דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטי תדמית- לא בכל מחיר! 

מאת    [ 30/11/2010 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 3799 פעמים ]

סרט תדמית באלפי שקלים בודדים?

 

מאמרי "סרטי תדמית- מי צריך את זה"?, אשר פורסם ביוני 2010, זכה לשיעורי צפייה מאוד גבוהים, מכיוון שפנה לקהלים מגוונים, החל מעסקים קטנים ועד לחברות ענק. המאמר הציג את הדרישות והצרכים של כל סוג עסק, ואיך סרט תדמית צריך לענות על צרכים אלו.  

אולם, קבלתי גם תגובות רבות, אשר עסקו בעיקר בעלות הגבוהה של הפקת סרטי תדמית. תגובות אלו הגיעו בדרך כלל מבעלי עסקים קטנים עד בינוניים.

מטרת מאמר זה להראות איך ניתן להפיק סרטי תדמית במחיר של אלפי שקלים בודדים ללקוח, ועדיין להשיג את המטרות השיווקיות המוגדרות, להגדיל את החשיפה של העסק ולהוביל לתהליכי מכירה. לצורך כך- צריך לחשוב אחרת.

 

מהם הצרכים של עסקים קטנים ובינוניים?

 

למרות שמאמר זה ישים לכל סוגי העסקים, גדולים כקטנים, בהחלט יתכן והמוצג במאמר זה ישים יותר לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

מה שמייחד עסקים קטנים ובינוניים הוא שהם מבוססים על מספר מצומצם של אנשים, אשר עושים את העסק. כיום, כמעט בכל תחום שנחשוב עליו, התחרות מאוד אגרסיבית, בעיקר מכיוון שלכל מוצר או שרות קיימים עשרות (ולפעמים מאות) עסקים מתחרים, אשר מציעים פחות או יותר את אותו מוצר או שרות. אנחנו כצרכנים די מבולבלים מההיצע הנרחב, והחלטת הקנייה שלנו מבוססת בסופו של יום על חיפוש הבידול, קרי- במה עסק מסוים נבדל מהתחרות? במה הוא יותר טוב? ולמה שאבחר דווקא בו?

התשובות יכולות להיות מגוונות, כגון: מחיר זול, שירות טוב, קרבה אלי, מגוון מוצרים וכו'. אבל, לדעתי כל הגורמים שמניתי הם הסיבה השנייה לקבלת החלטה. הסיבה הראשונה והחשובה היא האם אני מאמין בעסק ויכול לסמוך עליו. לא הייתי רוצה לרכוש מוצר מאוד זול, ולאחר הרכישה לגלות שהעסק שממנו רכשתי את המוצר נמצא על סף סגירה, ולא אוכל לקבל שירות למוצר. הנחת היסוד שלי היא שעסקים עושים בין אנשים, ולא בין עסקים. לכן, אם נחשוף את האנשים שמאחורי העסק, ונדע להציג אותם בצורה אמינה בסרט התדמית, בכך ניצור חיבור רגשי בין הצופה בסרט התדמית (הלקוח הפוטנציאלי) לבין בעל העסק. חיבור רגשי מוביל לאמינות אשר מובילה להתנעת תהליך הרכישה.

 

איך בונים אמינות בסרט תדמית?

 

עסקים גדולים רבים נוטים להשקיע עשרות אלפי שקלים בהפקות סרטי תדמית, עתירי "רעש וצלצולים", כגון: הדמיות תלת-מימד, אפקטים מתוחכמים, מוזיקה מקורית וקצבית, ועריכה תזזיתית. כל אלה, אמנם מושכים תשומת לב, אבל לא תשומת לב למוצר המוצע, אלא לכשרון של חברת הפקת הסרטים ולעורכי הוידאו המוכשרים. אולי סוג כזה של סרטים מתאים לכנסים ולתערוכות, אשר בהם בעלי העסקים מעוניינים "לתפוש" את תשומת ליבם של עוברים ושבים. אבל, גישה זו לא רק שלא בונה אמון בין הצרכן לעסק, אלא להיפך- יוצרת ניכור ומוכיחה שהעסק אכן יודע ל....בזבז כסף.

במידה ורוצים ליצור חיבור רגשי בין הצופה (לקוח פוטנציאלי) לעסק (בעל העסק), מומלץ שסרט התדמית ישים דגש על הנושאים הבאים:

-          לראות ולשמוע את בעל העסק מסביר את תפישת עולמו וגישתו לעסקים, במהלך ראיון אישי עם מראיין (ולא מדבר אל המצלמה, שאז הנאמר נתפש כנאום לאומה)

-          לאפשר לבעל העסק להציג את הבידול שלו ביחס לתחרות (במה הוא טוב מהתחרות).

-          על רקע דיבורי בעל העסק, להציג סרטי וידאו/תמונות שמציגים ומסבירים את המוצר שמעוניינים לשווק.

אם כל המרכיבים הנ"ל מתקיימים, הצופה לומד להכיר את בעל העסק, והחיבור הרגשי נבנה במהלך הצפייה. חיבור רגשי בין הלקוח לעסק משמעו בניית אמון. כבר לא מדובר על "עוד עסק" אלא על מקום ואנשים שאני מכיר ויכול לסמוך עליהם. על בסיס האמון מותנע תהליך מכירה, שלאחריו נבחנים כמובן פרמטרים רבים נוספים, אך בעיקר הפרמטרים שהגדרתי כבידול תחרותי (במה העסק הנדון עדיף על המתחרים).

אחד הנושאים המורכבים בהפקת סרטי התדמית, הוא מציאת הבידול התחרותי. נושא זה מחייב חקר שיווקי מעמיק, אשר מומלץ לבצעו באמצעות יועצי שיווק חיצוניים לעסק, אשר יכולים באובייקטיביות לעזור לבעל העסק לנתח את התחרות, את השוק והצרכים, ולהציף ולהגדיר את הבידול התחרותי של העסק הנדון.

 

 

סיכום

 

סרטי תדמית המבוססים על יצירת חיבור רגשי בין הצופה (הצרכן הפוטנציאלי) לבין בעל העסק, בונים אמון אשר מוביל להתנעת תהליך מכירה. סרטי תדמית כאלה, אפשר להפיק בעלות נמוכה יחסית (אלפי שקלים בודדים), והיעלות שלהם מאוד גבוהה בהבאת תוצאות בזמן קצר יחסית. מומלץ לנסות.

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את  יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב