דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחייה מלאכותית עתידנית 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 1858 פעמים ]

בעתיד הלא רחוק לא יסתפקו יותר בני האדם בסוגים הקיימים של צמחייה מלאכותית. בעתיד הנראה לעין אנחנו נזכה לראות סוגים חדשים ומיוחדים של צמחייה מלאכותית שישלבו בתוכם פונקציות רבות ושנות. במקום צמחייה רגילה שקיימת בימינו ועונה רק על צורך אסתטי או הרצון להסתיר סדקים בקיר אנחנו נוכל לקנות כל מיני צמחים מלאכותיים שיספקו לנו מגוון רחב של שירותים ויהיו רב שימושיים למרבה הנאתו של הצרכן הביתי, האדם מן הישוב.

קחו לדוגמה צמח מלאכותי בצורה של בגוניה מצויה או קקטוס יפה מראה והביטו בו מקרוב. מייד תיווכחו שיש בו המון שטח לא מנוצל. בתרבות שמקדשת את היעילות, גם אם היא לא עושה משהו בנידון, מוזר לגלות שעוד לא נמצא מישהו שיקפוץ על המציאה. אך הדבר לא יישאר כך עוד זמן רב. בעתיד הקרוב יופיעו בשוק סוגים חדשים של צמחייה מלאכותית שבתוכם תתוקן מערכת שמע משוכללת. יהיה ניתן לשים בה דיסקים אבל בעיקר יהיה בה חיבור USB שיאפשר לנו לחבר אליה את נגן המוזיקה הנייד או להעביר אליה מוזיקה מהמחשב. בשלב הבא, כדי לחסוך לנו עבודה, המחשב עצמו יותקן בתוך צמחייה מלאכותית כך שלא יהיה צורך להעביר קבצים ממקום למקום אלא הם ישבו במקום אחד שישמש למספר רב של מטרות. בסופו של דבר – או בתחילתו של הדבר הבא – נקבל מכשיר ביתי רב עוצמה. צורתו תהיה צורתה של צמחייה מלאכותית ובתוך השיח המלאכותי נמצא את כל מערכות הבידור הביתי שלהם זקוק האדם מן הישוב: טלביזיה שמחוברת לאינטרנט, מחשב, נגן מוזיקה וסרטים ומעסה רגליים משוכלל. כך יוכל האדם מן הישוב ליהנות מניצול מקסימאלי של שטח שיהיה גם בעל מראה אסתטי נאה לעין שאינו דורש השקיה או תחזוקה שוטפת.

אך המדע האנושי לא יעצור בנקודה זו. המזעור המתקדם של הטכנולוגיה האנושית יימשך יחד עם המגמה שמאפשרת לנו ליצור יצירות מלאכותית גדולות יותר ויותר. לאט לאט – או מהר מהר, תלוי בכמות המשברים הכלכליים ובמשך הזמן שמדענים ישחקו באבלס במעבדה – נקבל צמחייה מלאכותית גדולה יותר ויותר שתוכל לאכסן בתוכה טכנולוגיה רבה יותר ויותר. כך אפשר לצפות שבעוד לא הרבה שנים יופיעו הבתים הראשונים שייבנו בתוך צמחייה מלאכותית ויכללו את כל הטכנולוגיה המודרנית האפשרית. ייתכן והדבר יתאפשר לא רק הודות ליכולת של האדם לייצר צמחייה מלאכותית גדולה יותר ונוחה יותר למגורים אלא גם כיוון שהמדע ישתפר בתחום של המזעור ויהיה ניתן גם למזער בני אדם כדי שהם יוכלו להשתמש בטכנולוגיה הממוזערת שייצר המדע וכדי שהם יוכלו לגור בבתי צמחייה מלאכותית. כך או כך, בתי צמחייה מלאכותית יהיו המילה האחרונה בתחום המגורים האנושיים. זה יהיה כמו לחזור אל הטבע הפראי שאותו נטשו אבות אבותינו אבל עדיין ליהנות ממקלחת מים חמים בסוף היום.

צמחייה מלאכותית היא תחום שהמדע יכול עדיין להתקדם בו למרחקים גדולים. לעיתים נדמה לאדם מן הישוב שהמדע כבר אינו יכול להפתיע אותו ושהעתיד הוא פשוט הווה שעולה יותר כסף. ההתפתחויות האדירות שצפויות לנו בתחום של צמחייה מלאכותית מבטיחות לנו שהמדע עדיין יכול להפתיע אותנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב