דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיזבון ומנהל עיזבון 

מאת    [ 25/11/2010 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 2604 פעמים ]

עיזבון כולל את  הנדל"ן  והנכסים אותם מוריש אדם שנפטר. גם חובותיו נחשבים כחלק מן העיזבון ומקוזזים ממנו. מנהל עיזבון מתמנה אם המצווה השאיר אחריו במקרים בהם המוריש הותיר עיזבון הדורש ניהול נכון על מנת לשמור על הזכויות של הנהנים. אם קיימת הסכמה לגבי האדם המיועד להיות מנהל העיזבון, צריך להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה. אם אין הסכמה לגבי זהותו, צריך להגיש את הבקשה לבית המשפט והוא יחליט לגבי זהותו של מנהל העיזבון. במקרה והוא מונה על ידי בית המשפט, על המנהל לפעול בהתאם להנחיותיו. מנהל העיזבון צריך לתת את הסכמתו לתפקיד, אחרת מינויו אינו תקף.

 

מי מתאים לתפקד כמנהל עיזבון?

מנהל העיזבון כולל להיות אדם או תאגיד. לא חייבים למנות מנהל עיזבון ואחד היורשים או כולם יכולים לנהל אותו לבדם. אם אחד היורשים הוא קטין או פסול דין או שניהם, או כאשר קיימים חילוקי דעות בין היורשים, בית המשפט ימנה מנהל לעיזבון. מנהל העיזבון יכול להיות אדם שהמצווה נקב בשמו בצוואה כמנהל עיזבון. בית המשפט יכול שלא למנות את מנהל העיזבון שהוזכר על ידי המוריש.

 

כמה זמן אורך התפקיד?

לאחר פטירתו של המוריש, נערך לרוב מינוי של מנהל עיזבון זמני שצריך לשמור על העיזבון עד שימונה מנהל קבוע. תקופת מינויו של המנהל הזמני היא חצי שנה אם לא נכתב אחרת בצו המינוי. מנהל זמני יכול להתמנות ממותו של המצווה ועד לצו קיום הצוואה.  המנהל הקבוע פועל במשך שנתיים אלא אם נקבעה תקופה ארוכה יותר בצו המינוי. אפשר להאריך את מינויו של מנהל העיזבון על ידי הגשת בקשה בבית המשפט.

 

מהם הסמכויות של מנהל העיזבון?

התפקידים של מנהל העיזבון הם: ריכוזם של הנכסים, ניהולם,  סילוק החובות, לחלק את היתרה בין היורשים לפי צו הירושה. מנהל העיזבון צריך לפתוח חשבון בנק המיועד לעיזבון וכל התשלומים לטובת העיזבון יופקדו בו, יחד עם מעקב אחר הוצאות והכנסות. אם המוריש פתח בהליכי תביעה כלשהם טרם מותו, מנהל העיזבון מוסמך להמשיך בהליך המשפטי ולגבות תשלומים שצריכים להגיע לעיזבון. בנוסף, בסמכותו, להגיש תביעה כנגד הגורמים השונים מצד אחד ולהגן על העיזבון  בפני תביעות, מצד שני. מנהל העיזבון יכול ללתבוע את פינויו של נכס השייך לעיזבון,  לתבוע השבת נכסים בחו"ל ששייכים אל העיזבון ועוד. מנהל העיזבון פועל לפי ההנחיות של בית המשפט והוא צריך להיות נטול אינטרסים. עם אישור של בית המשפט, מנהל העיזבון יכול לבצע פעולות שונות הנוגעות למקרקעין  בעיזבון. מנהל העיזבון אחראי לתשלום כל חובות העיזבון טרם חלוקתו בין היורשים.

 

כמה מרוויח של מנהל העיזבון?

מנהל העיזבון צריך להיות קצת עורך דין וקצת מנהל ומקבל שכר על עבודתו מהעיזבון, עבור כל הפעולות שהן טבעיות לעבודתו. לצורך תפקידו. שכרו המרבי אותו קובע בית המשפט הוא 3% מהשווי של העיזבון.  כאשר מנהל העיזבון מעביר פעולות שונות שהם חלק טבעי מעבודתו לידי עורכי דין, מנהלי חשבונות וכו' הוא צריך לשלם להם משכרו. אם הוא מבצע פעולות יוצאות דופן כמו לתבוע בבית המשפט בשם העיזבון,  הוא מקבל יותר שכר. אם שכר שירותי עורך דין, רואה חשבון וכו' לצורך פעולות אלו, הם זכאים לקבל את השכר הנוסף.

תביעת צו ירושה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב