דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום בגוגל 

מאת    [ 14/06/2007 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 2945 פעמים ]

קידום ופרסום במנועי חיפוש - גוגל www.google.co.il  ? גוגל הנו הגירסא בעברית  של מנוע החיפוש המוביל בעולם www.google.com . חשיפה בכל מנועי החיפוש האחרים גם יחד לא משתווה כמותית ואיכותית לכוחו של גוגל ככלי חשיפה לקהל גולשים פוטנציאלי וממוקד  

קיימות שתי דרכים לקידום וחשיפת העסק ומוצריו בגוגל. לכל אחת נקודות זכות שונות.

1) חשיפה בתוצאות החיפוש האורגניות.
2) חשיפה בפרסום ממוקד (AdWords) - מודעות מילים.

 חשיפה בתוצאות החיפוש האורגניות - אם יבוצע  עכשיו חיפוש  בגוגל על המילה "דיו" למשל - יתקבלו 1,030,000 (מליון ושלושים אלף). ככל שהאתר ומוצריו יופיעו במיקום גבוה יותר - כך יזכה ליותר חשיפה ובעיקר -  כניסות לאתר . אם האתר יופיע בדף השלישי עוד יזכה לכמה וכמה כניסות,  אבל אם יופיע רק בדף החמישי ומטה הסיכוי שמישהו ימצא אותו או ייכנס אליו הופך קלוש יותר ויותר. מנוע החיפוש GOOGLE משתמש בפרמטרים רבים מאוד על מנת לדרג את האתרים השונים בתוצאות החיפוש ולקבוע מי ראוי להיות בראש הרשימה ומי בהמשך. 

בדרך כלל ובאופן כוללני מאוד , ניתן לאמר כי האתרים הגדולים ביותר מבחינת תכנים , בעלי מספר העמודים הרב, אשר מקושרים אליהם הרבה אתרים אחרים, והזוכים למספר מבקרים גדול, הם אלה שיזכו במקומות הראשונים. כמובן שיש חשיבות גם לתקינות מבנה האתר וקוד הבניה שלו. קידום אתר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל על מנת שיופיע בעמוד הראשון (הכל כך מבוקש )  ע"י  אנשי מקצוע עולה כיום סכומים גבוהים  נכבדים ביותר. עבודת הקידום כוללת בדרך כלל  - עבודה על הקוד של האתר, החלפות קישורים עם אתרים אחרים, שיפור התכנים באתר, הוספת תכנים רלוונטיים, ועוד.סכומים אלה נשמעים עוד יותר נכבדים אם ברור שלמען האמת לא הוגן להבטיח דבר כזה.

ניתן להתחייב לשפר את תוצאות החיפוש מבחינת האתר, אבל מקדם אתרים שיתחייב לעמוד הראשון או מיקום כלשהו בו, אינו אחראי ואינו דובר אמת. ותתבעו אותי אם אני טועה כאן.

בדרך כלל קל יותר להצליח בקידום אתרים בתחומים ומילות חיפוש לא פופולאריים ולא אטרקטיביים כך, שכמות האתרים והמפרסמים בהם נמוכה יחסית ומכאן שגם התחרות לא בשיאה. אפילו אם בזכות קידום אתרים יגיע האתר העסקי לעמוד הראשון לאחר עבודה נכבדת וחודשים רבים מתחילת העבודה?  האם אפשר להבטיח, ולקיים שאכן האתר יישאר בעמוד הראשון לאורך זמן? 

הנקודה החזקה ביותר של חשיפת האתר המסחרי  בצורה זו במנוע החיפוש גוגל - גם אם ייכנסו לאתרך 1000 איש ביום, אתה לא משלם על קליקים למנוע החיפוש

 

  חשיפת האתר באמצעות מודעות ממומנות בצד תוצאות החיפוש הרגילות באתר גוגל, מופיעות במקרים רבים, מודעות פרסום. מנוע החיפוש מציג עד 8 מודעות כאלה בעמוד.להבדיל מתוצאות הפרסום הרגילות , הפרסום הממומן אינו תלוי בעוצמתו האינטרנטית של האתר, כמות הקישורים ואליו והמבקרים בו. המיקום תלוי בעיקר בדבר אחד - כמה עולה מיקום המודעה שלך לפי מילת החיפוש או מילות החיפוש בהן בחרת שהמודעה תופיע ועד כמה היא אפקטיבית.  לגוגל יש כלים המאפשרים לכל בעל עסק לפרסם ולנהל בעצמו את מסע הפרסום, ברם, מאחר ומדובר בכלים לשימוש מקצועי , רצוי לתת למקצוענים לנהל את הקמפיין.  

קביעת מודעות ? יש לקבוע טקסט למודעה אחת או יותר אשר תופענה במהלך הפרסום

קביעת מילות חיפוש - יש להגדיר מילות חיפוש רלוונטיות, אשר תעלינה את המודעות בצד שמאל לאחר שגולשים יקלידו אותן במנוע החיפושלכל מילת חיפוש יש עלות שונה לצורך הצגתה במיקום בתוצאות הממומנות. . בעגה המקצועית ?( CPC   -Cost Per Click ) .

ככל שהמודעה תהיה יותר רלוונטית , מפולחת למילות חיפוש מתאימות יותר, ובמיקום גבוה יותר - יש להניח כי היחס גם בין חשיפות להקלקות יהיה הטוב והגבוה ביותר. במסע פרסום אינטרנטי יש לבחון מידי זמן את ביצועי המודעות ביחס למילות החיפוש והמיקומים , העלות לקליק,  ולקבוע אם כדאי להעלות את המחיר לקליק שנהיה מוכנים לשלם או אם אולי כדאי לבטל מודעה לא אפקטיבית , למחוק מילות חיפוש כאלה ולהוסיף אחרות ועוד כהנה וכהנה.

בהחלט כדאי ורצוי לעקוב אחרי תוצאות מסע הפרסום במהלכו על מנת ולשפר את הגדרותיו בכל עת וזמן נתון. לסיכום - השאיפה בפרסום באמצעות  ה AdWords עד כמה שזה נשמע טריוויאלי ?היא לקבל כמה שיותר הקלקות בכמה שפחות כסף. זאת עושים ע"י מודעות יעילות ומוכרות , וקביעת תשלום בהתאם. ככל שהמודעה תהיה איכותית יותר מבחינת גוגל , כך נידרש לשלם פחות בגין קליק. 

* המודעות האיכותיות ביותר יכולות להופיע (תוך כדי ציון מפורש שמדובר במודעות ממומנות) אפילו מעל תוצאות החיפוש האורגניות שבצד ימין. עד ל 3 מודעות בפעם אחת. 

סיכום

 חשיפה בתוצאות החיפוש האורגניות  של גוגל היא האיכותית ביותר , לאחר שהאתר מוצב שם תחת מילות חיפוש כאלה ואחרות - אין הוא צריך לשלם לאף גורם בגין ההקליקים שיגיעו אליו ממנוע החיפוש.יחד עם זאת קשה מאוד להגיע לתוצאות אלה, אפילו אפ מבטיחים לנו גורמי מקצוע שיעשו זאת. וגם אפילו אפם הצליחו. אין אחריות למשך הזמן ...
חשיפה בתוצאות הממומנות היא הקלה יותר  להשגה?  יחד עם זאת נדרשת כאן חשיבה יצירתית , הבנת השפה,הבנה וידע בשימוש הכלים המקצועיים שגוגל מעמידה לרשות המפרסמים במערכת שלה. 

 

מנהל במערכת קניון SHOPY - הכי קניון באינטרנט
http://www.SHOPY.co.il
ניהול מערכת אורבו - מערכת מתקדמת להקמת אתרי מסחר אלקטרוני וניהולם.
http://www.orbo.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב