דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פירמידת הצרכים של מסלאו - לפי אומנות הפיתוי 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 4537 פעמים ]

מה בני אדם צריכים בחייהם כדי שיהיה להם טוב לפי אומנות הפיתוי? שאלה זו נשאלה אינספור פעמים במשך ההיסטוריה. התחום נחקר גם מבחינה מדעית - בשנות ה-40 של המאה ה-20, פסיכולוג בשם מסלאו ביצע מחקר גדול לגבי צרכים של בני אדם נורמליים (המחקר נעשה ללא קשר ל-סודות הפיתוי). לאחר ניתוח התוצאות מהשאלונים והבדיקות שערך, הוא הגיע למסקנה שבני אדם מונעים על ידי צרכים אוניברסאליים שביניהם יש היררכיה, כלומר צרכים מסוימים חשובים יותר מצרכים אחרים. חלק מהצרכים הם הכרחיים בשביל לחיות, בעוד צרכים אחרים אינם הכרחיים אבל מספקים את התוכן שבשבילו כדאי לחיות. מסיבות אלו מסלאו סידר את הצרכים בפירמידה, כאשר הצרכים ההכרחיים נמצאים בתחתית, וככל שעולים הצרכים הופכים לפחות ופחות הכרחיים אבל יותר מספקים מבחינה נפשית. יש לכם ניחוש איפה נמצא הצורך לדעת איך להתחיל עם בחורה?

 

רמה 1 – פיזיולוגיהנשימה, מזון, מים, מין, שינה, יכולת לעשות צרכים

רוב הצרכים ברמה הראשונה הם הכרחיים מבחינת הקיום האנושי. למעט צורך המין, אם צרכים אלו אינם ממולאים, הגוף האנושי לא יכול להמשיך להתקיים. אומנות הפיתוי אינה נכנסת תחת רמה זו.

 

רמה 2 – ביטחוןביטחון גופני, של משאבים, של עבודה, של מוסר, של משפחה, של בריאות, של רכוש

כשהצרכים הפיזיולוגיים של אדם מסופקים באופן יחסי, צרכי הביטחון משפיעים על התנהגותו של האדם. צרכים אלו קשורים לשאיפה של בני אדם לעולם מסודר וצפוי, ללא סכנות לא צפויות או אי-צדק. רוב הצרכים האלו ממולאים אצל רוב האזרחים במדינות המפותחות, למעט שכבת העניים מאוד, אשר עדיין מנסה למלא את הצרכים של הרמה הראשונה. סודות הפיתוי נכנסים כאן חלקית.

 

רמה 3 – אהבה/ שייכותחברות, משפחה, אינטימיות

לאחר שהצרכים הפיזיולוגיים והצורך בביטחון ממולאים, הרמה השלישית של הצרכים האנושיים היא חברתית. הסיבה לכך היא שבני אדם צריכים להרגיש שייכות וקבלה מצד קבוצה כלשהי, בין אם מדובר בקבוצה קטנה כמו משפחה או קבוצת חברים קטנה, או קבוצה גדולה יותר כמו ארגונים מקצועיים, אוהדי קבוצות ספורט, קבוצות דתיות, כנופיות וכן הלאה. בקבוצות אלו בני אדם צריכים לאהוב ולהרגיש נאהבים, מבחינה מינית ולא מינית. צרכים חזקים כאן יכולים לבטל חלק מהצרכים המוקדמים יותר – למשל הצורך להיאהב ולהיות שייך יכול להיות חזק יותר מהצורך לאכול, מה שיגרום לאנורקסיה. ללמוד איך להתחיל עם בחורה יכול לעזור למלא את השלב הזה.

 

רמה 4 – דימוידימוי עצמי, ביטחון, הישגיות, כבוד לאחרים, כבוד מאחרים

הרמה הרביעית מציגה את הרצון האנושי להיות מקובל ומוערך על ידי אחרים. לכן, בני אדם בוחרים לעסוק בפעילויות רבות שמטרתן לקבל הערכה מהסביבה, כשחלקן מקצועיות וחלקן מבוצעות בתור תחביבים. בשלב זה למשל, אנשים עם דימוי עצמי נמוך ינסו לחזק את הדימוי העצמי שלהם באמצעות כבוד מאנשים אחרים. כאן נכנס חזק התחום של אומנות הפיתוי.

 

רמה 5 – מימוש עצמימוסר, יצירתיות, ספונטניות, פיתרון בעיות, חוסר בדעות קדומות

הרמה האחרונה של צרכים קשורה למימוש העצמי האישי של כל אדם ואדם. זו הרמה הגבוהה ביותר של צרכים, אך ניתן לממש צרכים אלו רק אחרי שכל שאר הרמות סופקו בצורה סבירה. גם כאן, יש מקום ל-סודות הפיתוי.

 

לפי הפירמידה אפשר לראות את החשיבות במימוש רמת האהבה בשביל להמשיך ולממש צרכים גבוהים יותר. מבחינה מעשית, אופן המימוש של אהבה הוא סובייקטיבי – גבר מסוים יכול לממש את צורך האהבה שלו באמצעות קשר רציני וארוך בעוד שגבר אחר יכול לממש את הצורך באמצעות סטוצים או קשרים למטרת סקס. בכל מקרה, יש לדעת איך להתחיל עם בחורה.

 

אני לא אומר שלא תוכל להיות בעל דימוי עצמי גבוה או יצירתיות בלי איזשהו קשר עם בחורה, אבל רק אם תספק את הצורך שלך באהבה תוכל להתפנות לצרכים הגבוהים יותר בחייך, מה שיגרום להצלחות גם בתחומים האחרים בחייך. גבר שמספק את הצורך שלו באהבה יהיה בעל דימוי עצמי גבוה יותר, בטוח יותר בעצמו, שלם יותר עם עצמו וכן הלאה מאשר גבר אשר הצורך שלו באהבה לא מסופק. חשוב בעצמך על תקופה בה היית ללא חברה אל מול תקופה בה היית עם חברה. מתי היה לך טוב יותר באופן כללי?

 

למעשה, אי אפשר באמת להצליח ובאמת להיות רגוע ושלם בחיים בלי אהבה בצורה כלשהי. כלומר, צריך להסתכל על תחום הפיק-אפ כחלק ממכלול התחומים בחיים וכתחום שנועד לממש צורך בסיסי יחסית של בני אדם באופן כללי. מבין האנשים אשר באמת מוצלחים בחייהם, אין אף אחד שהצליח בלי אישה או נשים שהיו צמודות אליו ומילאו את הצרכים שלו. רק מילוי הצורך שלהם באהבה באופנים השונים בהם רצו זאת אפשר להם להמשיך, להתקדם בחיים ולהתמודד עם הקשיים הרבים בהם נתקלו בדרך.

סטס סגין מלמד גברים את אומנות הפיתוי. במסגרת לימודי אומנות הפיתוי הוא מסביר לגברים את סודות הפיתוי סודות כמו איך להתחיל עם בחורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב