דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרובנס - חבל הארץ הקסום בדרום צרפת 

מאת    [ 30/11/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 5742 פעמים ]

 

או לה לה... כשאומרים פרובנס כל החושים שלי מתחילים לפעול, אני יכולה לשמוע את קול מזיגת היין לכוס, להרגיש את טעמו של חריץ גבינה מעולה מייצור מקומי, להריח את ריחו של הלחם הפריך ולהסתכל בנוף עוצר נשימה מואר באור הכי קסום שיש.
 

פרובנס הוא חבל ארץ בדרום צרפת שנחשב לאחד המקומות המרגשים ומסעירי החושים ביותר, זהו מקום מצוין ומומלץ לחופשה רומנטית, לטיולים בכפרים הססגוניים, לביקור במבנים העתיקים, כרמים ויקבים, טיול  בין שדות לבנדר, ביקור בכנסיות ובמוזיאונים מרשימים.. ולגביי האוכל בפרובנס, אפשר להקדיש לו בהחלט מאמר נפרד בנוגע לאיכות הנפלא ולטעמו העדין - לא סתם, זהו המקום המתוייר ביותר בצרפת ואפילו אנשי המקום חביבים להפליא דבר מפתיע מאוד בצרפת הסנובית.
 

פרובנס מחולקת לשישה מחוזות עיקריים וישנם מספר ערים בתוך פרובנס עצמה, כאשר העיר המרכזית היא מרסיי, שם ממוקם הנמל המסחרי הגדול ביותר בים התיכון, בעיר מרסי ישנם מוזיאוניים יפים ומעניינים במיוחד בשביל חובבי ההיסטוריה והאומנות. רוב התושבים במרסיי הם צאצאים של מהגרים ממדינות שונות כגון: איטליה, יוון, טורקיה וגרמניה. הצרפתים האותנטיים מהווים אחוז קטן מהאוכלוסייה המקומית, רבים מהם הם יוצאי צפון אפריקה שהם ערבים מוסלמים מאלג'יריה.

כ-30 ק"מ משם בעיר אקס-אן-פרובאנס ניתן ליהנות מרחצה בריאותית במעיינות מים חמים וטבעיים ולטייל בין מזרקות וכיכרות יפות, מומלץ להרבות בטיולים רגליים באזור זה.
 

גנים ופארקים מפוארים תוכלו למצוא בעיר אביניון שהיא קצת יותר רחוקה וממוקמת כ-88 ק"מ ממרסיי, שם נמצא ארמון האפיפיורים הגדול והחשוב ביותר במבנים הגותיים בצרפת. תוכלו גם לראות את גשר אבניון המפורסם ואת קתדרלת אבניון בעלת יצירות המופת.

מדי שנה מתקיים פסטיבל בעיר ומגיעים לשם קרוב ל-100,000 איש, זוהי חוויה חד פעמית וייחודית של מוסיקה ומופעים, ההצגות מתקיימות גם בתוך ארמון האפיפיורים ובעוד מבנים עתיקים, לא כדאי לפספס הזדמנות נפלאה זו אם אתם מבקרים באזור באותה התקופה.
 

עיר נוספת מקסימה ומתויירת באזור פרובנס היא העיר ארל, מדובר בעיר עתיקה מאוד שבה מגוון רחב של מבנים מרשימים מהתקופה הרומית, העיר ארל היא עיר ענקית שגדולה פי 7 מפריז מבחינת השטח שלה, אבל היא מאוכלסת הרבה פחות מפריז.

ישנה טיסה ישירה לפרובאנס שנוחתת הישר בשדה תעופה במרסי ואם אתם מתכננים טיול בצרפת תנסו שלא להחמיץ ביקור גם באזור מהמם זה.

(במידה וחיפשתם אזור יפה בצפון צרפת אזי חובה להגיע לחבל נורמנדי)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב