיות לגמלה כי הם נחשבות לנשואות לפי הפסק דין-לעיל {שגם הוא נלקח בהקשר אחר לגמרי} ועליהן להחזיר את הגמלה שקיבלו, ומנגד יקבלו מענק חד פעמי בגין הנישואים. דרך אגב ההפרש  שאלמנתנו אמורה להחזיר לביטוח לאומי, עומד על סכום של יותר  500,000 ש"ח  אבל רגע הגברת: אסתר דומיניסיני, אני האלמנה מופיעה אצלכם בשנת 1994, עם שם משפחה של הידוע בציבור שלי וחוץ מזה אתם משלמים לי קצבת ילדים. אז אסתר דומיניסיני היקרה, מנהלת המוסד לביטוח הלאומי, נזכרת רק אחרי 10 שנים לשלוח אלי חוקר - שגם הוא בעצמו לא ידע על פסק הדין הנ"ל. ואני אגלה לך סוד נוסף מסניף הביטוח לאומי בו אני מתגוררת התקשר {מנהל בכיר למרכז ביטוח לאומי יחד עם החוקר שהיה אמור לחקור אותי ושאלו האם מי שלא התחתנה וחיה עם גבר יופסקו הגמלאות והתשובה הייתה נחרצת - לא תופסק הגמלה. לכן הסכים הידוע בציבור שלי לשלוח את החוקר הביתה אלי ישירות ושם מלאנו טופס הצהרה שאנחנו חיים ביחד שאת זה היה ידוע מזמן - לפי תוספת שם משפחה וקצבת ילדים שמשלם הביטוח לאומי עד עצם היום הזה.

רגע אז איפה הבעיה אסתר דומיניסיני? הבעיה פשוטה נזכרתם אחרי 10 שנים כי פחדתם שאם היו חולפים 3 או 4 שנים יכולה אלמנתנו לתכנן גירושים  ואז לא יכולתם להפסיק לשלם את הגמלה?

כל הכבוד לכם ביטוח לאומי על הזכייה בבג"ץ - רק לפחות תהיו הוגנים ותפרסמו לאלמנות החדשות שאם נכנס גבר לביתם הם נחשבות לידועות בציבור, וידועה בציבור נחשבת לנשואה{כדת משה בישראל } לפיכך, אינן זכאיות יותר לגמלה. אסתר היקרה, תני לאלמנות את הזכות הבסיסית, להחליט מה טוב יותר עבורן ועבור ילדיהם, הגמלה או הידוע בציבור?

וגם כאשר מועברים אליכם  כספים מחברות הביטוח בעת אירוע ביטוחי, לדוגמא: הבעל נהרג בתאונת דרכים בזמן העבודה, ואלמנתנו  זכאית לקבל קצבת-תלויים מהביטוח לאומי. חברות הביטוח, מקזזות את הקצבה המשולמת ע"י הביטוח הלאומי{ע"י תחשיב עתידי היוון, שנעשה ע"י אקטואר} ואת הכסף הנ"ל מעבירות  למוסד לביטוח לאומי שהאלמנה אמורה הייתה לקבל מהפיצוי הכולל המגיע לה בגין מות בעלה בתאונת דרכים{מדובר במאות  ולפעמים  באלפי שקלים, תלוי בגילו  של הבעל ז"ל}. החוק קובע שאין לקבל שתי קצבאות  בו זמנית. והיה אחרי תקופת מה "נתפסה" האלמנה ע"י חוקרי הביטוח הלאומי חיה עם גבר ומעמדה מעכשיו ידועה בציבור,  שלא זכאית יותר לקצבת-תלויים.

או אז - אסתר דומיניסני היקרה ,  תחזירי את עודפי הכספים שקיבל המוסד לביטוח לאומי ,מחברות הביטוח ,    לאלמנות ?

 ושאלה אחרונה, אסתר דומיניסיני, מתי יום הנישואים? כאשר הגבר נכנס לבית אלמנתנו? או ביום בו נתפסו ע"י חוקרי ביטוח לאומי שהם חיים ביחד? ומתי יום הגירושין - ברגע שהגבר עזב את הבית-{עקב ריב לדוגמא}? ואם אחרי תקופה מסוימת התפייסו וחזרו לחיות ביחד? ובכן אסתר דומיניסיני {מנכ"לית הביטוח לאומי} היקרה: מה מעמדה של אלמנתנו? באותם סיטואציות, שקורות בחיי יום יום לכל זוג ממוצע החי חיים משותפים עם בן זוג. האם יש לך תשובה! אם כן , בבקשה תדאגי לפרסם זאת לכל מבוטחי הביטוח לאומי שידעו איך להתנהג אם חס וחלילה פגע בהם הגורל. אסתר היקרה: הניצחון הגדול שהשיג הביטוח הלאומי,  בבג"ץ, כנגד אלמנות- תלויים הוא כתם שחור שילווה את המוסד לביטוח לאומי שנים רבות, להזכירך, את המוסד לביטוח לאומי הקימו בשנות החמישים  לשם עזרה למיעוטי יכולת, נכים, אלמנות......  זאת כמדיניות סוציאלית  בה דגלה ממשלתנו הראשונה בראשות דוד בן גוריון. אסתר דומיניסיני היקרה, את יכולה למנוע את כל העוולה הגדולה הזאת שיכולה לפגוש  כל בית בישראל, כי אף אחד לא חסין מפני טרגדיות, אם תדרשי מהמוסד לביטוח לאומי שאת עומדת בראשו, לשנות בכנסת את החוק שאלמנות ביטוח לאומי  גם אם התחתנו כדת משה בישראל, יוכלו להמשיך לקבל את הקצבה עד סוף ימיהם כפי שנעשה עם אלמנות צה"ל. אסתר היקרה:

ברצוני לבקש ממך,כבעלת השפעה במוסד שאת מייצגת בכבוד, להשפיע על המוסד לביטוח לאומי לשנות את החוק בכנסת,  ועל כך תבוא עליך  הברכה.   נ.ב.  למרות  שאנחנו האלמנות - הידועות בציבור, לא נזכה לקבל בחזרה את הקצבה, אלא אם חס וחלילה הטרגדיה תפקוד אותנו שנית, כי לא ניתן לשנות  חוק  רטרואקטיבי.

לסיום: אסתר דומיניסיני, ושופטי בג"ץ בראשות השופטת בייניש, אנו מאחלות לכם, מכל הלב, שחס וחלילה לא תפקוד אתכם או את צאצאיכם טרגדיה נוראה כזאת, שמוגדרת  במוסד לביטוח לאומי,  אלמנות  - תלויים.

 

 

                                            בכבוד רב ,                           

 

                                              למען האלמנות, שקצבת התלויים,

                                    מהמוסד לביטוח הלאומי בוטלו לצמיתות ע"י בג"ץ.

                                          בעקבות ערעורם  של המוסד לביטוח לאומי

                                          והעומדת בראשם הגברת אסתר דומיניסיני.

                                          ולמען אלמנות שטרם נגזלו מהן הקצבאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב