דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמיכות פוך לקיץ? 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 4200 פעמים ]

 

שמיכות פוך לקיץ?

מזגן ופוך- סיפור אהבה

במדינה במזרח התיכון, הקיץ ארוך מן החורף, וההתמודדות עימו היא לעיתים מלחמה מתישה יותר מן ההתמודדות עם איתני החורף הטורדניים.מזגן כבר הפך לצו השעה בכל בית ודירה. ובין אם ירצו להודות בכך או לא, בעלי הבתים הממוזגים מתענגים לא פעם על פינוק של הפוך על הפוך: בחוץ חמסין, בפנים המזגן דולק עד קפאון חושים, ואנחנו מתחממים לנו מתחת לפוך.

הגיע הזמן שתצא מן הארון!

האמת היא שאין סיבה להתבייש בהרגל ה'מגונה' הזה של שימת מזגנים ושמיכות פוך תחת אותה קורת גג. לפתרון המפנק הזה יש גם הסבר הגיוני. מסתבר שבעיית הלחות בארץ היא בעיה קשה ביותר, אשר משפיעה על איכות חיינו ושינתנו לא פחות מן הטמפרטורה עצמה. בקיץ הדרך היחידה להיפטר מן הלחות הגבוהה היא על ידי הפעלת המזגן, וכדי לשמור על טמפרטורת גוף בריאה במהלך הלילה, כדאי שלא להסתפק בשמיכות 'פיקה' דקות, ולהתכסות בשמיכות פוך המשמרות את חום הגוף.

כמובן ששמיכות פוך בגירסתן הקלאסית, המחממות גם ביום הקר בשנה, יכולות להיות יותר מדי עבורנו בתום יום נוטף זיעה מחוץ לבית, לכן נוצר מצב שרבים מפעילים את המזגן על טמפרטורה כה נמוכה, עד שכל גיחה ממתחת לשמיכה מצמררת בקרירותה, ואף עלולה להוביל לצינון או שפעת באמצע הקיץ, מה שמכונה: 'צינון מזגנים'

שמיכות מזגן של פריד

בדיוק מן הסיבה הזו פיתחה פריד והוציאה לשוק את שמיכות המזגן שלה. שמיכות פוך מזגן הן שמיכות עשויות פלומה בתקן אירופאי בצפיפות של 80 גרם למטר ריבועי, ובד 100% כותנה רך במיוחד, אשר ביחד מעניקים את התנאים המושלמים לשינת מזגן עריבה, לא חמה מדי ולא קרה מדי, ונטולת לחות. כך תוכלו גם בקיץ להינות מן הכיף והפינוק של שמיכות פוך אמיתיות מפלומה, כפי שהתכוון המשורר, ועדיין תוכלו לצאת מן המיטה בבגדי קיץ מבלי לקפוא מקוררר!

שמיכות פוך מזגן- גם לחורף

שמיכות פוך מזגן לא נועדו רק לקיץ. גם בחורף, ובעיקר בחורף הישראלי, שמיכות פוך מזגן יכולות להיות שימושיות עד מאוד.

אמנם בעיית הלחות נפתרת ברובה בעונת החורף, אך עדיין השאיפה שלנו היא שביתנו יהיה חם דיו כך שנוכל גם לצאת ולהכנס תחת השמיכה מבלי לחלות, ואם לא לגבינו אנו מודאגים, אז לגבי הילדים שלנו, הרגישים כל כך להתקררויות ושאר תחלואות בעונת החורף.

עבור בית מחומם היטב על ידי חימום מרכזי, מזגן, או חימום תת רצפתי, שמיכת פוך בצפיפות גבוהה יכולה להיות חמה מדי, עד כי אנו או הילדים נסיר אותה מעלינו מתוך שינה. בכדי למנוע מצב זה  ניתן לרכוש כמה שמיכות פוך מזגן לבית, והבעיה נפתרה. חום הגוף נשמר, הבית מחומם היטב, והשינה עריבה.

שמיכות פוך מזגן לעונות המעבר

כמובן שבאופן טבעי, שמיכות המזגן מתאימות כמו כפפה לסתיו ולאביב. הפעם לא בגלל המזגן או החימום, אלא פשוט בגלל הטמפרטורה המאוזנת, לא קרה ולא חמה, אשר מאפיינת עונות אלו. לכולנו יש שמיכה שמשמשת אותנו בעונת המעבר, זו שמחליפה את הפיקה וקודמת לפוך החורפית, מדוע שלא נוכל להתפנק גם בזמן זה בשנה בשמיכות פוך?

לסיכום, שמיכות מזגן יכולות להיות אביזר נהדר לכל בית שיושביו אוהבים להתכרבל בכל עונות השנה. השאלה הנותרת היא: האם אתם מכירים בית שיושביו אינם עומדים בקריטריון זה?

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב