דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין וסטריאוטיפים 

מאת    [ 26/11/2010 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2108 פעמים ]

לפי הספר גבעת ווטרשיפ, לארנבונים יש פתגם שאומר "ענן אחד מרגיש בודד." כשהארנבונים רואים ענן הם יודעים שעוד רבים יבואו בעקבותיו. גם המילה גירושין היא מילה שמרגישה בדידות כאשר לא מלווה אותה נחיל של מילים אחרות שאנחנו נוטים להצמיד אליה. מילים אלה, או סטריאוטיפים אלה, ראויים לבדיקה קצרה. להלן נציין כמה סטריאוטיפים שקשורים בעולם המושגים שלנו עם המילה גירושין.

מלחמת עולם: מהסרט קרמר נגד קרמר ועד מלחמת רוז ברוז אנחנו נחשפים באופן קבוע לדימוי הפופולארי של זוג שנמצא בהליכי גירושין ומנהל מלחמה איומה ואכזרית על כל נושא שקשור לתהליך. גירושין נתפסים כעניין כואב ומלוכלך כמעט כמו מלחמת העולם הראשונה שמורכב מסדרה אינסופית של מריבות וקרבות. אין ספק שישנם מקרי גירושין רבים שיכולים לפרנס את הסטריאוטיפ הזה. מצד שני ישנם גם מקרים שבהם בני הזוג לשעבר מצליחים לסיים את מערכת היחסים בצורה תרבותית ומנומסת ואפילו נשארים ביחסי ידידות. חשוב להדגיש שהליך גירושין בהסכמה הוא אפשרי כדי שזוגות לא ירגישו שאין להם ברירה מלבד פתיחת מלחמה אכזרית. חשוב לדעת שניתן לבצע פרידה ידידותית, לדוגמה בהליך של גישור שמאפשר הליך הרבה פחות כואב.

חורבן הבית: גירושין הם נקודת הסיום של המשפחה המסורתית. זוג שמתגרש יוצר בית הרוס והורים גרושים פירושם משפחה הרוסה. זו התגובה הרגשית המקובלת למוסד הגירושין. שוב, אין ספק שהליך גירושין הוא נקודת הסיום של המשפחה המסורתית. אין זה אומר, עם זאת, שמפחה מסורתית היא המשפחה היחידה האפשרית ושכל משפחה שאיננה מצייתת לכללים של המשפחה המסורתית היא משפחה הרוסה. לעיתים, המשפחה שלפני הפרידה בין בני הזוג היא המשפחה הלא מתפקדת וההחלטה על גירושין היא כמו ניתוח שנועד להציל את המשפחה. אנחנו התרגלנו לחשוב שמשפחה טובה היא משפחה עם אבא ואימא שחיים ביחד, אבל לעיתים מוטב בהרבה לחיות במשפחה שבה ההורים פרודים ולא מאמללים בצוותא זה את חייו של זו וביחד את חיי הילדים. אין מדובר פה בחורבן הבית אלא רק במעבר דירה אל בית אחר שלעיתים הוא בית טוב יותר.

ילדים אומללים: אם מישהו יטרח לשאול ילדים שחוו הליך של גירושין הוא יגלה שלעיתים הילדים שמחים על כך שההורים שלהם התגרשו. ילדים אינם טיפשים והם בהחלט מרגישים מתי ההורים שלהם מאלצים את עצמם להישאר ביחד "לטובת הילדים." ילדים רבים אינם רוצים שההורים שלהם יתעבו אחת את השני אבל ימשיכו לחלוק קורת גג רק בשביל לשמור על שלומם של הילדים. גירושין, עבור לא מעט ילדים, הם הסוף של הטראומה ולא ההתחלה שלה. הטראומה של הורים שמכריחים את עצמם לחיות ביחד מגיעה לסיומה עם ההחלטה על גירושין והילדים יכולים לנשום לרווחה ולהתחיל לחיות מחדש את החיים שלהם, בלי להרגיש שהם האשמים בכך שזוג אנשים שמתעבים זה את זו מחויבים לחיות באותו בית.

ההחלטה על גירושין איננה החלטה פשוטה ואין לקבל אותה במהירות וכלאחר יד. כדי להגיע להחלטה הנכונה בעד או נגד גירושין יש להבין את הטיעונים לשני הכיוונים ולא להיות עבדים לסטריאוטיפים שאינם מבוססים. רק על-ידי כך שבני הזוג יביטו במציאות בעיניים פקוחות הם יצליחו לקבל את ההחלטה הנכונה עבורם.

בלוג על גירושין: http://www.wowwq.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב