דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין, טבעות נישואין ומה שביניהן 

מאת    [ 25/11/2010 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 2139 פעמים ]

ישנן מעט מאד נקודות בחיים, המהוות אבני דרך. מבין אבני הדרך, ניכר כי זו המרגשת ביותר בחיים הינה הצעת הנישואין. מעצבי הטבעות עומדים במוקד בחירת טבעות אירוסין, אשר הינה סמל להצעת הנישואין.

 

בייחוד בעולם המערבי, טבעות אירוסין הן טבעות המעידות על היותו של אדם מאורס לבחיר או לבחירת ליבו. על פי המסורת באנגליה ובצפון אמריקה, טבעות אירוסין נענדות על ידי נשים בלבד, ומשובצות בהן אבני חן יפות. טבעות נישואין הינן טבעות ללא אבן יקרה, העשויות זהב או פלטינה לרוב. טבעות נישואין בעולמנו המערבי נענדות על ידי גברים ונשים כאחד. בתרבויות שונות מתרבות המערב, נשים וגברים עונדים טבעות אירוסין תואמות. בתרבויות מסוימות, טבעות אירוסין משמשות גם בתור טבעות נישואין.

 

טבעות אירוסין במערב, יקרות לעונדות אותן ויקרות לא פחות לבני הזוג המציעים נישואין. עקב כך, בחלק ממדינות ארה"ב, טבעות אירוסין נחשבות למתנות "על-תנאי" תחת חוקי הקניין של אותה המדינה. זהו סעיף יוצא דופן לחוק האוניברסאלי הדן במתנות. על פי רוב, מתנה היא ללא תנאי, ולא ניתן להחזיר אותה לנותן על פי רצונו בלבד. נרשמו אף מספר מקרים במדינות אלה, בהם טבעו בני זוג את בנות זוגן על היותן של טבעות אירוסין מתנות כל עוד מסכימה האישה להינשא להם. המשמעות היא, שכשבמידה ובני הזוג המאורסים נפרדים בטרם הנישואין יש לגבר זכות לתבוע בחזרה את מתנת האירוסין- הטבעת.

 

במקומות אחרים, רווחת הדעה כי במידה והגבר יזם את הפרידה או אשם בפרידה, לנשים הנפרדות אין חובה חוקית או מוסרית להחזיר טבעות אירוסין. ככלל, טבעות אירוסין הופכות להיות קניינן החוקי של הנשים רק אם הנישואין אכן מתרחשים. כלומר, נשים נשואות הינן הבעלים החוקי של טבעות אירוסין שעליהן מדובר. לעתים גם יש קשר בין מועד נתינת הטבעת לבין מעמדה החוקי. בארה"ב, חגים לאומיים, כמו חג המולד או ליל כל הקדושים, דיי שבהם טבעות אירוסין הן מתנות לכל דבר, ואין צורך להחזירן במידה ולא מתקיימים הנישואין. בבריטניה, טבעות אירוסין הינן קניינן של הנשים המקבלות את הצעות הנישואין, אלא אם כן נרמז או נאמר במפורש כי בעת הפרת האירוסין, על טבעות אירוסין שהוענקו לחזור לבני הזוג אשר הציעו.

 

טבעת מעניינת אחרת הינה טבעת שלפני אירוסין או טבעת חברות. טבעת חברות נפוצה במספר מדינות בעולם, ומשמשת כהבטחה. במקרה כזה, זוג אשר טרם בחר להינשא, עשוי לבחור לענוד טבעות אירוסין מקדימות, ולאחר הנישואין הזוג יכול לבחור לענוד רק טבעות נישואין או במקרים אחרים, גם טבעות אירוסין וגם טבעות נישואין. מנהג יפה, הוא שילוב קבוע של טבעות נישואין עם טבעות אירוסין אשר כבר נמצאות על אצבעות הכלות לעתיד. באופן הזה, מסמלות טבעות נישואין אלה בפני אלוהים הן הבטחה, והן קיום ההבטחה.

 

טבעות נישואין יכולות להיות מאוד מעניינות וייחודיות, ורוב בני הזוג בוחרים את טבעות הנישואין שלהם ביחד. בתרבות המערב רוב הזוגות מייחסים חשיבות מיוחדת לבחירה המשותפת של טבעות נישואין, המהווה סמל מוצהר לבחירת הזוג הצעיר באהבת נצח אמיתית. טבעות נישואין עשויות זהב, דומות זו לזו ומיוחדות במינן. זוג שידו משגת, יבחר בצורף שיכין עבורם טבעת מעוצבת המיוחדת להם, או בטבעת מחומר משובח, כמו זהב בקראט גבוה בציפוי רודיום או פלטינה.

 

טבעות נישואין אינן כמו תכשיטים יוקרתיים משובצות על פי רוב ביהלומים. ביהדות, אסור לאישה לענוד טבעת נישואין עם אבן יקרה. על הטבעת להיות חלקה ולא משובצת. כמו כן,  אין כל התייחסות לטבעת נישואין לגבר ביהדות, אך עם זאת, רוב הגברים הישראלים בוחרים לענוד טבעות נישואין.

הוד מקבילי - מעצב טבעות אירוסין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב