יחס אישי לעובדים = כסף
מאת הדס קרן איכנגרין- ייעוץ והדרכה לחברות קייטרינג וחונכת מטעם התמ"ת
עובדים טובים. כולם רוצים עובדים טובים, נאמנים, חרוצים, שירגישו חלק מהעסק, שיישארו שעות נוספות, שיתנו את כל כולם אבל השאלה הגדולה היא מה ניתן להם בתמורה?
שכר טוב אפשר לקבל בכל חברה, יש הבדלים בין החברות אבל הם לא כ"כ גדולים. לדוגמא- אם מנהל אירועים עושה חישוב ובודק בכמה חברות קייטרינג מה יהיה השכר שלו לפי אירוע בסופו של דבר הוא יגיע למסקנה שברוב החברות הוא ירוויח דומה, מה יגרום לו להחליט? מה יגרום לו להישאר ולא לעזוב לחברה שתשלם לו 100 ש"ח יותר?
מחקרים רבים מראים - רק יחס!! דוגמא נוספת- מלצר במסעדה טובה או במסעדה בינונית, אם סביבת העבודה תהיה יותר נעימה במסעדה שבה השכר לא גבוה במיוחד הוא יעדיף להישאר בסביבת עבודה חיובית ולא לעבוד במסעדה מלחיצה ותובענית שבה הטיפים גבוהים אבל החיוך מאולץ והמשמרת לא נגמרת כי המלצרים האחרים דואגים רק לעצמם ומנהל המשמרת לא מחייך ולא שיחרר אפילו לשתות מים.
מה אפשר לעשות כדי להשאיר את הטובים אצלכם בעסק? לא צריך הרבה מבחינת יחס, רק יחס אישי, לדעת מי עובד אצלך, מה עובר עליו כשהוא לא בעבודה, לא לשכוח את היומולדת שלו ואת הפסיכומטרי שלו, לחייך ולשים לב שכואב לו הראש. זה הכל! עובד כזה הוא שלך להרבה זמן אם ידע שהמנהל שלו דואג לו, להתחשב ברצונותיו, לא להתייחס לאף אחד כמובן מאליו, לתת מילה טובה וזה לא חייב להיות בבונוס כספי. מילה אחת שווה הרבה יותר מכסף. כשאומרים לעובד כל הכבוד על משהו שהוא עושה, הוא יעשה את זה פעם הבאה עוד יותר טוב.
מה אתה מרוויח מזה? עובדים מרוצים, שירותיים, נאמנים, מחייכים מכל הלב, עובדים עם נשמה כי הם באמת מרגישים בבית, משתפים פעולה עם העובדים האחרים וכל זה הוא רווח נקי של העסק שלך. אין תחלופה גדולה, אין חפיפה לעובדים חדשים כל הזמן, אין בזבוז שעות עבודה על לימוד חדשים, מתוך העובדים תהיה עתודה ניהולית שתחסוך בעתיד שעות חפיפה רבות אם היית צריך להביא מנהל חיצוני. אותם עובדים מביאים את חבריהם הטובים ולא צריך להוציא כסף על פרסום ושעות חיפוש עובדים טובים.
מה מרוויחים הלקוחות? יחס אישי ומקצועי,במקרה של מסעדה הם מרגישים בבית כי כבר מכירים אותם ויודעים מה הם אוהבים לאכול, היכן הם אוהבים לשבת ואיזה יין בא להם בצהריים. הם יחזרו שוב ושוב כי טוב להם. במקרה של קייטרינג הם יספרו לכל מכריהם על המלצר שהיה בשולחן שלהם באירוע, על השירות הנהדר. אורח מרוצה יזכור רק את כל מה שהיה טוב ואולי גם ייקח כרטיס ביקור לחתונה של בתו שכרגע היא בת 14...
בסופו של דבר כולם יוצאים מרוצים והעסק מרוויח יותר כסף.
קשה לך לעשות זאת לבד? צריך כלים?
www.hadaskeren.co.il הדס קרן יועצת ומדריכה לחברות קייטרינג וגני אירועים