דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס דיגיטלי או דפוס מסורתי 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2514 פעמים ]

 

ענף הדפוס מתפתח בקצב מהיר החל מהמצאת הדפוס לפני מאות שנים. החידושים הראשונים בענף הדפוס היה שכפול ושעתוק שהתאפשרו בטכניקות טכנולוגיות, והפכו עם הזמן לזולות, יעילות ואיכותיות יותר. בשנים האחרונות התרחבה טכניקת דפוס דיגיטלי שמחליפה במקרים רבים את הטכניקות המסורתיות. דפוס מסורתי מתבסס על יצירת עותקים רבים למקור אחד, בעוד שהדפוס הדיגיטלי מתמחה בהדפסת כמויות קטנות יותר לדוגמא אחת. דפוס דיגיטלי התפתח בזכות המצאת המחשב, תוכנות העיצוב וטכנולוגיית המדפסות, כשהיום ההדפסות הפכו זולות בצורה משמעותית לשנים עברו. דפוס דיגיטלי מתמחה בהדפסה על חומרים שונים ולאו דווקא על גבי נייר בגודל אחיד (A4) כפי שהיה מקובל.

 

דפוס דיגיטלי: מתי זה כדאי?

יש כמה אלמנטים שמסייעים לנו להחליט האם לבחור בדפוס המסורתי או שמא כדאי דפוס דיגיטלי. ראשית, עלינו לשאול את עצמנו מהי כמות העותקים הרצויה. דפוס מסורתי מתאים ליצירה רבה של עותקים ואילו דפוס דיגיטלי מתאים ליצירת 'אחד על אחד'. הקביעה הזו נכונה בעיקר בשל שיקולים כלכליים, בעוד שדפוס מסורתי, למשל, כרוך בהשקעה משמעותית בעיצוב הגלופה שמשתלמת בהדפסת עותקים רבים. הדוגמא הראשונית שנעשית לקראת דפוס דיגיטלי נעשית על גבי מחשב בתוכנות עיצוב, ומאפשרת גמישות רבה יותר שיכולה להיעשות על ידי חובבנים ולאו דווקא על ידי איש מקצוע. במילים אחרות, דפוס דיגיטלי מתאים לכרטיסי ביקור, מגנטים, עלונים, ניירות תדמית, מדבקות, מדבקות קיר, תגים וכדומה.

 

מדבקות קיר: רק דפוס דיגיטלי

מדבקות קיר הפכו בשנים האחרונות לטרנד חדש שהחליף את צביעת הקירות, הדבקת הטפטים ותליית תמונות. מדבקות מאפשרות לנו לקשט את הבית, המשרד והחדרים השונים בכל ציור שנרצה, בהדפסה פשוטה וזולה. הדפסת מדבקות קיר נעשית בטכניקת דפוס דיגיטלי, כאשר העיצוב נשמר על גבי קובץ ממוחשב שנשלח להדפסה ישירות על גבי נייר מדבקות. מדבקות קיר צריכות להיות מדויקות בעיצוב, בקווי המתאר, בצבעים ובאיכות ולכן ניתנות להדפסה אך ורק בעזרת דפוס דיגיטלי. בנוסף, מדבקות קיר מודפסות לרוב בעותקים בודדים ולכן משתלמות להדפסה בטכניקה הדיגיטלית ולא בטכניקה המסורתית.

 

מדבקות קיר בדפוס דיגיטלי: המלצות

מדבקות קיר נועדו לקשט את קירות הבית שלנו ולכן צריכות להיעשות ברמה הגבוהה ביותר של האיכות והדיוק. אנחנו משקיעים כסף ומאמץ רב בעיצוב האיור, ומכאן שאנחנו לא יכולים לוותר על איכות הדפסה. לפני שפונים להדפיס את מדבקות הקיר, מומלץ לערוך סקר שוק קצר ולראות עבודות הדפסה של בתי הדפוס שבחרתם. איכות ההדפסה היא שקובעת את תצורתה הסופית של המדבקה ואין מקום להתפשר ברמה ובאיכות. בנוסף, שוב שתדעו כי בתי דפוס רבים מעסיקים אנשי מקצוע (מעצבים גרפיים) שמחדדים את האיור שלכם ויוצרים לו גימור איכותי ומרשים. אל תהססו לדרוש זאת מבית הדפוס, מה גם שברוב המקרים לא תדרשו לשלם על שעות העבודה אלא תקבלו זאת כשירות נוסף לתשלום ההדפסה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב