דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי פוריות 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1739 פעמים ]

כ 10-15% מהזוגות נתקלים בבעיות במהלך הניסיון להביא ילדים לעולם. כ- 40% מהבעיות של אי פריון מיוחסות לאישה ומספר דומה של בעיות אי פוריות מיוחס לגבר. חלק אחר מבעיות הפוריות מיוחס לשילוב גורמים ולגורמים בלתי מוסברים.
מרבית הזוגות מצליחים להרות במהלך 4-6 החודשים הראשונים מתחילת ניסיון הכניסה להריון, התקופה המקובלת שלאחריה אי התעברות עלולה להצביע על בעיות אי פריון, ומקובל לערוך בירור של נושא הפריון הינה לאחר שנה של קיום יחסי מין ללא הגנה וניסיון בלתי מצליח להביא ילדים. לנשים שגילן הינו 35 שנים, ולבני זוג אשר אחד מהם לפחות משתייך לקבוצות סיכון שונות (עבר של מחלת סרטן ובפרט סרטן באחד מאיברי הפריון, מחלות כרוניות שונות, בעיות בבלוטת התריס, היסטוריה של בעיות פוריות בקרב בני משפחה אחרים וכד'), מומלץ לערוך בירור כבר לאחר חצי שנה ולעיתים אף במקביל לתחילת ניסיונות הכניסה להריון).
הגורם הראשון בו מומלץ להיוועץ בתחילה הדרך כאשר בני זוג נתקלים בבעיות אי פוריות, הינו הרופא המטפל אשר יערוך את הבירור הראשוני. בבירור הראשוני הרופא ינסה לברר פרטים על אורח החיים של בני הזוג (נהוגים לעשן? לצרוך אלכוהול? לבצע פעילויות הפוגעות בפוריות? האם הינכם תחת לחצים שונים וכיו"ב?), עבר משפחתי, נתונים פיזיולוגיים בסיסיים שעלולים להשפיע על הפוריות ועוד.
כמו כן, בתחילה עשויים בני הזוג להידרש לבצע בדיקות שגרתיות שונות, לרבות בדיקות דם ושתן - הכוללות בדיקת הפרופיל ההורמונאלי (המתבצעת ביום השני או השלישי לדימום הווסתי), ויטמינים וכד'. לאחר קבלת תוצאות הבדיקות, תהיה לרוב בידי הרופא תמונה ראשונית שתאפשר להחליט על דרך הפעולה המומלצת, לרבות פניה לרופא המתמחה בתחום הפוריות. לא אחת, תוצאות הבדיקות יהיו תקינות אז תידרשנה בדיקות נוספות לאיתור בעיית אי הפוריות, במידה וישנה.
בשלב זה, יש לבצע בדיקה מושכלת ולבחור ברופא מומחה בעל ניסיון רב בתחום הפוריות והטיפול בבעיות אי פוריות, שהינו בעל גישה המתאימה לגישתם של בני הזוג, מדובר בהחלטה שעשויה להשפיע על חיי בני הזוג ועתידם, בלא צל של ספק ראוי כי הבחירה ברוא תיעשה תוך הפעלת שיקול דעת ולאחר מחשבה רבה.
בהמשך, בעצה אחת עם הרופא המטפל ולעיתים לאחר בדיקות רפואיות מקיפות, יחליטו בני הזוג והרופא האם נדרשת מעורבות רפואית נוספת (בין אם מקור בעיית הפוריות נמצא, ובין אם לא נמצאה סיבה לבעיית אי פריון) ובאיזו דרך לבחור - לרבות טיפול הורמונאלי חליפי, טיפול אנטיביוטי (במקרה של זיהום נרתיקי או זיהום רחמי), טיפולי פוריות שונים...
הטיפול המוצע ע"י ד"ר ברוך פיליפ הוא טיפול אלטרנטיבי. ד"ר ברוך הוא רופא נשים קונבנציונאלי המתמחה בפוריות הגבר והאישה אבל בשונה מרופאים אחרים הטיפולים הם בשיטה טבעית הכוללת פיט ותרפיה - טיפול ע"י חימום הנרתיק לבעיות של דלקות, פטריות וזיהומים חוזרים בנרתיק. הטיפול נועד לטפל בבעיות אילו אך תוך כדי העבודה נמצא שנשים שעברו טיפול זה רירית הרחם שלהן גדלה בצורה טובה ובריאה ביותר. נשים שרוצות להיכנס להיריון עם בעיה ברירית הרחם לאחר טיפול זה מצליחות להרות מספר רב של פעמים.


המלצות שלי על בתי-עסק ועצמאים:



  1. חנות שעונים

  2. תיקון תריסים בת"א




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב