דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימוץ פתוח מול אימוץ סגור 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3248 פעמים ]

תהליך האימוץ הוא תהליך של קבלת ילד ממשפחתו הביולוגית למשפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד והעברת חובות וזכויות אלה למשפחה המאמצת. בסופו של דבר ההורה המאמץ הופך להורה החדש של הילד שאימץ מכל הבחינות.

במדינות מערביות רבות לדוגמת ניו-זילנד, אוסטרליה, קנדה וחלק ממדינות ארה"ב, הכלל לאימוץ הוא למעשה האימוץ והסגור והחריג יותר הוא האימוץ הפתוח, לעומת האימוץ בארץ אשר בו הכלל הוא האימוץ הסגור והחריג לו, בשונה מהם, הוא האימוץ הפתוח.

אימוץ סגור משמעותו סגירת הגולל על משפחת המקור, היא המשפחה הביולוגית. מרגע האימוץ מתנתק הקשר בין הילד המאומץ לבין הוריו הביולוגיים וכן חל חיסיון הדדי בין ההורים הביולוגיים לבין ההורים המאמצים. כשהילד מגיע לגיל 18 הוא רשאי לפנות לשירות למען הילד ולבקש לפתוח את תיק האימוץ שלו, על מנת לברר אודות הוריו הביולוגים.

בניגוד לכך, באימוץ פתוח הקשר בין ההורים הביולוגים לבין הילד אשר מסרו לאימוץ יכול להתקיים במידה והצדדים יירצו ובנוסף בין ההורים המאמצים להורים הביולוגים. הקשר יכול להיות רחב או מצומצם, תלוי בדינמיקה והחיבור בין המשפחות והרצון בקשר כמו, מצומצם לכדי החלפת מידע בלבד או טלפון אחת לשנה ובחגים, או רחב באמצעות מפגשים קבועים בין המאומץ לבין הוריו או אפילו אחיו הביולוגים ואינטרקציה קבועה איתם.

על פי מחקרים אשר נעשו בתחום האימוץ הסגור, התגלה שקיים חור שחור אצל המאומצים, כיוון שכל חייהם הם עסוקים בשאלה מיהי משפחתם הביולוגית. גם בהגיעם לגיל 18 הם אינם ממהרים לפתוח את תיק האימוץ, שכן קיים חשש גדול בידיעה האמיתית מי הם הוריהם הביולוגים. כל חייהם הם חיים בפנטזיה אודות הוריהם הביולוגים; האם הם הורים עשירים ומשכילים אשר לא יכלו לגדל את ילדם או שמא ההורים נרקומנים מחוסרי בית.

בישראל,האימוץ הסגור הוא ההליך המשפטי הקביל בדרך כלל, אולם יש משפחות אשר מקיימות בהסכמה אימוץ פתוח וברובן הקשר עם משפחת המקור הוסיף ביטחון להורים המאמצים ותרם גם לילדים שקט ושלווה כי אין להם צורך לחיות במרדף אחר הוריהם הביולוגים. תנאי חשוב לקיום האימוץ הפתוח הוא כמובן הסכמת ההורים המאמצים וההורים הביולוגים כדי שיוכלו לשתף פעולה ביניהם. בישראל לא נתקבלו עד היום בקשות בבית המשפט לאימוץ פתוח (למעט מקרים של בני משפחה אשר ביקשו לאמץ את בן משפחתם). בשנת 2006 הוגשה על ידי משרדנו בקשת רשות ערעור, חסרת תקדים, בפני בית המשפט העליון אשר מטרתה להחיל את סוגיית האימוץ הפתוח במקרים מסוימים גם בארץ.

אמנת האג

חטיפות ילדים הן מהדברים הקשים שניתן להיתקל בהם. כשפורץ סכסוך בין שני הורים לפעמים המטרה מקדשת את האמצעים, והדבר החשוב ביותר נשכח: טובת הילד.בנושא זה שהוא אישי ורגיש, מתעוררות סוגיות משפטיות מורכבות.


http://kid-kidnapping-law.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב