דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית המדען הראשי לתמיכה בשיתוף פעולה ישראלי - טייוואני 

מאת    [ 25/11/2010 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1594 פעמים ]

 

במסגרת שיתוף פעולה עם המשרד הטייוואני לקידום מו"פ תעשייתי (ITRI), הקים המדען הראשי תכנית תמיכה לחברות ישראליות וטייוואניות המבצעות מו"פ משותף. תאריך אחרון להגשת בקשה לתמיכה: 31 בדצמבר.

כרגיל, מדובר בפרויקטים משותפים חדשניים עם פוטנציאל מסחרי ברור. וכרגיל, המימון עבור הצד הישראלי הוא עד 50% מהמו"פ בצורת הלוואה (עבור השותף הטייוואני מדובר, אגב, במענק).

תחומי המחקר הנכללים בתכנית:

1.      מחשוב ענן - כולל אבטחת מידע, מערכות הפעלה וחומרה.  

2.      אנרגיה ירוקה - כולל אנרגיה סולרית, פוטו-אלקטריקה, יישום טכנולוגיה מידע בניהול מקורות אנרגיה, אנרגיה מתחדשת ויישום מחשוב שריגי ושאר טכנולוגיות מידע לניהול מקורות אנרגיה.

3.      תקשורת - רשתות, תקשורת, ואיך אפשר בלי זה - מוליכים למחצה.

נכון, זה נראה זמן לא טוב לגשת למדען: כולם יודעים שהתקציב ל- 2010 נגמר כבר באפריל ומאז לא מתכנסות וועדות, ושהרבה סטארט-אפים נכוו מהסיפור.

אבל מה שאתם אולי לא יודעים זה שתכניות שת"פ מקבלות עדיפות על פני תכניות מדען אחרות (כמו תנופה ובקשות מו"פ רגילות), וזאת מסיבה אחת פשוטה: כדי לא לעצבן את השותפים.

כאשר לא מאשרים את התכנית לחברה הישראלית זה תוקע גם את השותף האירופי, או במקרה הזה - הטייוואני. וכל זה נכון במיוחד השנה שישראל היא נשיאת Eureka וצריכה להיראות טוב. לראייה, לקוח שלי שהגיש בקשה בסוף אוגוסט במסגרת Eureka זכה שידונו בה כבר בסוף אוקטובר (בקשתו, אגב, אושרה).

אך הכדאיות לגשת לתכנית השת"פ הטייוואני היא מעבר לעניין הכספי הגלום בתמיכה, ולכך מספר סיבות:

1.  דרום מזרח אסיה זה העתיד, הן מבחינת גודל השוק למוצרי הייטק והצמיחה הצפויה בו, והן מבחינת חוזק הכלכלות בדרום מזרח אסיה ביחס להאטה של השווקים המערביים. לכן כדאי מאוד שהשוק בדרום מזרח-אסיה יהיה חלק משמעותי מהתכנית האסטרטגית שלכם. או לפחות תכינו תכנית חלופית למקרה שהאטה בארה"ב ואירופה יתגלגלו לכדי שפל כלכלי נוסף.

 2.  המשרד הטייוואני לקידום מו"פ תעשייתי (ITRI). מדובר באות ומופת בתחום המדיניות הציבורית לקידום מחקר תעשייתית. ה- ITRI הוא אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של התעשייה הטייוואנית בשלושים השנים האחרונות.

עוד כשהייתי סטודנטית לכלכלה קראנו מחקרים, שהיום הם קלסיקה, על איך ומה המשרד הזה עשה עבור התעשייה הטייוואנית. זה כולל, כמובן, את המחקרים הקלאסים על תפקיד ה- ITRI בפריצת תעשיית המוליכים למחצה הטייוואנית בשנות השבעים של המאה הקודמת.

אם הייתי סטארט-אפ בתחום רלוונטי הייתי מגיש בקשה להתקבל לתכנית רק כדי לראות כיצד ITRI  פועלים (למשל, לפי איזה קריטריונים הם מאתרים שותפים ומה הגישה שלהם לעידוד תעשייה) וגם כדי לנסות ליצור שם קשרים אישיים ולהכין את התשתית לעבודה משותפת בעתיד.

3.  זה רעיון לא רע להכיר חברות טייוואניות בתחום שלכם: ללמוד קצת מהטובים בתחומם איך מנהלים מו"פ תעשייתי, איך מנהלים תעשייה ואיך מנהלים בכלל, ולנסות לחפש שותפים למחקר ושווקים חדשים.

אז כל אלו שתחומי המחקר הכלולים בתכנית רלוונטיים עבורם, הייתי מציעה להם לנסות לחפש שותף במסגרת התכנית. אומנם הרבה זמן לא נשאר. אך גם אם לא ייצא מזה פרויקט תמיכה מהמדען, דברים טובים אחרים כן יכולים לצאת.

מי שמעוניין במידע נוסף מוזמן ?לפנות אלי?,  או ישירות למתימו"פ.

 

טל הראל
טל. 050-6893437
בקרו בבלוג שלי: http://talharel.wordpress.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב