דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אין מלווה - אין ביטוח 

מאת    [ 15/09/2005 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 5184 פעמים ]

נהגים חדשים שנוהגים ללא מלווה - בניגוד לתנאי הרשיון, אינם מבוטחים על ידי חברת הביטוח במקרה תאונה מכיוון שהדבר משול לנהיגה ללא רשיון . גם בית המשפט מחמיר בעניין

אם אתם נהגים צעירים - כדאי לדעת שאם אתם נוהגים ללא מלווה - הדבר משול לכך שאתם נוהגים ללא רשיון. המשמעות היא שברוב המקרים לא תהיו מבוטחים על-ידי חברת הביטוח שלכם במקרה תאונה - גם בביטוח מקיף וגם בביטוח צד שלישי, ולעיתים אף כשמדובר בנזקי גוף.

בית-המשפט ציטט, בהליך שהסתיים לאחרונה, את לשון החוק הקובעת כי "רשות הרישוי תציין ברשיון הנהיגה שניתן לנהג חדש את התנאי לפיו תוקפו של הרשיון מותנה בלווי בעת הנהיגה ואת התקופה שבה חלה חובת הליווי". עוד ציין בית-המשפט, כי לשון החוק, הדנה בתוקפו של רשיון הנהיגה, קובעת כי "לא ינהג אדם רכב מנועי אלא אם הוא בעל רשיון נהיגה לרכב מאותו סוג שניתן על פי פקודה זו, ולא ינהג אדם אלא בהתאם לתנאי הרישיון - זולת אם פוטר מחובת רשיון נהיגה".

מכך הסיק בית-המשפט, כי הדרישה לנהיגה עם מלווה מהווה תנאי לתוקפו של רשיון הנהיגה של הנהג, ומשנמצא נוהג ללא מלווה כמוהו כמי שנוהג ללא רשיון נהיגה בר תוקף. המחוקק אף אינו משאיר זאת לשיקול דעת רשות הרישוי, אלא מורה לה בלשון ציווי שאינה משתמעת לשתי פנים לציין את הדבר על גבי רישיון הנהיגה.

לפיכך, קבע בית-המשפט כי במקרה הנדון לא היתה הנהיגה בנסיבות אותו מקרה מכוסה בפוליסה שהוציאה המבטחת, ולכן גם לא קמה עליה החבות לשיפוי התובע בגין נזקיו.

הלכה מחייבת

במקרה נוסף שהיה, קבע בית-המשפט כי גם זכותו של מבוטח לקבלת תגמולי ביטוח מהמבטחת בשל נזקי גוף, אינה קמה בשל נהיגתו ללא מלווה.

נראה כי בתי-המשפט מייחסים חומרה יתרה לנהיגה של נהג חדש בלא מלווה, ואינם מהססים לשלול לחלוטין את זכותם של אותם נהגים לקבלת תגמולי הביטוח, בין עם המדובר בנזקי גוף ובין אם עסקינן בנזקי רכוש.

כדאי, אם כן, לדעת שלנהיגה ברכב שלא לפי תנאי הרישיון עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת במקרה של נזקי גוף או רכוש לעצמכם או לצדדים שלישיים. נראה שפסיקת בתי-המשפט בעניין זה הפכה לאחרונה להלכה מחייבת וכדאי לייחס לה את החשיבות המתבקשת.
המחבר הינו עו"ד, חבר וועדות המדע והטכנולוגיה, המחשוב והתכנות, הבנקאות והתובענות הייצוגיות של לשכת עורכי-הדין. תוכן הכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו חסין מטעויות והשמטות ואין להסתמך עליו לשם ביצוע או הימנעות מביצוע פעולה כלשהי.
www.rnc.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב