דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחקר חדש - פרופוליס למניעת התייבשות !! 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 2929 פעמים ]

מכת חום היא מכת מדינה במדינה כמו ישראל. החום הגדול של הקיץ, אשר "נסחב" איתנו עד לאמצע חודש נובמבר בערך, גורם לסיבוכים רפואיים רבים והשכיח מביניהם הוא התייבשות. השנה נמדדה עליה של כ-60% ממקרי התייבשות בחודשי הקיץ. התייבשות מוגדרת כמצב פתולוגי בו לגוף פשוט מאוד חסר נוזלים-מים. גוף האדם הבוגר, מכיל בממוצע כ-70% מים מהנוזלים התקינים שלו, כל ירידה באחוז זה עלולה לגרום למצב של התייבשות גופנית ולהידרדר למצבים רפואיים קשים ומסובכים יותר.  

באופן כללי, קיימות 3 דרגות של התייבשות:

·התייבשות קלה- בה חלה ירידה קלה של עד 5% מנוזלי הגוף.

·התייבשות בינונית- בה חלה ירידה של כ-10% מנוזלי הגוף.

·התייבשות קשה- בה חלה ירידה של מעל 10% מנוזלי הגוף והאדם נמצא בסכנה ממשית עקב התפתחות מכת חום, אשר מובילה בסופו של דבר, ללא טיפול נאות להלם תת-נפחי (היפו-וולמי).

אנשים רבים חושבים שהתייבשות היא מצב בו ניתן לטפל בקלות ומחשבה זו אכן נכונה, אך תלויה במספר גורמים רבים וכמובן תלויה בדרגת ההתיבשות בה נמצא האדם. אדם הסובל מהתייבשות בינונית עד קשה ואינו מקבל עזרה ראשונה באופן מיידי, עלול להגיע למצב בריאותי קשה, עד כדי איבוד הכרה ואף מוות.

מחקרים שנערכו ונערכים בשנים האחרונות, מוכיחים כי ניתן למנוע את ההתייבשות בקלות.  

כיצד אני אדע אם אני סובל מהתייבשות?

ייתכן מאוד ואדם הסובל מהתייבשות, תחילה בכלל לא יבחין בשינויים הפיזיולוגים המתרחשים בגופו, בעיקר בימי הקיץ. אך חשוב לציין, כי התייבשות יכולה גם להתרחש במהלך חודשי החורף הקרים, בהם האדם אינו חש צימאון כלל בשל הקור.

סממני ההתייבשות ההתחלתיים מאופיינים בעלייה בקצב הדופק, הרגשת צימאון, בחילה קלה וללא שתיית מים, יתפתחו התסמינים לכאבי ראש, סחרחורות, בחילות והקאות, קוצר נשימה, יובש בפה, עור קר, זיעה קרה, הרגשת עילפון, הפרעות בשמיעה ובראייה, ייתכנו הזיות ואף איבוד הכרה.

חשוב לדעת, שמצבי התייבשות שכיחים גם במחלות, כגון: שפעת, כולרה, זיהומים, חום גבוה וכדומה וגם במצבים של כוויות.  

האם ניתן למנוע התייבשות?

התשובה החד משמעית היא כן!

התייבשות היא אינה מחלה אלא מצב רפואי, אשר במרבית המקרים האדם במו ידיו גרם לו להיווצר. בעזרת שתייה מרובה של מים (כ-3 ליטרים ביום לפי משקל וגיל האדם), הימנעות מחשיפה ממושכת לשמש, הימצאות במקומות מוצלים.

כמו כן, מחקר חדש שפורסם לאחרונה, מצא כי אחד המרכיבים החשובים בפרופוליס-דבש דבורים, מרכיב בשם:caffeic acid phenethyl ester, ((CAPE.יעיל במניעת, בין היתר, התייבשות כתוצאה מחשיפה ממושכת לשמש ולחום. למרכיב ה-CAPE, ישנן תכונות מיוחדות הכוללות: פעילות נוגדי חימצון, פעילות אנטי ויראלית ופעילות אנטי בקטריאלית. בזכות המחקר, נמצאה תכונה נוספת לCAPE, אשר הוכיחה כי הוא יעיל בהגנת תאים בעלי גרעין אחד, אשר להם נטייה למוות עקב עלייה בחום הגוף. המחקר התבסס על תוצאות ממספר רב של נחקרים, אשר הוכיחו כי שימוש קבוע בדבש דבורים-פרופוליס, יעיל במניעת התייבשות. חשוב מאוד לציין, שאין זה מספיק לקחת כפית אחת ביום של דבש דבורים למנוע התייבשות ולכן חובה על כל אדם לשתות לפחות 3 ליטרים של מים ביום.  

עזרה ראשונה להתייבשות-מה עושים?

ילדים, תינוקות וקשישים נוטים לסבול יותר ממצבי התייבשות מכל קבוצה אחרת. העזרה הראשונה שתינתן במקום היא, מתן נוזלים באופן מיידי, אך בכמויות קטנות בכדי למנוע הקאות ובחילות. ניתן להוסיף כפית סוכר למים.לאחר שהאדם חש יותר טוב, מומלץ לתת לו לאכול פירות, טוסט וכל אוכל קל אחר. במקרים בהם אין מצב האדם השתפר והכרתו מטושטשת ומדרדרת, מומלץ להזמין אמבולנס באופן מיידי ולפנות את האדם לביה"ח להמשך טיפול והשגחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב