דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים מה זה? 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2716 פעמים ]

רצפת הפרקט היא רצפת עץ העשויה חלקי עץ רבים,  שהותאמו יחד כמו פסיפס, זה יכול להיות בגדלים שונים, גדול כמו באולם נשפים או קטנה כמו באמבטיה. לעתים קרובות, פרקטים עשוים מסוגים שונים של עץ עם דגמים וצורות שונים, כדי ליצור מראה של דפוס ייחודי. טכניקת שיבוץ ריצוף פרקטים משמשת גם על פריטי ריהוט דקורטיביים, במיוחד במזרח התיכון ובהודו, בה יש מסורת ארוכה של פרקטים עם עיצוב מיוחד של הגרפיקה.

 

מטרת היסוד של פרקטים, כמובן, היא על מנת לכסות את הקורות של הרצפה ולספק משטח לאנשים ללכת. מבחינה היסטורית, בבתים זולים יש רצפות עץ פשוט משום שהם זולים יותר לייצור, בעוד שבבתי העשירים היו קומות מפוארות עשויות אבנים דקורטיביים כמו שיש, אבן גיר, צפחה. כאשר ריצוף פרקטים פותח, זה פתח את האפשרות לרצפות עץ דקורטיבי בבתים של עשירים, קבלנים רבים שנתפסו על הטכניקה, הן כי זה היה ייחודי, עמיד, ויפה. לבסוף, בניגוד לריצוף אבן, פרקטים אין מלכודות לחות שגורמים לקורות של הרצפה להירקב, בסופו של דבר גורם להם להיהרס לחלוטין.

 

כל סוג של עץ יכול לשמש כדי ליצור דפוס לפרקט. לפעמים דפוס הפרקט עשוי להיות עדין, שונות של הגרגרים בין אריחי ריצוף, ואילו במקומות אחרים עשויים להשתמש ברצועות בצבעים שונים בתכלית. דפוסי פרקט קלאסי כוללים אדרה, סל, שברון, וסגנון ריצוף לבנים. במיוחד פרקטים מצועצעים המשתמשים במגוון של צורות גיאומטריות כדי ליצור תבנית גדולה ויפה אשר עשויה לכלול עיצובים כמו פרחוני, צבעי שמש, או אמנות מופשטת.

 

באופן מסורתי, פרקטים עשויים מחתיכות של עץ חתוך, כך שהם יכולים להיות מחוברים יחדיו. מכיוון שהרצפה הוא מוצקה לאורך כל הדרך, זה יכול להיות מושטח בחול למטה, וכפי שאתם יכולים לשער איכות פרקטים מדרדרת עם הגיל, והם צריכים להיות מוחלפים. פרקט זול כמו פורניר, הוא רצועה דקה של עץ באיכות גבוהה מורכב על לוח פורניר לפעמים יכול לפצות על הפרקט הזול, בהתאם לסוג הרצפה, בעוד שריבוד, בסוג הזול של הפרקט, לא יכול.

רוב האספקה בחנויות פרקטים דורשים לשאת את החומרים עבור פרקט, החל מאריחי אדרה כדי להתקין רצועות בודדות של המיועדות בכדי ליצור תבנית משלך. לשימוש מקצועי מומלץ ריצוף מפרקטים גדולים, על מנת להבטיח כי התבנית היא תהיה, עקבית, ותואמת היטב. עבור חדרים קטנים, מומלצת התקנה באמצעות אריח הפרקט, ההתקנה יכולה להיות מושלמת עם כמה ימים של עבודה קשה.


Mysterion




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב