דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך לדעת כשמעצבים הזמנות לחתונה? 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 796   [ נצפה 2445 פעמים ]

הזמנות לחתונה הן חלק מאוד כייפי בהכנות לחתונה, אבל הן עדיין חלק קטן יחסית מעשרות המטלות העומדות בפני הזוג ולא כדאי לבזבז עליהן יותר מדי זמן - לכן פירקנו עבורכם את השלבים בביצוע משימה זו כך שכל מה שתצטרכו לעשות זה רק לסמן "וי" ולהתקדם הלאה.

המטלות:


    • בחרו את הסגנון שלכם- קודם כל תחליטו איזה סגנון אתם אוהבים: קלאסי, מעוטר, מאוייר או ילדותי-מצוייר.

    • בחרו מעטפות - בדקו האם אתם מקבלים מעטפות מהאולם ובאיזה גודל הן או אם החלטתם לקנות מעטפות בעצמכם, בחרו את הגודל והמקום שבו תרכשו את המעטפות (שימוש במעטפות האולם מקל על בחירת גודל ההזמנה וחוסך לכם לא מעט כסף)

    • בחרו מעצב הזמנות – הסתמכו על המלצות קודמות או צפו בתיק העבודות שלו. קבלו ממנו מידע על התוצאה הסופית שתקבלו, כמה וריאציות שונות תוכלו לקבל ממנו ומה העלויות שלו + עלויות הדפוס. שימו לב, ניתן לבחור בין הזמנה חד-צדדית, דו-צדדית והזמנה מתקפלת – בקשו הצעה על הסוג שאתם מעדיפים או בקשו הצעות על כל הסוגים ואז תחליטו.

דבר חשוב מאוד שצריך לשים לב אליו שמעצבים אצל גרפיקאי – בחלק מהמקומות יתנו לכם לבחור מתוך קולקציה קיימת ורק יתאימו את השם והפרטים ובחלק מהמקומות יציעו לכם עיצוב מאפס לפי בחירתכם. כמובן שעיצוב מאפס מבטיח לכם שההזמנה שלכם תהיה ייחודית, לכן בדקו והחליטו אם אתם רוצים להיות כמו הרבה אחרים או להיות מיוחדים.


    • החליטו על הטקסט – הטקסט שמשתמשים בו בהזמנה צריך לשקף את הזוג בצורה הטובה ביותר, אך מצד שני לא להיות ארוך ומשעמם. בחרו מתוך מגוון נוסחים הקיימים היום, תסתכלו על הזמנות של חברים ומשפחה, ואז התאימו את הטקסט אליכם. ניתן להיעזר במעצב שלו בוודאי ניסיון רב בתחום. חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים- שלא יהיו טעויות בשמות או מקומות שאחר כך תצטערו עליהן, לכן בדקו טוב את ההזמנות לפני המשלוח לדפוס, הראו גם לאנשים שלא עירבתם בבחירת ההזמנות- בדרך ככל עין זרה קולטת את הטעויות יותר טוב מעין שכבר ראתה את ההזמנה. אילו פרטים חשוב לא לשכוח לרשום? שמות המתחתנים ושמות ההורים, פרטי מקום האירוע והשעה, תאריך לועזי ועברי וטלפונים או מיילים לאישור הגעה. אם יש דברים נוספים, כמו לזכור להביא בגד ים, זכרו לציין זאת בהזמנה.

    • בחרו את סוג הדף – גם פה יש מגוון רחב של אפשרויות – נייר כרומו 300 גרם, נייר ממוחזר, נייר עם טקסטורה ועוד... בשביל לא ללכת לאיבוד, התייעצו עם המעצב שלכם איזה נייר הכי מתאים לעיצוב שבחרתם. לעיתים ניתן לעצב עיצוב קלאסי פשוט יחסית וסוג הנייר יתן לו גימור יוקרתי או לעצב עיצוב מיוחד ולהשתמש בנייר "רגיל" עבה ויפה ובכך לחסוך הוצאות מיותרות ועדיין לקבל תוצר מהמם.

    • חשבו מספר ההזמנות – לפני מחליטים על כמות להדפסה יש לבדוק את כמות המוזמנים ברשימה שלכם. צריך לזכור שאם שולחים לזוג או משפחה, אין צורך לשלוח מספר הזמנות אלא מסתפקים בהזמנה זוגית או משפחתית. רצוי להחליט מראש על כמות שתהיה מספקת, כדי שלא תצטרכו להזמין עוד, אך שלא תהיה גדולה מדי וסתם "תיתקעו" עם רזרבות מיותרות. חשוב לדעת שמחיר הדפוס נוטה לרדת ככל שהכמות גדלה, כך שכמות גדולה במעט ממה שצריך יכולה להוריד את המחיר ליחידה.

איך מחשבים? נהוג בדרך כלל להכין הזמנות ל-60%-70% מסך המוזמנים (אלא אם כל המוזמנים שלכם רווקים..), כלומר אם יש לכם 400 מוזמנים מומלץ להזמין כ- 240-280 הזמנות.


    • מתי לשלוח את ההזמנה? הזמנה לחתונה בדרך כלל מעצבים חודשיים – שלושה לפני החתונה, ויש לשלוח אותה בדואר כחודש לפני החתונה על מנת שתגיע בזמן.

    • לסיכום – שמרו על איזון! ההזמנות הן אמנם חלק חשוב בתהליך ההכנות לחתונה אך הן לא היחידות, לכן השקיעו זמן ומאמץ אבל דאגו שההשקעה תהיה פרופורציונלית לשאר המטלות שעליכם לבצע.

שיהיה בשעה טובה ומזל טוב! 

שרון גולן היא הבעלים של גולן סטודיו, סטודיו צעיר ומשפחתי שהוקם במטרה לתת פתרון לעסקים בתחומי המיתוג, השיווק והקידום ברשת האינטרנט. צרו איתי קשר במייל href="http://www.reader.co.il/myhome/penname/edit/sharon.g.design@gmail.comsharon.g.design@gmail.com">">sharon.g.design@gmail.com או באתר www.golanstudio.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב