דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבא לתינוק במשרה מלאה. גברים הורים??? 

מאת    [ 11/06/2007 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 3729 פעמים ]

אבא במשרה מלאה

נכתב ע"י עמיחי סנדלר.

מה קורה לגבר ישראלי ממוצע בין כ-30 ברגע שמתהפך עולמו והוא הופך לאב לתינוק? לכאורה זו שאלה שהתשובה לה מפרנסת המוני מאמרים,מחקרים ודעות. אך מה קורה כשלמשוואה מצטרף עוד נעלם והוא כשהאב הופך למטפלת במשרה מלאה והאם חוזרת לעבודה. על שאלה זו אנסה להשיב מניסיוני האישי....
לאחר שאשתי סיימה את חופשת הלידה שלה החלטנו שאני אעזוב את מקום עבודתי ואטפל בתינוקת לתקופה מסוימת. צירוף של נסיבות אישיות הביא אותנו להחלטה זו. מרגע החזרה שלה לעבודה ולאחר חפיפה קצרה (בתוספת מספר תדריכים קצרים...) הפכתי למטפלת במשרה מלאה לתינוקת בת ארבעה וחצי חודשים.
ביום שהיא חזרה לעבודה הרגשתי כמו שמרגיש רס"פ בצבא לאחר החלפת החתימות בקו, הפלוגה שאותה מחליפים יוצאת ואז נשארים לבד במין דממה כשאתה קולט שכל העולם מונח על כתפיך הצרות. טוב אין צורך להיסחף למחוזות דרמטיים מדי בכל זאת מכשיר הפלפון נחלץ לעזרתנו והאישה בכל אופן דואגת לשמור על קשר רציף שחס וחלילה לא יקרה איזה שהוא מאורע שישאיר נזק בלתי הפיך כמו לדוגמא חשיפת הילדה לעולם החיצון בבגדים לא תואמים ושאר צרות מהסוג הזה.
הדעה הרווחת בקרב גברים היא שטיפול בתינוקות לאורך יום שלם הוא משחק ילדים. מאכילים אותם כל מספר שעות ובשאר הזמן אפשר לעסוק בדברים שברומו של עולם כמו צפייה בערוץ הספורט,הורדת תוכן איכותי מהאי-מיול, שתיית קפה וקריאת עיתון ושאר פעולות שקיומו של המין האנושי תלויות בהן. התמונה מעט שונה, הנשים הן יצורים שמטבעם לא בנויות למנוחה והעברת זמן, לכן במעט הזמן הפנוי שיש כשמגדלים תינוק הן מוצאות עיסוקי משנה כמו החלפת חיתולים,רחיצת בקבוקים, סידור הבית, שטיפת כלים, כביסות ופעולות ביורוקרטיות שנדחו מהעבר. בנוסף לכל אלה מתווספות אין ספור פעילויות הקשורות לרך הנולד כקניות אובססיביות של בגדים שיילבשו פעמיים ויהפכו לקטנים מדי ותחביב חדש ומסוכן של איסוף זיכויים מחנויות רבות ככל שניתן על מנת שיהיה תירוץ לשוב לאותה חנות (עם עדיפות לצירוף הבן זוג-מזכה בעודף נקודות).
אם פעילויות הקשורות לבית לא ממלאות את כל השעות ניתן כמובן להוסיף אפשרויות הפעלה חיצוניות כשיעורי יוגה לתינוקות,שחייה לקטנטנים, שיאצו לאמהות ופעוטות והרשימה עוד ארוכה.
אנחנו דרך אגב החלטנו שהתינוקת תמשיך בסדר יומה הרגיל וכך מצאתי את עצמי בשיעורי יוגה עם כעשר אמהות טריות וצאצאיהן.השיעור מתקיים פעם בשבוע בשעה 11:00. הנגזרות הלוגיסטיות של מבצע כזה כרוכות בהכנת ציוד, תאום לוחות זמנים של האכלה ושינה (אתה לא רוצה להגיע לשיעור ולנסות 50 דקות להעיר את הילדה שתואיל למתוח מספר איברים) והגעה ליעד. השיעור עצמו הוא מאוד מהנה למתעניינים וכולל תרגילים והפעלה של התינוקות בשלל תנוחות ובסיום מסאג' לתינוקות שלרוב מגיעים לתשישות מוחלטת ורובם אוכלים ונרדמים לקראת סופו.
לגברים כאמור נקודת מבט מעט שונה על החיים בכלל וגידול תינוקות בפרט. דילמות שמפרנסות פורומים שלמים באינטרנט,תוכניות בוקר שלמות וכ25 אחוזים מהכנסותיהן של החברות הסלולאריות כלל אינם מגיעים לתודעה שלנו הגברים. לדוגמא האם צריך לעשות מקלחת לתינוקת לאחר עשיית צרכים מאסיבית? לא נכנס לפרטים אך החוק קובע(כלומר האם קובעת) ובניגוד לדמוקרטיה אין אפשרות לערער. כמובן שההחלטה התקבלה לאחר הליך ממושך של מחקר, דיון עם גורמים מוסמכים.
אני החלטתי עם עצמי שלא אשנה הוראות שנכתבו בדם, את מרחב התמרון אשאיר למצבים חדשים שיתעוררו בעתיד. תרגילים חדשים שלא נלמדו בשיעורי היוגה פותחו לעידוד זחילה, שיטות האכלה חדשניות, תורה שלמה של פעילויות ובעצם סדר יום חדש ותפיסה שונה היכולה ליצור איום ממשי על כל המוסכמות הנשיות לגבי איך לגדל תינוקות (שוב נסחפתי קצת). בקיצור אני אנסה לגדל את דניאלה לפי האופי שלי וההחלטות הרבות הקטנות שצצות במשך היום יטופלו לפי אמות מידה גבריות (רחמנא לצלן).
לגברים הקוראים אוכל רק לספר שהעולם שהתגלה לי הוא שכל מה שחשבתי שאני יודע מארבעה וחצי חודשים של אבהות לפני הוא כאין וכאפס לעומת הטיפול בפועל בתינוקת לאורך ימים שלמים לבד. השד לא נורא כל כך והקשר ביני לבתי התחזק עשרות מונים, אני יכול להגיד שהחודשיים שאני בבית עם דניאלה הם מהמאושרים שאני זוכר ולגבי חשיפת כל האמצעים הסודיים והשיטות החדשות שלי כגבר בטיפול בתינוקות מפאת קוצר במקום ובזמן אוסיף במאמר הבא......
מקור המאמר: www.la-yeled.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב