דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 דברים שכדאי לשים לב לפני שבוחרים מרכזיה 

מאת    [ 28/11/2010 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2187 פעמים ]

1.    כמה אנשים ישתמשו במרכזיה ? מספר המשתמשים במרכזיה תלוי כמובן במספר העובדים בארגון שלך אבל לא רק, מספר המשתמשים במרכזיה כולל גם את הלקוחות שמתקשרים אליך. אם יש לך לדוגמא עסק מכירתי וכל העמדות תפוסות, אתה לא רוצה לאבד את הלקוח, ולכן כדאי שתהיה לך גם אופציה של ?המתנה'.

2.    נתב שיחות ? פונקציה שיווקית ראשונה במעלה. כאשר אתה שם נתב שיחות במרכזיה שלך המתקשר חושב שהוא הגיע לחברה גדולה ורצינית גם אם יש בה 3 אנשים. נתב שיחות חכם נותן גם אופציות של פרסום מבצעים כאשר הלקוח "שבוי" בהמתנה או בתור פתיח לפני נתב השיחות.

3.    יש לי מזכיר/ה/מרכזנ/ית ? מזכיר/ה/מרכזנ/ית היא אופציה טובה לסינון וניתוב שיחות. אתה יכול לנתב את כל השיחות אליו/ה והיא/הוא כבר תעביר/יעביר למי שצריך. כמובן שהיא/הוא תזדקק/יזדקק לטלפון חכם שיגיד לה/ו אם אתה פנוי או לא ולכזה שייתן מענה לכמה שיחות שמגיעות אליו/ה במקביל. כל ארגון והצרכים שלו, לכן יש לשקול עלות מול תועלת. במידה ומזכיר/ה הינו/ה חיוני/ת למשרד- ניתן להתאים טלפון שעונה על הצרכים אך אינו זקוק לנתב שיחות. ניתן גם להכניס נתב שיחות ובכך לשחרר את המזכיר/ה ולאפשר לו/ה לעסוק בדברים אחרים. במידה וניתן להחליף את משרת המזכיר/ה (או המרכזנ/ית) במערכת טלפונית-ייתכן וזה יאפשר לך חיסכון של משכורת חודשית.

4.    הקלטה ואחזור הקלטות ? בהרבה חברות יש צורך בהקלטת שיחות לצרכים שונים. החל משירות לקוחות, הצעת מחיר או עסקאות פיננסיות. רוב המרכזיות יכולות להקליט את השיחות, אם לאחסון חיצוני או לאחסון במרכזיה עצמה אבל מה שאתה צריך לבדוק זה באיזה מהירות אתה יכול לאתר את ההקלטה. המהירות הזו יכולה להיות שווה הרבה כסף בפיצוי או הנחה ללקוח שאומר משהוא אחד ולך אין את היכולת לחלוק עליו.

5.    האם אני צריך מספר לכל עובד ? בעולם של היום לכל אחד יש טלפון סלולארי עם "המספר" שלו. השאלה היא האם גם בארגון שלך לכל עובד יש מספר בזק/הוט/סמייל משלו? יש ארגונים שבאופן מכוון מעוניינים שאפשר יהיה להגיע ישירות לכל עובד ויש ארגונים עם נתב שיחות/מזכיר/ה שמסתפקים במספר אחד כללי לארגון. לשני המצבים צריך להתכונן, מספר לכל עובד מצריך אותי לקנות מספרים ולדאוג שהם יגיעו לאדם הנכון. מספר אחד מצריך תכנון נכון שיאפשר כמה שיחות במקביל.

6.    מספר סניפים ? אם אני ארגון עם כמה סניפים אני רוצה קשר קבוע וזול בין הסניפים. אפשר לעשות את זה בעזרת מרכזיות שתומכות ב IP וכך בעצם מתאפשר לדבר בין הסניפים בחינם ולחסוך את העלויות הגבוהות של שיחות תכופות בין המשרדים.

7.    עבודה מהבית ? אם כבר דיברנו על מרכזיות תומכות IP, האם בארגון שלך יש אנשים שעובדים מהבית? אנשים שצריכים להיות זמינים בשעות לא שגרתיות? מרכזית IP נותנת לך את האופציה "להרחיק" שלוחות לכל מקום בעולם עם אינטרנט (גם לטלפונים סלולאריים). כלומר- המספר נשאר אותו מספר, כאשר הלקוח מגיע אליך, ללא קשר היכן אתה נמצא.

8.    תמיכה בתקלות ? אחד הדברים החשובים כשבאים לקנות מרכזיה הוא להבין מהספק את זמני התגובה שלו לסוגים שונים של תקלות. אל תצפו שתקבלו את אותה עדיפות כאשר אתם באים עם תקלה שהמרכזיה לא עובדת לעומת בקשה להוספת שלוחה. כמו כן חשוב מאוד לקבל המלצות מחברות אחרות שקנו מרכזיות מהספק ממנו אתם חושבים לקנות. הספק יפנה אתכם לשתיים-שלוש חברות מרוצות. תבקשו שמות של 20 לקוחות. אם הוא יוכל לתת לכם אותם בלי לחשוב פעמיים- נראה שבאמת רוב הלקוחות שלו מרוצים. הנקודה הזאת חשובה כיוון שמרכזיה שלא עובדת במשך יום שלם או יותר עלולה לעלות לכם הרבה כסף ולגרום לאבדן של לקוחות. חשוב שמערכת התמיכה של הספק תהיה מהירה ומקצועית.

9.    שדרוגים ותוספות ? כל מרכזיה בנויה חלקים חלקים. כאשר אתה קונה מרכזיה אתה קונה אותה לצרכים של עכשיו בתוספת של 10-15%. אבל מה קורה אם אחרי שנה העסק תופס תאוצה ואתה צריך לעשות שדרוג גדול? בשביל זה צריך לדעת מראש את העלויות של התוספות כדי שלא יצרו לך חור בארנק?

10.    מחיר ? יש פתגם שאני מאוד אוהב שאומר "אני לא מספיק עשיר כדי לקנות בזול". אני לא אומר לקנות את המרכזיה הכי יקרה שמציעים לך. מה שאני כן אומר זה לקנות את המרכזייה שהכי מתאימה לך גם אם היא לא הזולה ביותר כי בסופו של דבר המרכזיות הזולות עולות ביוקר.

 

צביקה אברמוביץ
יועץ מומחה לטלפוניה ולמרכזיות.
לקריאת מאמרים נוספים: צביקה אברמוביץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב