דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבעיה הטיפול בקרינה אלקטרו-מגנטית: שקיפות 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 291   [ נצפה 2052 פעמים ]

דיון מיוחד שנערך בכנסת בנושא קרינה-אלקטרו-מגנטית במוסדות חינוך (יום ב', 23/11/10), אמצה הוועדה המשותפת לנושא סביבה ובריאות המלצות לצמצום חשיפת תלמידים לקרינה אלקטרו-מגנטית. 

 

עמותת מלר"ז הזהירה לא מכבר כי נהוג לחשוב שהבעיה העיקרית במוסדות חינוך היא קרבתם לאנטנות סלולריות, אולם מקור הסכנה האמיתי הוא בקרינה האלקטרו-מגנטית, הנפלטת מארונות חשמל, עמודי מתח גבוה ומתקני חשמל שונים. מלר"ז חשפה לציבור כבר לפני כשנה חריגות קרינה גבוהות מהמותר בממוסדות החינוך בפתח תקווה, רמלה ואילת, במשרדים רבים, מפעלי תעשיה ובתים פרטיים. בסה"כ בדקה מלר"ז 490 מוסדות חינוך, בנייני משרדים ובתים פרטיים במהלך 2009, ומצאה חריגות ב-190 מהם (כשליש !!). 

 

על פי ההמלצות שגובשו על ידי פרופ' סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה של הסרטן ושל הקרינה במכון גרטנר, ממליצה הועדה לצמצם ככל שניתן את חשיפת התלמידים וילדי הגנים למקורות קרינה חשמלית, על ידי בדיקות סדירות של רמת הקרינה, תחזוקה שוטפת של מקורות מתח חשמלי והעלאת המודעות לנושא. באשר לשימוש במערכות תקשורת ומחשוב,  מומלץ כי מערכת החינוך תעדיף להשתמש בטכנולוגיות פשוטות ובטוחות, למשל חיבור ברשתות קוויות על פני הכנסת טכנולוגית תקשורת מחשבים אלחוטיות.

 

חשוב לדעת כי הקרינה החריגה אינה מתפזרת בכל המוסד, הבית או המשרד, אלא רק סמוך וקרוב מאד למקור קרינה כמו קו מתח, ארון חשמל וכד'. הבעיה היא כי יש לאתר את המקום ממכלול הגן או בית הספר, וזוהי עבודה מורכבת המחייבת ידע מקצועי רב. את החריגה בקרינה משדות מגנטיים ניתן לתקן לעתים ללא כל הוצאה תקציבית, ולעתים הנושא כרוך בהוצאה גדולה. 

 

הבעיה העיקרית כיום היא חוסר הרצון של ראשי ערים רבים לבדוק את הנושא, לפרסם בגלוי לציבור את הנתונים ולגשת לתיקון הליקויים שאת רובם ניתן לתקן מיד. עמותת מלר"ז פונה לציבור ההורים והעובדים להזמין בעצמם את בדיקות הקרינה החשמלית. עלות הבדיקה בדרך כלל הינה קטנה ביותר ביחס לנזק שעלול להיגרם אם נתעלם מהנושא. 

מלר"ז – המועצה למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל, הינה העמותה הציבורית הראשונה שהוקמה בארץ כדי לפעול לקידומם של כמה מהנושאים הבעייתיים של איכות החיים והסביבה. מלר"ז הוקמה בשנת 1961 ופעלה לחקיקת החוק למניעת מפגעים – חוק כנוביץ.תחומי הפעילות העיקריים של העמותה הינם ביצוע מדידות קרינה סלולארית וחשמלית, הפעלת ניידת למדידת זיהום עשן מכלי רכב, טיפול במפגעי רעש ומיחזור פסולת במגדלי משרדים. http://www.malraz.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב