דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת דרכים במסגרת העבודה 

מאת    [ 29/11/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1648 פעמים ]

תאונות עבודה הם שם כולל למגוון סוגי תאונות העשויות לקרות במסגרת העבודה. סוג אחד של  תאונות עבודה הן תאונות הדרכים. תאונות אלה מתרחשות בדרך אל העבודה או חזרה, במסגרת נסיעות מטעם המעסיק ועוד. מה עושים אם חלילה ארעה לנו תאונת דרכים במסגרת העבודה?

 

  מה עושים אם נפגעים בתאונת דרכים במהלך עבודה?

יש להחליף פרטים כמו בכל תאונה, עם שאר הנפגעים,  כולל  כתובתם, מספרי הטלפון שלהם ופרטי המכונית. יש לרשום במפורט את כל פרטי האירוע כמו: איך התרחשה התאונה, השעה והיום בו היא התרחשה, שמות ודרכי התקשרות עם עדי ראייה לתאונה, צילום של זירת התאונה. חשוב לתעד את הפרטים בצורה מדויקת כדי להוכיח שהתאונה אכן התרחשה בשעות העבודה.

 

פנייה אל המעסיק

הנפגע צריך להחתים את המעביד על טופס 250 שהוא טופס בו נרשם כי אכן לנפגע  קרתה  לעובד ארעה תאונת דרכים במסגרת העבודה. בטופס זה נרשמים פרטי התאונה ועל המעביד לחתום עליו על פי חוק. לאחר שהמעביד חותם על טופס 250 על הנפגע לפנות אל רופא משפחה ולקבל אישורם מיוחדים לנפגע תאונת עבודה.

 

קבלת טפול רפואי

הנפגע חייב  לגשת לטיפול רפואי באופן מיידי. במקרה שלנפגע אין פציעות חיצוניות ייתכנו פציעות אחרות או השפעות של התאונה על הגוף שיתפרצו בהמשך. העובד חייב ליידע את הרופא המטפל על כך שהתאונה התרחשה במהלך העבודה. הרופא חייב לתעד  זאת ועל הנפגע  לצלם את כל המסמכים המעידים על מהלך הטיפול הרפאי כולל אבחונים, הפניות,תרופות, וצילומים שעבר. כל הטפולים הרפואיים שניתנים בהמשך צריכים להיות מתועדים, כולל בעיות שצצות בעקבות התאונה, טיפולי המשך וכו'. אל ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. בוועדה עורכים  בדיקה רפואית לפיה יוחלט מהם אחוזי הנכות להם הנפגע זכאי. לפי שיעור הנכות ייקבע גובה הפיצוי שיועבר לעובד מביטוח לאומי וזהו גם הבסיס בתביעה של חברת ביטוח הרכב.

 

אשור משטרה

לאחר שהנפגע מקבל טיפול רפואי הוא צריך ללכת למשטרת התנועה ולהציג בפניהם את המסמכים הרפואיים כדי לקבל אישור משטרתי לגבי תאונת הדרכים.

 

פיצויים

מכיוון  שהנפגע היה מעורב בתאונת דרכים במהלך עבודתו, הוא יכול לתבוע שני גורמים: הביטוח הלאומי וחברת ביטוח הרכב שלו.  הפיצוי של שני הגורמים לא יהיה כפול . . ביטוח לאומי מעניק פיצויים על אובדן הכנסה בעוד שחברת הביטוח מפצה על מה שלא שולם לעובד.   נפגע שמכוסה על ידי פוליסות ביטוח נוספות כמו  אובדן כושר עבודה יכול לקבל מהם פיצויים נוספים. נפגע שנקבעים לו מעל לעשרים אחוזי נכות צמיתה זכאי לקצבת נכות חודשית קבועה. אם הנפגע מקבל מתחת לעשרים אחוזי נכות הוא מקבל  פיצוי חד פעמי.

 

עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה.

עובד שארעה לו תאונת דרכים במסגרת העבודה צריך לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין בתחום הנזיקין. העובד צריך להוכיח שהתאונה אכן התרחשה במסגרת העבודה וזו משימה מורכבת וסבוכה למי שאין לו ידע משפטי. עורך הדין הבקיא ברזי החקיקהיודע כיצד לנהל את התביעה על הצד הטוב ביותר. עורך הדין ינסה להגדיל את סכום הפיצוי בדרכים שונות ובאמצעות חקירה מקיפה של האירוע. העובד לא צריך להתרוצץ בין המוסדות השונים ולכלות את כוחותיו. הנפגע יכול להתרכז בהחלמה בעוד עורך הדין מטפל בתביעה.

 יצוג בועדות רפואיות || נזקי גוף || נזקי גוף במרכז

http://work-accident-law.com הכל על דיני נזיקין, תאונות עבודה, פיצויים, נכות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב