דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות בלגיים 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2656 פעמים ]

חלונות בלגיים הינו הכינוי לחלונות אלומיניום במראה של פרופילי ברזל. לפרופילים אלה דרוג עדין היוצר, בשילוב עם הצביעה המגורענת הנהוגה והידיות התואמות - מראה עתיק, כפרי וחם.

מקור הכינוי חלון בלגי נבע מרצון לתת ניחוח אירופי לחלונות הברזל. זהו כינוי ישראלי בלבד ולמעשה אין כל קשר בין עיצוב זה לבלגיה. סוג חלון זה היה נהוג באירופה בעבר - חלון עשוי פרופילי ברזל דקים, בחלוקה לריבועים קטנים יחסית המשובצים בזיגוג פשוט. החלון היה בשימוש בעיקר בבתי המעמד הנמוך שלא יכלו להרשות לעצמם חלון אטום יותר (מעץ) או זיגוג גדול יותר. כיום משמש המונח חלונות בלגיים כינוי לכל משפחת החלונות בעלי הפרופילים הדקים, מברזל או מאלומיניום.

חלונות האלומיניום טובים בהרבה מחלונות הברזל המקוריים מאחר והם מאפשרים מפתחים גדולים יותר ואטימה טובה יותר. יתרון נוסף של חלונות האלומיניום הוא ביכולתם לתת משפחה שלמה של מוצרים בעלי אותו קו עיצובי - חלונות בלגיים, דלתות כניסה בעיצוב בלגי ודלתות הזזה גדולות באותו עיצוב ובפרופיל דק במיוחד. חלונות בלגיים של חברת אקסטל הם משפחה של מוצרים המאופיינים כולם בפרופיל דק מאד ובעל חריץ עיצובי לאורכו. יתרונם של פרופילי אקסטל לחלונות בלגיים בפתיחה הוא העובדה שהם מכילים שלושה קווי איטום. זאת בניגוד לקו איטום אחד הנהוג בחלונות הברזל המודרניים או לשני קווי איטום בחלונות הבלגיים הסטנדרטיים.

חלונות הזזה בלגיים הם סדרה של חלונות שלא הייתה קיימת בחלונות הברזל. הסיבה היא שהפרזול הנחוץ לחלונות הזזה (גלגלים, מברשות איטום, מנגנוני נעילה)  מורכב יחסית ופרופילי הפלדה מתקשים בהכלתם. הסיבה אינה החומר עצמו כמובן. ההבדל נובע מהשוני בצורת העיבוד. פרופילי אלומיניום מיוצרים במשיכה (אקסטרוזיה) בעוד שפרופילי פלדה  נוצרים בעיבוד מתכת של ריקוע וקיפול ויציקה. מסיבה זו קל יותר לייצר פרופילים מדויקים חזקים וקלים יותר באלומיניום ופרופילי האלומיניום הפכו למובילים בשוק החלונות והלדתות. בחלונות בלגיים בעלי הפרופיל הדק היתרון של חלונות אלומיניום בולט.

זיגוג חלונות בלגיים

זיגוג חלון בלגי אפשרי במגוון של סוגי זכוכית. מזכוכית פשוטה, דרך זכוכית טריפלקס המכילה שכבת פילם בין שתי שכבות זכוכית ועד לזכוכית בידודית (זיגוג כפול עם שכבת אוויר כלואה). מומלץ לבחור לפחות בזיגוג טריפלקס המעניק בידוד אקוסטי ותרמי סביר יחסית. בדלתות או חלונות במפתח גדול, מומלץ לבחור בזכוכית בידודית שתחסוך בהוצאות הקירור והחימום בעתיד.

צבע חלונות בלגיים

בחלונות בלגיים אנו רואים שימוש בעיקר בשתי משפחות של צבעים. המשפחה הראשונה הם צבעי הקרם או הלבנים הבהירים. צבעים בגימור משי המעניקים מראה מאד סולידי ורגוע. המשפחה השניה היא למעשה חיקוי של צביעת הברזל. במשפחה זו נמצא את הצבעים הכהים ? ירוקים, אפורים והגימור הנפוץ יהיה גימור מגורען. בכל צבע, גוון וגימור מומלץ לבדוק עם היצרן את תקן הצביעה בה עומדים הפרופילים. צביעה שאינה איכותית תגרום לדהיית הצבע עם הזמן והחשיפה לשמש וכן לקילוף וקורוזיה בכל מקום בו ישרט.

פרזול חלונות בלגיים

מאחר והעיצוב הבלגי מתאים מאד לבתים בעלי עיצוב חם, הידיות המתאימות ביותר לחלונות בלגיים הינן ידיות בעלות מראה עתיק. ההעדפה כאן היא עיצובית בלבד, ידיות אלה הן ידיות מודרניות לחלוטין ואין בהן שום חיסרון יחסית לכל ידית אחרת.

אקסטל - יצרנית חלונות אלומיניום בעיצובים שונים, חלונות בלגיים, דלתות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב