דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סחר אלקטרוני - איפה כדאי לעשות סליקה? 

מאת    [ 14/06/2007 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 5571 פעמים ]

סליקה בישראל - איפה עדיף?

ראשית - מהי סליקה? זהו מושג מקצועי המתאר את האפשרות לקבל מאנשים תשלום באופן אלקטרוני דרך האינטרנט.

שוק החברות המספקות פתרונות סליקה לאתרי סחר אלקטרוני בישראל הוא שוק אקסלוסיבי וקטן. אפשר למנות את החברות הפועלות בו על אצבעות שתי הידיים. מדוע מספרן כה מועט? כי רוב העסקים הקטנים הזקוקים לחנות הקימו אותה דרך מנגנונים המספקים אפשרות להקים חנות שלמה, ולא התעסקו עם זה בעצמם.

אולם, לאחרונה המצב השתנה. עסקים גילו שלא מספיק אתר מכירה כדי למכור. קודם כל צריך שיגיעו אל האתר גולשים - זהו הסדר הנכון. וכדי שיגיעו לאתר גולשים, צריך לבנות אתר ידידותי למנועי החיפוש - רצוי מדריך או קהילה מסוג זה או אחר. (הדרך הכי טובה לבנות קהילה היא בעזרת מנגנון פתוח - דרופל, המנגנון שבו אני משתמש, הוא המנגנון המוביל). וידוע הפתגם - First Educate, then Sell (חנך לפני שתמכור. שתף את הלקוחות הפוטנציאליים בנסיונך, הדרך אותם בנושאים קרובים, כתוב מאמרים, ואז המכירה תהיה הרבה יותר קלה).

אוקי. בניתם אתר (או אתר קהילתי) מדהים, הבאתם אליו תנועה אמיתית, ועכשיו יש סיכוי שאנשים ירצו לשלוח כסף לאתר שלכם. האם לעשות סליקה בעצמכם? חד משמעית לא. *אל* תאחסנו כרטיסי אשראי על השרת שלכם. הדבר יוצר אתגרי אבטחה והופך את האתר שלכם למוקד משיכה להאקרים. חוץ מזה זה גם יקר.

אז באיזה מנגנון סליקה להשתמש? אמנם אפשר לבנות בנוסף גם חנות אצל ספקים שמספקים חנות מוכנה, אבל אם תרצו להגיע למכירות מקסימליות, עדיף מבחינה ארכיטקטונית שהחנות תהיה משולבת בתוך האתר שבניתם. ככה תהיה לכם שליטה מלאה על המוצרים שיוצגו ליד כל פריט תוכן, תוכלו לשלב קישורים ישירים למוצרים בגוף התוכן, לתת הנחות לחברי קהילה פעילים, ובכלל לבנות חנות קהילתית אינטגרטיבית עם אחוזי המרה (קונברז'ן) גדולים פי כמה וכמה. ואם כך - אתם צריכים מנגנון סליקה באתר.

אוקי - אז איפה לעשות סליקה?

בעבר, אתרי סחר אלקטרוני (בפרט ישראליים) ביצעו בדרך כלל סליקה באמצעות כרטיסי אשראי. הוספת סליקה לאתר ישראלי היתה כרוכה בהרבה בירוקרטיה ובתשלום חודשי קבוע למספר גורמים, דבר שהוציא את הרוח מהמפרשים של בעל העסק הקטן. היה צריך לרוץ לחברות האשראי, לקבל אישורי ספק מכל אחת בנפרד ואז לפתוח חשבון אצל ספקי מנגנון סליקה כמו טרנזילה או שסק ולהיפרד מכמה מאות דולרים כדי להתחיל. בנוסף היית צריך לקבל אישורים על אבטחת האתר, דבר שהיה כרוך בעלויות נוספות. מורכב, מסובך, ובעל עלויות קבועות לא מועטות. מתאים רק לחנויות גדולות ולא ליזם ולבעל העסק הקטן שנלחם על כל גרוש. "קודם תביאו לי הכנסות!" - יגיד היזם הממוצע.

אפשר גם אחרת! כמה התגעגעתי למנגנונים כמו פייפל פרו (שירות הסליקה שאותו מציעה חברת פייפל, הארנק האלקטרוני המוביל בעולם, לבעלי אתרים). שירות זה שמאפשר לסלוק ללא תשלום חודשי ותומך בכל חברות כרטיסי האשראי ללא צורך לחתום חוזה עם אף אחת מהן. אבל מה לעשות - אין לזה גירסה עברית. ובכן, חיפשתי מנגנונים ישראליים דומים.

גם לקוחות עוברים יותר ויותר לשירותי ארנק אלקטרוני. מי רוצה לפזר את מספר כרטיס האשראי שלו בין מיליון בתי עסק? בנוסף לאבטחה, ארנקים אלקטרוניים מבטיחים ללקוח גם גמישות מקסימלית מבחינת בחירת מקור החיוב - כרטיס אשראי, חשבון בנק, או העברות מחשבונות אחרים.

ובכן - יש גם בארץ! יש את פייקרד, שאינו דורש תשלום קבוע כל עוד המכירות החודשיות קטנות מ-5000 שקל, ויש את אינרוולט, שירות מבית XOR טכנולוגיות - החברה המובילה בישראל בנושא מערכות סליקה.

בהצלחה!
המאמר נכתב על ידי אמנון מאיר לבב - בעל האתר 'לבבי מדריכים', יועץ לבניית אתרים רווחיים ולנוכחות אינטרנט אפקטיבית, ואחד מהיוזמים של אתר 'דרופל ישראל' - הקהילה הישראלית למפתחי דרופל -מערכת ניהול התוכן הפתוחה המובילה בעולם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב